پنج هتل برتر منطقه تاریخی استانبول

پنج هتل برتر منطقه تاریخی استانبول
01.01.18

استانبول شهری است که بازدید از آن قرن‌ها طول می‌کشد. در این شهر می‌توانید آسمان‌خراش‌های درخشان مدرن و ساختمان‌هایی که یادآور قدرت عثمانی‌هاست را یکجا ببینید. این شهر در میان قاره‌ها، با فرهنگ‌ها و مذاهب متفاوت است به همین دلیل کاوش در خیابان‌ها، آب‌نماها، بازارها و موزه‌های استانبول بی‌نهایت جذاب است. شهر تاریخی استانبول میزبان قدرتمندترین امپراطوری‌ها در طول تاریخ بوده است. هرساله توریست‌های زیادی که درصد زیادی از آنها را ایرانی‌ها تشکیل می‌دهند از این شهر زیبا را بازدید می‌کنند. در نتیجه هتل‌های مختلف و متنوع زیادی در این شهر وجود دارند. در این مقاله‌ی ام تی سی هوم به معرفی برترین هتل استانبول در مناطق شهری و همچنین هتل‌های جزایر ترکیه می‌پردازیم.

هتل‌های استانبول

شهر قدیمی استانبول در شبه‌جزیره‌ای مثلثی بین اروپا و آسیا قرار دارد. منطقه تاریخی استانبول شامل ویژگی‌های کلیدی است که معماری باستانی استانبول، مهمان‌نوازی گرم ترکی و اقامتگاه‌های امروزی را گرد هم آورده است. با حضور در منطقه تاریخی استانبول فرهنگ و تاریخ غنی این شهر را تجربه خواهید کرد. این منطقه همه چیز برای کسانی که به دنبال آشنایی با جزئیات فرهنگ ترک هستند، دارد.

منطقه تاریخی استانبول دارای تعداد زیادی هتل متناسب با هر بودجه‌ای است به همین دلیل می‌توان پیشنهادهای فوق‌العاده‌ای را هنگام بازدید از شهر پیدا کرد. میدان سلطان احمد، منطقه بی اوغلو و میدان تقسیم بهترین مکان‌ها و هتل استانبول برای اقامت هستند. هتل‌های جزایر ترکیه نیز مناظر خیره‌کننده دریا را به نمایش می‌گذارد، امکانات زیادی را در قالب زیبایی و همچنین راحتی به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. در ادامه قصد داریم بهترین، لوکس‌ترین و باکیفیت‌ترین هتل‌های منطقه تاریخی استانبول را به شما معرفی کنیم.

هتل فور سیزنز استانبول در سلطان احمد

هتل استانبول فور سیزنز در سلطان احمد (Four Seasons Hotel Istanbul At Sultanahmet) در سال 1919 ساخته شده است و به طور مداوم به‌عنوان یکی از بهترین هتل‌های جهان شناخته می‌شود. این هتل استانبول در مرکز شهر قدیمی، چند قدم دورتر از ورودی کاخ توپکاپی واقع شده است. هتل فور سیزنز در یک ساختمان نئوکلاسیک باشکوه با 347 پنجره و دارای مناظر فوق‌العاده ایا‌‌صوفیه و باغ‌های داخلی آن است. برای دیدن منظره‌ای فراموش‌نشدنی از استانبول، از سالن A’YA در پشت‌بام هتل دیدن کنید و با نوشیدنی موردعلاقه خود، چشم‌اندازهای شهر را تحسین کنید. این هتل 5 ستاره یک مکان عالی اقامت برای کسانی است که به دنبال یک هتل واقعاً مجلل در استانبول هستند. با اقامت در این هتل می‌توانید در پارک سلطان احمد قدم بزنید و از مسجد آبی و ایاصوفیه که در نزدیکی این هتل قرار گرفته‌اند، دیدن کنید.

بیشتر بخوانید:‌ با بهترین هتل‌های استانبول آشنا شوید

هتل فور سیزنز استانبول به‌عنوان یکی از بهترین هتل‌های جهان شناخته شده است
هتل فور سیزنز دارای مناظر فوق‌العاده ایا‌‌صوفیه و باغ‌های داخلی آن است.

هتل چیراغان پالاس کمپینسکی

هتل چیراغان پالاس کمپینسکی (Çırağan Palace Kempinski) یکی از قدیمی‌ترین و سنتی‌ترین هتل‌های لوکس استانبول و یک آدرس عالی برای اقامت شما در استانبول است. اقامت در کاخ چیراغان کمپینسکی استانبول مانند سفر به گذشته و یادآوری تاریخ باستان ترکیه است، خود هتل این توانایی را دارد که هر انسانی را به پادشاهی تبدیل کند که در کاخ عثمانی خود زندگی می‌کند. این هتل استانبول از لحاظ طراحی بیشتر شبیه به یک قصر باشکوه عثمانی است. دارای بهترین رستوران‌ها و بارها است. بالکن‌های اتاق‌ها خصوصی بوده و منظره بی‌نظیری رو به دریا دارد. استخر هتل افسانه‌ای است و می‌توان در تمام طول سال از آن استفاده کرد. مناظر شگفت‌انگیز این هتل به‌ویژه مناظر گسترده از بسفر، تماشایی است. برای تجربه عالی، اتاقی با منظره بسفر رزرو کنید و از تماشای کشتی‌هایی که از تنگه بسفر عبور می‌کنند لذت ببرید.

از نظر موقعیت مکانی، کاخ چیراغان کمپینسکی استانبول مستقیماً در منطقه بشیکتاش واقع شده است و به‌خاطر فضای پر جنب و جوشش معروف است. در نزدیکی هتل، برخی از بهترین جاذبه‌های استانبول، از جمله منظره پل بسفر، کاخ دولما باغچه، کاخ ییلدیز (که توسط باغی زیبا احاطه شده است) و مسجد اورتاکوی کنار دریا، قرار گرفته‌اند. این هتل دسترسی آسانی به جزایر ترکیه دارد. کاخ چیراغان کمپینسکی استانبول دارای بالگرد خصوصی مخصوص به خود است تا بتوانید به سبک عالی به این هتل استانبول که لوکس و نمادین است، برسید.

بیشتر بخوانید: هتل یا اجاره‌ی خانه در استانبول؛ کدام بهتر است؟

هتل پرا پالاس هتل جمیرا

هتل استانبول پرا پالاس (Pera Palace Hotel) یک هتل لوکس تاریخی در قلب زیباترین شهر ترکیه است. هتل پرا پالاس که در ابتدا در سال 1892 ساخته شد، حس تاریخی استانبول را به زیبایی نشان می‌دهد. این هتل با نما و معماری بسیار مناسب یک خلوتگاه شیک با بیش از یک قرن قدمت است که نسل‌های بازدیدکننده را شگفت‌زده کرده و میزبان برخی از برجسته‌ترین داستان‌های تاریخ بوده است. هتل پرا پالاس در منطقه تاریخی بی اوغلو و در محله‌ای زیبا در قلب استانبول، پرا که اروپای کوچک نامیده می‌شود، پذیرایی مهمانان خود است. این هتل استانبول میزبان منظره منحصربه‌فرد شاخ طلایی است و به جزایر ترکیه دسترسی آسانی دارد.

در هتل پرا پالاس، اتاق 101 یک موزه است. این موزه‌ای برای حفظ خاطرات مصطفی کمال آتاتورک، ساخته شد. اشیاء شخصی موردعلاقه آتاتورک مانند صندلی‌های آبنوس، فرش‌های عجیب‌وغریب شرقی و یک سجاده نماز ابریشمی سیاه کمیاب در این اتاق نمایش داده می‌شود.

هتل پرا پالاس در منطقه تاریخی بی اوغلو قرار دارد
هتل پرا پالاس استانبول میزبان منظره منحصربه‌فرد شاخ طلایی است

 هتل ساب کاراکوی

هتل استانبول ساب کاراکوی (Sub Karakoy Hotel) در منطقه تاریخی کاراکوی که دوره رنسانس بزرگی را در طول تاریخ تجربه کرده است، قرار دارد. ساب کاراکوی در قلب استانبول قرار دارد و تنها پنج دقیقه پیاده تا بندر کشتی فاصله دارد به همین دلیل به جزایر ترکیه دسترسی آسانی دارد. این هتل شیک طراحی جالب و منحصربه‌فردی دارد و دارای یک تراس زیبا، فضای داخلی فوق‌العاده و مبلمان لوکس است. این هتل با طراحی معاصری که عناصر گرم صنعتی را با جرقه‌های خلاق ترکیب می‌کند، هتلی فوق‌العاده برای افراد است که به دنبال کاوش در این شهر باشکوه و درعین‌حال اقامت در مکانی جالب و راحت هستند.

منطقه کاراکوی که هنوز لنگرگاه استانبول محسوب می‌شود، به معنای واقعی کلمه بین شهر قدیمی و جدید قرار دارد و شما را بخشی از هر دو جهان می‌کند. با اقامت در این هتل می‌توانید از کاخ‌های بزرگ سلطان احمد دیدن کنید و در محله‌های مخفی بسفر بچرخید. این منطقه مملو از آمیزه‌های مردم از هر قشری از هنرمندان و کارآفرینان تا صنعتگران و مهندسان است که فضایی سرزنده را به آن می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: بهترین هتل‌های یوآل آنتالیا

هتل سوهو هاوس استانبول

هتل سوهو هاوس استانبول (Soho House Istanbul) واقع در محله مدرن بی اوغلو است و در فاصله کوتاهی از خیابان استقلال استانبول قرار دارد. این هتل استانبول به موزه پرا، فروشگاه‌ها و گزینه‌های تفریحات شبانه نزدیک است. این هتل مجلل واقع در ملکی به سبک نئوکلاسیک متعلق به سال ۱۸۷۳ است و هتلی بسیار باشکوه با معماری و طراحی قرن 19 است. مرمرها و دیوارهای نقاشی شده این هتل بسیار جذاب هستند. این هتل یکی از بهترین‌های استانبول است و به جزایر ترکیه دسترسی آسانی دارد. سوهو هاوس استانبول برای افرادی که تمایل به حفاری‌های شیک، غذاهای لذیذ و امکانات رفاهی درجه یک دارند، جذاب است.

 سخن پایانی

استانبول با موقعیت جغرافیایی منحصربه‌فرد و تاریخ امپراتوری‌های حاکم، قلب فرهنگ است که شبیه سایرین نیست. اگر قصد سفر به این شهر شگفت‌انگیز را دارید و می‌خواهید در اقامتگاهی بمانید که همه چیز را برای لذت بردن از تعطیلات شما به روشی که می‌خواهید فراهم کند، اقامت در یکی از این پنج هتل استانبول در مناطق تاریخی را در نظر بگیرید. اقامت در این هتل‌های باشکوه فرصت تماشای تاریخ زیبای استانبول را فراهم می‌کند.