بهترین دانشگاه ‌های دولتی ترکیه در استانبول

بهترین دانشگاه ‌های دولتی ترکیه در استانبول
99.07.02

کشور زیبا و دوست‌داشتنی ترکیه این روزها، فقط مقصدی برای سفر و گردشگری نیست. با توجه به توسعه روابط بین‌المللی، امکانات خوب زندگی، رشد اقتصادی و آب‌و‌هوای مطبوع در رأس کشورهای پیشرفته خاورمیانه برای مهاجرت و تحصیل قرار گرفته است. همچنین با توجه به استقبال بی‌نظیر دانشجویان بین‌المللی از دانشگاه های دولتی ترکیه، مشخص است که در این کشور دانشگاه‌های معتبر جهانی قرار دارد. استانبول یکی از شهرهای پرطرفدار ترکیه است که در زمینه تحصیلی هم مانند خیلی از امکانات زندگی، تجاری و درمانی، از گذشته تا کنون پیشرفت و توسعه قابل توجهی داشته است. مدارک ارزشمند بین‌المللی، استانداردهای بالای آموزشی، هزینه تحصیل به صرفه و دسترسی راحت به امکانات اقامتی مهم‌ترین دلیل تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه در استانبول است. در این مطلب از سایت ام تی سی هوم قصد داریم درباره معروف‌ترین و بهترین دانشگاه‌های دولتی استانبول صحبت کنیم.

مدارک با ارزش بین‌المللی، مهم‌ترین دلیل تحصیل در ترکیه

بغازیچی، دانشگاه آمریکایی استانبول

دانشگاه بغازیچی که به دانشگاه آمریکایی استانبول معروف شده است در کنار پل بسفر این شهر قرار دارد. پل بسفر قسمت آسیایی و اروپایی استانبول را به یکدیگر متصل می‌کند و یکی از جاذبه‌های دیدنی استانبول به شمار می‌رود. دانشگاه بغازیچی در سال ۱۹۶۳ میلادی توسط فردی آمریکایی به نام کریستوفر و به‌عنوان یک کالج آمریکایی در ترکیه ساخته شد. این دانشگاه در حال حاضر یکی از معتبرترین دانشگاه‌های جهانی است و رتبه بالایی دارد.

در دانشگاه بغازیچی ۶ دانشکده و ۷ موسسه وجود دارد. در این دانشگاه، دانشکده‌های آموزش و پرورش، هنر و علوم، اقتصاد، فنی، علوم کاربردی و زبان‌های خارجی دانشجو می‌پذیرند. تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه فقط گوشه کوچکی از امکانات و تسهیلات زندگی در این کشور است. با خرید ملک در ترکیه می‌توانید تابعیت این کشور را به دست آورید و علاوه‌بر استفاده از امکانات تحصیلی، از بالاترین مزایایی زندگی در ترکیه مانند داشتن پاسپورت و برخورداری از خدمات درمانی این کشوره بهره‌مند شوید.

بغازیچی، یکی از برترین دانشگاه‌های ترکیه در جهان

دانشگاه استانبول، دانشگاهی متعلق به دوره عثمانی‌ها

کاخ توپکاپی را می‌شناسید؟ توپکاپی کاخ محل زندگی پادشاهان عثمانی بوده و قدمت آن متعلق به قرن‌ها پیش است. دانشگاه استانبول در نزدیکی این کاخ سلطنتی قرار دارد و توسط عثمانی‌ها در قرن پانزدهم ساخته شده است. در دوران سلطنت عثمانی‌ها در این دانشگاه علوم دینی تدریس می‌شد. اما امروزه این دانشگاه ۵ پردیس و ۱۷ دانشکده دارد. اگر به تحصیل در رشته پزشکی علاقه دارید یکی از بهترین دانشکده‌های پزشکی دولتی استانبول در این دانشگاه قرار دارد.

استانبول مرکز فرهنگی و اقتصادی ترکیه به شمار می‌رود و از استانداردهای بالای زندگی برخوردار است. همین موضوع باعث شده است تا افراد زیادی به خرید ملک در استانبول و تحصیل در یک شهر پیشرفته نزدیک به اروپا تمایل نشان دهند. چنانچه شرایط پذیرش دانشگاه استانبول را داشتید در کنار تحصیل می‌توانید از ده‌ها مزایای زندگی در این شهر نیز بهره‌مند شوید.

دانشگاه استانبول، فرصت تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه‌های پزشکی دولتی استانبول

دانشگاه مرمره، تحصیل در دومین دانشگاه بزرگ ترکیه

دانشگاه مرمره که به مارمارا هم معروف است، به‌عنوان دومین دانشگاه بزرگ ترکیه و یکی از بهترین دانشگاه‌های دولتی استانبول شناخته می‌شود. مرمره در سال ۱۸۸۳ میلادی توسط صبحی پاشا با عنوان کالج عالی تجارت حمیدیه احداث شد. دانشگاه مارمارا هم اکنون ۱۴ دانشکده، ۹ مدرسه فنی حرفه‌ای و ۱۱ موسسه دارد و یکی از معتبرترین مراکز آموزش عالی بین‌المللی در ترکیه است. این دانشگاه در رشته‌های پزشکی، داندان‌پزشکی، داروسازی، حقوق، اقتصاد، هنرهای زیبا، مهندی، الهیات، فنی و مهندسی و ارتباطات دانشجو می‌پذیرد.

استانبول به دو بخش اروپایی و آسیایی تقسیم می‌شود و مرمره هشت پردیس در بخش آسیایی و شش پردیس در بخش اروپایی این شهر دارید. اگر قصد تحصیل در این دانشگاه قدیمی و معتبر را دارید، می‌توانید با خرید آپارتمان در ترکیه، تبعیت این کشور را هم اخذ کنید و با پاسپورت ترکیه‌ای خود به بیشتر از ۷۰ کشور دنیا بدون ویزا سفر کنید.

با خرید آپارتمان در ترکیه از انواع امکانات تحصیلی در دانشگاه‌های استانبول بهره‌مند شوید

دانشگاه تکنینک استانبول، یکی از بهترین دانشگاه‌های دولتی استانبول

تا به حال به تحصیل در یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان فکر کرده‌اید؟ دانشگاه فنی استانبول یا Istanbul Technical University در سال ۱۷۳۳ به دستور مصطفی سوم، یکی از پادشاهان عثمانی، ساخته شد. این دانشگاه قدیمی در آن دوران، کالج سلطنتی مهندسی دریایی نام داشت و در آن اصول دریانوردی و کشتی سازی تدریس می‌شد.

رشته‌های عمران، مکانیک، الکترونیک و معماری از مهم‌ترین و پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی در دانشگاه ITU به‌شمار می‌روند. در دانشگاه فنی استانبول ۱۳ دانشکده، ۲۶ انستیتو و بیش از ۳۵۰ آزمایشگاه وجود دارد. با توجه به هزینه‌ زندگی در استانبول می‌توانید با خرید ملک در این شهر زیبا، در کنار تحصیل با کسب اجازه اشتغال، مخارج خود را بیشتر مدیریت کنید.

دانشگاه دولتی فنی استانبول، یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان

دانشگاه هنرهای زیبا معمار سینان کجاست؟

با دانشگاه‌های مختلف دولتی در استانبول آشنا شدید و حالا نوبت به معرفی دانشگاهی برای علاقه‌مندان به هنر رسیده است. در دانشگاه معمار سینان، هنرهای زیبا به‌طور اختصاصی آموزش داده می‌شود. این دانشگاه در سال ۱۸۸۳ توسط استاد عثمان حمدی، نقاش ترک، تأسیس شد و اولین دانشگاه هنرهای زیبا در ترکیه است.

دانشگاه هنر سینان در ابتدا فعالیت خود را با  ۸ استاد و ۲۰ دانشجو آغاز کرد و امروزه به یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های دولتی در ترکیه و استانبول تبدیل شده است. این دانشگاه در حال حاضر ۱۳ دانشکده دارد و در رشته‌هایی مانند عکاسی، مجسمه‌ سازی، موسیقی، نقاشی، هنرهای تجسمی، طراحی داخلی و سینما و تلویزیون هنرجو می‌پذیرد. در دانشگاه معمار سینان آموزش به زبان ترکی استانبولی است و برای پذیرش در آن باید به این زبان تسلط داشته باشید.

دانشگاه هنرهای زیبا معمار سینان، اولین دانشگاه هنری در ترکیه

ام تی سی هوم همراه همیشگی شما در ترکیه

نام دانشگاه‌هایی که در این مقاله معرفی کردیم در لیست دانشگاه‌های دولتی استانبول از لحاظ بالاترین مرتبه‌های علمی و اعتبار بین‌المللی قرار دارند. ادامه تحصیل در ترکیه محدودیت‌های مختلفی مانند تامین هزینه‌های زندگی، نداشتن شغل و درآمد و مشکلات اقامتی را هم به همراه دارد. پیشنهاد می‌کنیم با خرید خانه و اخذ تابعیت ترکیه علاوه‌بر امکانات تحصیلی، از صدها مزیت دیگر شهروندی این کشور استفاده کنید. مشاورین و کارشناسان ام تی سی هوم با شماره واتساپ استانبول 00905312699346 پاسخگوی سوال‌های شما در زمینه خرید خانه در استانبول و شهرهای مختلف ترکیه هستند.