همه چیز درباره دزدی و پیگیری دزدی در ترکیه

همه چیز درباره دزدی و پیگیری دزدی در ترکیه
00.04.27

کشور ترکیه یکی از مقاصد برتر و پرطرفدار مهاجرتی و توریستی جهان به حساب می‌آید که سالانه گردشگران بسیار زیادی را از نقاط مختلف دنیا در دل خود جای می‌دهد و لحظات به یادماندنی و لذت‌بخشی را برایشان به ارمغان می‌آورد. اما با این وجود وضعیت امنیت ترکیه از جمله موضوعات مهمی است که مسافران هنگام سفر به این کشور باید به آن توجه کنند. بنابراین اگر شما نیز قصد سفر به کشور زیبای ترکیه را دارید در این مقاله از ام تی سی هوم با ما همراه باشید تا به طور کامل وضعیت جرم و جنایت در این کشور را مورد بررسی قرار دهیم.

وضعیت جیب‌بری، کیف‌قاپی، دزدی ماشین و موبایل در استانبول چگونه است؟

همان‌طور که گفته شد ترکیه هر سال پذیرای تعداد زیادی گردشگر از نقاط مختلف جهان است. این امر سبب شده تا دولت ترکیه نسبت به امنیت شهرها توجه زیادی نشان دهد و اقدامات لازم را برای آسایش مسافران و توریست‌ها به کار گیرد. در نتیجه، امنیت در کشور ترکیه به ویژه در شهرهای توریستی نظیر استانبول از وضعیت خوب و مطلوبی برخودار است و اکثر مناطق این کشور به منظور داشتن امنیت دارای برچسب سبز هستند. به علاوه از آنجایی که به دلیل شرایط خوب و ایده‌آل اقتصادی، اختلاف طبقاتی زیادی در ترکیه به چشم نمی‌خورد، امنیت و آرامش نسبی در ترکیه حاکم است و جرم‌هایی نظیر جیب‌بری، کیف‌قاپی، دزدی موبایل و ماشین به ندرت اتفاق می‌افتد.

دزدی و پیگیری دزدی در ترکیه

همچنین حضور کمرنگ پلیس در مناطق مختلف شهرهای ترکیه نشان‌دهنده‌ی رفتار مدنی و آرام مردم ترکیه است. جالب است بدانید که اکثر شهرهای کشور ترکیه نیز برای خانم‌ها کاملا امن هستند، به گونه‌ای که خانم‌ها می‌توانند بدون هیچ‌ مشکلی در هر ساعت از شبانه روز در شهرها تردد داشته باشند. با این وجود برخی از مناطق ترکیه نظیر خیابان سلیمانیه و آتاتورک استانبول نیز از امنیت کمتری برخوردار هستند و ساکنان این محله‌ها رفتار مناسبی با افراد غریبه ندارند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که از رفت و آمد در این مناطق به ویژه در شب اجتناب کنید.

بیشتر بخوانید: امنیت ترکیه برای زندگی چگونه است؟

به هنگام وقوع هر نوع جرم یا جنایتی علیه اتباع ایرانی در ترکیه چه باید کرد؟

به طور کلی در رابطه با هر نوع جرم یا جنایتی که علیه شما در کشور ترکیه صورت می‌گیرد باید ابتدا به اداره پلیس مراجعه کنید و تمامی وقایع را با جزئیات شرح دهید. توجه داشته باشید که این موضوع برای پلیس ترکیه بسیار حائز اهمیت است. به عنوان مثال اگر سارق کیف پول شما پس از مدتی دستگیر شود، پلیس ترکیه در مورد این‌که آیا شما هنگام وقوع سرقت به پلیس مراجعه کرده‌اید یا خیر، حساسیت زیادی به خرج می‌دهد.

توجه داشته باشید که در صورت دزدیده شدن کیف پول، مدارک، پاسپورت و… نیز باید به کنسولگری‌های ایران در ترکیه مراجعه کنید تا از شما حمایت شود، زیرا در این حالت اگر کسی از ایران بخواهد برای شما پول بفرستد، کنسولگری صرافی مطمئنی را به شما معرفی خواهد کرد. همچنین در صورتی که کسی را در ایران نداشته باشید، کنسولگری بلیط برگشت برای شما تهیه خواهد کرد. البته ناگفته نماند که پس از رسیدن به ایران باید هزینه بلیط را به کنسولگری پرداخت کنید.

وقوع هر نوع جرم یا جنایتی علیه اتباع ایرانی در ترکیه

از این رو حتما قبل از سفر به ترکیه شماره تلفن و آدرس کنسولگری‌های ایران را پیدا کرده و همیشه به همراه داشته باشید. به طور کلی کنسولگری‌های ایران در کشورهای خارجی حتی اگر شما مرتکب جرم شده باشید، تنها حامی شما هستند. از این رو حتما به منظور پیگیری هر نوع جرم و جنایتی در کشور ترکیه به کنسولگری مراجعه کنید تا شما را راهنمایی کنند و اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهند. زیرا در بسیاری از موارد، افراد سودجو از گردشگران و مسافران کلاه‌برداری می‌کنند.

نکاتی برای حفظ امنیت در کشور ترکیه

همان‌طور که گفته شد ترکیه به طور کلی بستری امن برای گردشگران و مسافران فراهم کرده است. اما با این وجود بهتر است نکاتی را برای حفظ امنیت بیشتر در کشور ترکیه رعایت کنید تا احتمال بروز هر نوع مشکلی به حداقل برسد. از جمله این نکات مهم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از بردن لوازم گران‌ قیمت نظیر طلا، الماس و… به مسافرت بپرهیزید
  • شب‌ها از تردد در مکان‌های خلوت و کوچه‌های تاریک اجتناب کنید
  • از به نمایش گذاشتن دارایی‌ها و پول خود در معرض دیگران خودداری کنید
  • در مناطق شلوغ از تلفن همراه، مدارک و کیف خود به خوبی مراقبت کنید
  • سعی کنید تا حد امکان از ماشین‌های متفرقه برای رفت و آمد استفاده نکنید
  • شماره‌های ضروری ترکیه نظیر آمبولانس، پلیس و… را به خاطر بسپارید

بیشتر بخوانید: 7 شهر امن ترکیه برای زندگی ایمن و آرام را بشناسید

سخن پایانی

در این مقاله از ام تی سی هوم سعی کردیم وضعیت جرم و جنایت در ترکیه را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم. امیدواریم که شما در طول سفر به ترکیه با چنین اتفاقاتی مواجه نشوید و از سفرتان نهایت لذت را ببرید و با خاطرات شیرین و تجربیات لذت‌بخش سفرتان به کشور دل‌انگیز ترکیه را به اتمام برسانید. اگر قصد خرید ملک در ترکیه را دارید و دوست دارید در مورد امنیت شهرهای ترکیه اطلاعات کسب کنید، با ماشوران ما در مجموعه ام تی سی هوم تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کننند.