چطور در ترکیه قایق اجاره کنیم؟

چطور در ترکیه قایق اجاره کنیم؟

بدون شک تماشای دریای آبی بیکران و شناخت مناظر بکر واقع در امتداد ساحل کشور زیبای ترکیه از زوایای مختلف یکی از پرطرفدارترین فعالیت‌های تفریحی برای گردشگران به حساب می‌آید. شما نیز می‌توانید با اجاره قایق در این کشور سفر خود را بسیار رویایی کنید و در آرامش کامل از تماشای جاذبه‌های اطرافتان نهایت لذت را ببرید. از این رو اگر تمایل دارید که هنگام سفر به ترکیه یک روز منحصر به فرد و به یادماندنی از گشت و گذار در دریا برای خود به ارمغان آورید، در این مقاله از ام تی سی هوم با ما همراه باشید تا به اطلاعات بیشتری از کرایه قایق در ترکیه دست یابید.

برای اجاره قایق در ترکیه چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

ابتدا باید این نکته را مدنظر داشته باشید که تمامی قایق‌ها همراه با یک کاپیتان و یک یا چند خدمه که همگی مسلط به زبان انگلیسی هستند در اختیار شما قرار خواهند گرفت. به علاوه امکاناتی نظیر سرویس چای، قهوه، آب و… نیز در اختیار مسافرین قرار می‌گیرد. شما نیز می‌توانید هر آنچه را که نیاز دارید همراه با خود به قایق ببرید و یا این‌که از خدمات دهنده درخواست کنید تا امکانات مورد نظر را برای‌تان فراهم کند.

به عنوان مثال اگر قصد دارید که در کشتی تولد بگیرید و یا تقاضای ناهار و شام بخصوصی را دارید، حتما باید یک روز قبل از حرکت به خدمات دهنده اطلاع دهید تا مقدمات لازم را متناسب با نیاز شما فراهم کند. به طور کلی اجاره قایق برای تمامی کسانی که به ترکیه سفر می‌کنند، حتی اگر اقامت این کشور را نداشته باشند، امکان‌پذیر است. به این ترتیب شما می‌توانید هنگام سفر به ترکیه با کرایه یک قایق لوکس و مجلل لحظات فراموش نشدنی‌ای را به همراه عزیزانتان برای خود ثبت کنید.

معرفی 3 نوع قایق لوکس برای اجاره

در این بخش از مقاله به معرفی سه قایق مختلف برای اهداف مختلف خواهیم پرداخت:

1- قایق‌ تفریحی یات

این قایق‌های لوکس و زیبا، برای جمع‌های کوچکی که به یک سفر لاکچری آمده‌اند، مناسب است. به طور کلی قایق‌های تفریحی 18 متری یات برای جمع‌هایی تقریبا حدود 20 نفر در نظر گرفته شده‌اند که امکان سوار کردن مسافران از هر جای ساحل را دارند. این قایق‌های زیبا از یک محیط سربسته لوکس داخلی و دو عرشه برخوردار هستند که از عرشه بالایی می‌توان نمایی 360 درجه از مناظر زیبا و طبیعت بکر اطراف را مشاهده کرد. عرشه پایینی نیز محلی برای آفتاب گرفتن و استراحت خواهد بود.

قایق‌ تفریحی یات

نردبان ورود و خروج به آب، تخته شیرجه، امکانات صوتی و تصویری فوق‌العاده پیشرفته برای خوشگذرانی در آب و… نیز از دیگر امکانات این قایق‌ها به شمار می‌روند. هزینه قایق‌های تفریحی یات برای دو ساعت 310 یورو، سه ساعت 430 یورو و چهار ساعت 520 یورو است و در صورتی که بخواهید قایق را تمام روز اجاره کنید باید با شرکت بر سر قیمت توافق کنید.

2- قایق‌های تندرو

این قایق‌ها نیز بسیار زیبا و چشم‌نواز هستند و از جنبه‌های مختلفی به قایق‌های تفریحی یات شبیه‌اند، با این تفاوت که کوچکتر و سریع‌تر از قایق‌های یات هستند و برای جمع‌های 5 یا 6 نفره در نظر گرفته شده‌اند. همچنین قایق‌های تندرو به جای دو عرشه فقط یک عرشه در جلوی کابین دارند. این قایق‌ها از محیط داخلی لوکس و زیبایی برخوردار هستند، اما کاپیتان را در تمام لحظات گشت و گذار در کنار خود خواهید دید.

قایق‌ تندرو

برای اجاره قایق تندرو به مدت دو ساعت باید 250 یورو، سه ساعت 350 یورو و چهار ساعت 490 یورو بپردازید. به علاوه امکان اجاره قایق برای تمام روز نیز وجود دارد و این قایق‌ها از هر جای ساحل که بخواهید شما را سوار خواهند کرد.

3- قایق‌های پلتفرم

به طور کلی قایق‌‌های پلتفرم نسبت به یات از ظاهر چندان لوکسی برخوردار نیستند، اما امکانات بسیار خوبی را در خود جای داده‌اند. قایق‌های پلتفرم 25 متری برای دورهمی‌های شلوغ تا 40 نفر مناسب هستند. این قایق‌ها در فصل تابستان طرفداران بسیار زیادی دارند، زیرا از محل مناسبی برای شیرجه در آب برخوردارند و با داشتن یک محیط بیرونی و یک عرشه بالایی، برای خوش‌گذرانی و تفریح نیز بسیار مناسب هستند.

قایق پلتفرم

به علاوه از قایق‌های پلتفرم گشت‌های کوتاه مدت در تنگه بسفر استانبول و برای اجرای تورهای تابستانه در آب نیز استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که این قایق‌ها را نمی‌توان به صورت شخصی اجاره کرد. اما اگر بخواهید آن را همراه با کاپیتان و خدمه در اختیار داشته باشید باید برای دو ساعت 300 یورو، سه ساعت 420 یورو و چهار ساعت 510 یورو پرداخت کنید که در این صورت امکان اجاره برای تمام روز نیز وجود خواهد داشت. این قایق‌ها نیز با وجود اینکه نسبت به دو قایق دیگر بزرگ‌تر هستند، اما امکان سوار کردن شما از هر جای ساحل را دارند.

بیشتر بخوانید: مقایسه زندگی در آنکارا و استانبول

سخن پایانی

همان‌طور که مطالعه کردید در این مقاله از ام تی سی هوم اطلاعات جامعی از اجاره قایق در ترکیه را در اختیارتان قرار دادیم. برای کسانی که به صورت کوتاه مدت به فکر قایق سواری هستند، تنگه بسفر در استانبول بهترین گزینه است، اما برای مسافت‌های طولانی‌تر پیشنهاد می‌کنیم حتما از جزیره پرنس بازدید به عمل آورید و نهایت لذت را ببرید.