بیوگرافی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای سریال مست عشق

بیوگرافی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای سریال مست عشق
00.02.27

«مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی از زمان شروع پروژه سر و صداهای زیادی به پا کرد. این فیلم که زندگی شمس و مولانا را به تصویر می‌کشد، با همکاری مشترک ایران و ترکیه تولید شد. و به همین دلیل بازیگران ترک زیادی در این فیلم به نقش‌آفرینی پرداختند. نام هانده ارچل بازیگر نقش «کیمیا خاتون» با همین پروژه بر سر زبان ایرانی‌ها افتاد. در این مطلب از مجله ام تی سی هوم به زندگی، فعالیت‌های هنری و دانستنی‌های جالب زندگی این بازیگر مطرح ترکیه‌ای می‌پردازیم.

 

داستان زندگی هانده ارچل

هانده ارچل در 24 نوامبر 1993 در شهر بندیرمای ترکیه متولد شد. این بازیگر با استعداد همچنین در حرفه‌ی مدلینگ فعالیت می‌کند. شهرت هانده ارچل در زمان کوتاهی اتفاق افتاد.

بیوگرافی هانده ارچل
هانده ارچل در فیلم حلقه

شهرت یک‌شبه‌ی هانده ارچل به عنوان بازیگر مرهون نقش آفرینی‌اش در فیلم «عشق حرف حالیش نیست» (Aşk Laftan Anlamaz) در نقش «حیات اوزون» – «سارسیلماز» می‌باشد. بوراک دنیز در این فیلم نقش مقابلش را به عهده داشت، به دلیل همین تقابل، بازی هانده بسیار مورد توجه قرار گرفت.

شروع فعالیت‌های هنری

هانده ارچل بازیگر جوان و دوست‌داشتنی‌ست که کار خود را به عنوان مدل در مجله‌ها و تلویزیون آغاز کرد. اولین حضورش در دنیای تلویزیون در سال 2012 و بازیِ نقش کوتاهی در سریال «بهترین دوست من» اتفاق افتاد. سپس در سال 2013 به عنوان بازیگر میهمان در سریال چکاوک نقشی را بر عهده گرفت. بازی عالی و ظریف هانده در این سریال، توجه مثبت منتقدان را به خود جلب کرد. از این پس هانده ارچل به عنوان بازیگر محبوب در مجموعه‌های تلویزیونی زیادی نقش‌آفرینی کرد.

هانده ارچل بازیگر مست عشق
هانده ارچل در فیلم مست عشق به کارگردانی حسن فتحی

تحصیلات و فعالیت‌های هانده ارچل

این ستاره‌ی زیباروی ترک تحصیلات خود را در دانشگاه‌ هنرهای زیبای Mimar Sinan و در رشته‌ی هنر به پایان رساند. در سال 2012 با ورود به فضای حرفه‌ای مدلینگ برنده‌ی جایزه‌ی «دختر شایسته‌» ترکیه شد و به عنوان نماینده‌ی ترکیه در مسابقات جهانی دختران شایسته‌ شرکت کرد.

هانده ارچل در شبکه‌های اجتماعی

هانده از جمله‌ چهره‌های معروف و پرطرفدار در شبکه‌های اجتماعی‌ست. خودش هم به حضور و فعالیت در این فضاها علاقمند است. بیشترین فعالیت این بازیگر سرشناس ترک در شبکه‌های اینستاگرام، فیسبوک و توییتر است. فعالیت هانده در شبکه‌های اجتماعی بیشتر، اشتراک‌گذاری عکس‌‌های شخصی و اخبار فعالیت‌اش را شامل می‌شود. کافی‌ست به صفحات اجتماعی هانده سر بزنید تا ببنید که چقدر فضای عکس‌ها و توضیحات آن، انسان را برای زندگی به شوق می‌اورد. هانده ارچل بسیار انرژی بخش، مثبت و امیدوار است و سعی دارد،‌ این حس خوب و سرشار از زندگی را بین طرفدارانش بیدار کند.

شهرت در خارج از مرزهای ترکیه

در سال 2015 ارچل جوان و امیدوار در سریال تلویزیونی «دختران آفتاب» نقش‌آفرینی کرد. بازی درخشان هانده در مقابل تولقا ساریتاش که از محبوب‌ترین بازیگران مرد ترکیه محسوب می‌شود، مجددا توجه بسیاری را به وی جلب کرد و منجر به محبوبیت غیرقابل‌پیش‌بینی سریال شد. اما متاسفانه بعد از 39 قسمت، پخش سریال متوقف شد و ادامه پیدا نکرد.

هانده که به اندازه‌ی کافی در سریال «دختران آفتاب» محبوبیت و شهرت کسب کرده بود، ‌خیلی سریع از سوی گروه دیگری دعوت به همکاری شد. با پذیرش نقش حیات در فیلم کمدی رمانتیک «عشق حرف حالیش نمی‌شه» بر روی سکوی پرتاب حرفه‌ی خود ایستاد. این سریال به ويژه در کشورهای خارجی محبوب شد و  شهرت هانده را به خارج از مرزهای ترکیه کشاند. و او را به عنوان هنرمندی بین‌المللی مطرح کرد.

در حال حاضر هانده ارچل به عنوان بازیگر، مدل و سفیر برندهایی مانند L’Oreal و DeFacto فعالیت می‌کند.

 دوست‌ پسر هانده ارچل
هانده ارچل به همراه مورات دالکیلچ خواننده‌ی معروف ترک

روابط عاطفی هانده ارچل

هانده هنوز مرد زندگی‌اش برای ازدواج را پیدا نکرده، ولی جالب است بدانید تا به حال با چند نفر از بازگیران مرد ترکیه، تجربه‌های عاطفی‌ای بحث‌برانگیزی داشته. بوراک سردار شانال (Burk Serdar Sanal)، اکین مرت دیاماز (Ekin Mert Daymaz) و مورات دالکیلچ (Murat Dalkılıç) خواننده‌ی معروف ترک جدی‌ترین روابط هانده می‌باشند.

حقایق جالب از زندگی هانده ارچل

  • هانده از کودکی عاشق بازیگری و مدلینگ بود.
  • علاقمند گذارن اوقات فراغت با خانواده‌اش است و به مادربزرگ‌ و پدربزرگش عشق می‌ورزد.
  • نقش هازال را در سیاه اینسی (Siyah Inci) برای شبکه‌ی استارتی‌وی بازی کرده.
  • وی تاکنون در تبلیغات تلویزیونی بسیاری به عنوان مدل حضور پیدا کرده.
  • هانده ثروت قابل توجهی از طریق بازی در تبلیغات تلویزیونی به دست آورده.
  • تعداد فالوئرهای هانده در اینستاگرام 5.5 میلیون نفر است.
  • 224 هزار دنبال کننده در شبکه‌ی اجتماعی توییتر دارد.
  • هانده عاشق سفر کردن و کسب تجربه‌های جدید است.

فیلم‌شناسی هانده ارچل

بهترین دوست من نقش کوتاه 2012
تاتار رمضان نقش کوتاه 2013
چکاوک زاهده 2013
دیوانه در کلاس درس دانشگاه مریم 2014
درخت‌زندگی سلن 2014
دختران آفتاب سلین 2015-2016
عشق حرف حالیش نمیشه حیات 2016-2017
مروارید سیاه هازال 2017
حلقه مژده 2019
عزیزه عزیزه 2019
مست عشق کیمیا خاتون 2020
تو درم را بزن ادا 2021- در حال ساخت

 

در پایان

هانده ارچل ستاره‌‌ی 28 ساله‌ی ترکیه‌ای، با بازی در فیلم سینمایی «مست عشق» و در ادامه سریال این فیلم در شبکه‌ی خانگی، در ایران مشهور شد. وی با بازی در این فیلم اولین تجربه‌ی حضور در یک فیلم خارجی را به رزومه‌ی خود اضافه کرد و بنظر می‌رسد در آینده پیشرفت‌های بیشتری در انتظار این بازیگر مستعد باشد. فیلم‌هایی که هانده ارچل در آن نقش‌آفرینی کرده دیده‌اید؟ نظرتان در مورد توانایی بازیگری خانم ارچل چیست؟

 

خرید خانه در ترکیه با ام تی سی هوم

 

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب «غول مدیا در ترکیه “آجون ایلیجالی”» را هم مطالعه کنید. در صورت نیاز به مشاوره برای خرید ملک در ترکیه و مهاجرت به این کشور زیبا کافی‌ست با مشاوران ما در مجموعه ام تی سی هوم تماس بگیرید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنند.