همه آنچه که درباره‌ی موزه آلتین کوی باید بدانید

همه آنچه که درباره‌ی موزه آلتین کوی باید بدانید
02.03.25

آنکارا به عنوان شهر کارمندان دولت که بیشتر ادارات دولتی در آن قرار دارند، به عنوان شهری شناخته می‌شود که زندگی اجتماعی و تعداد مکان‌های دیدنی در آن کم تصور می‌شود. حقیقت این است که این‌طور نیست. مکان‌های دیدنی در آنکارا بسیار زیاد است، موزه آلتین کوی تنها یکی از آنهاست. این موزه مکانی عالی برای کسانی است که در مورد زندگی روستایی کنجکاو هستند. آلتین کوی موزه‌ای است که افرادی که از زندگی شهری خسته شده‌اند یا هرگز زندگی روستایی را ندیده‌اند باید از آن بازدید کنند. هدف این موزه که اخیراً توسط شهرداری آلتینداغ ساخته شده است، معرفی معماری قدیمی روستا و زندگی نسل‌ها است. بنابراین، در محوطه موزه، هر چیزی که نشان دهنده معماری و زندگی روستا از دهه 1950 است وجود دارد. در این راهنما همه آنچه که درباره‌ی موزه آلتین کوی باید بدانید آورده شده است.

با ام تی سی هوم همراه باشید تا بیشتر با موزه آلتین کوی آشنا شوید، به‌ویژه اگر قصد خرید ملک در آنکارا را دارید.

موزه آلتین کوی کجاست؟

موزه فضای باز موزه آلتین کوی (Altınköy)، یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها در پایتخت آنکارا است. موزه فضای باز آلتین کوی واقع در منطقه آلتین‌داغ آنکارا (Altındağ)، که به ویژه در تابستان و پاییز مورد بازدید قرار می‌گیرد، به عنوان روستایی در شهر پذیرای شماست. اگر در آنکارا هستید و از شلوغی شهر خسته شده‌اید، حتماً باید از این مکان دیدن کنید. این موزه 500 هکتار وسعت دارد و یک دهکده کامل را تشکیل می‌دهد که شامل خانه‌های قدیمی، مساجد، آسیاب‌های بادی، آب و مزارع گندم، سبزیجات و میوه‌ها و همچنین انواع حیوانات از جمله گاو، گوسفند، اسب و دیگر حیوانات است.

امکانات موزه فضای باز آلتین کوی
برای دیدن زیبایی های روستاهای ترکیه پیشنهاد می کنم به موزه آلتین کوی آنکارا حتما سری بزنید.

در موزه آلتین کوی چه می‌گذرد؟

موزه آلتین کوی که یک زندگی روستایی 100 ساله است که به موزه تبدیل شده است، با معماری عثمانی خود در ورودی پذیرای شماست. این موزه در فضای باز که در مجموع در زمینی به مساحت 500 زمین ساخته شده است، یکی از ارجح‌ترین مکان‌ها در آنکارا است. موزه آلتین کوی که یکی از مناطق ایده‌آل برای بازدید از طبیعت در موزه است، به شما امکان می‌دهد با فضای کاملاً متفاوت خود نسبت به موزه‌های رسمی آزادانه‌تر حرکت کنید.  بعد از ورود به موزه خود را در دهکده‌ای عظیم احساس خواهید کرد که حس ورود از دروازه یک مزرعه را ایجاد می‌کند. همه چیز از آسیاب‌های آبی گرفته تا بوی نان، از گاوهای کوچک تا تنوع پوشش گیاهی شما را مسحور می‌کند.

در موزه آلتین کوی می‌توانید آزادانه در میان حیوانات و باغ‌ها پرسه بزنید تا زندگی تخیلی در روستا داشته باشید، هنگام پخت نان در تنور نان بوی آن را حس می‌کنید و می‌توانید بوی ذرت را که در آسیاب آبی آسیاب می‌شود متوجه شوید. حتی می‌توانید در قهوه‌خانه روستا استراحت کنید، چای و قهوه بنوشید یا در عمارت‌های تاریخی که داخل موزه وجود دارد صبحانه بخورید. در این موزه همچنین سازه‌هایی مانند مساجد و پل‌های معلق وجود دارد.  موارد دیدنی مانند مسجد روستا، پل معلق، مدرسه، خواربارفروشی، خانه‌ها و خیابان‌ها، کافه، انباری، محوطه‌هایی با حیوانات از جمله مکان‌های پربازدید و جالب هستند.

بیشتر بخوانیدمقایسه زندگی در آنکارا و استانبول

عمارت روستا

عمارت روستا سرپوشیده است و صندلی‌های چوبی برای استراحت و نوشیدن چای دارد. در تنور سنگی، نان روستایی از گندمی که در آلتین کوی کشت می‌شود و آرد تهیه شده در آسیاب روستا تهیه می‌شود. توصیه ما به شما این است که نان گرم روستایی پخته شده در آتش هیزم را بچشید. علاوه بر این پنکیک، پیسی، هدیک، ذرت، تارهنا، اریسته از جمله غذاهایی هستند که به فروش می‌رسند.

مدرسه روستا

یکی از بخش‌های موزه آلتین کوی کلبه‌ای است به نام مدرسه روستا که به عنوان مدرسه ابتدایی آلتین کوی شناخته می‌شود. مدرسه روستا جایی است با تخته‌های گچی قدیمی و نیمکت‌های قدیمی.

موزه روستا

در موزه روستای موزه آلتین کوی داس، زین، چنگال، کندوی سیاه، ظروف سفره، دیگ و کوزه‌های سفالی که در گذشته در روستاها استفاده می‌شد به نمایش گذاشته شده است.

خانه بازی برای کودکان

در بخش خانه بازی موزه آلتین کوی اسباب‌بازی‌های چوبی برای کودکان طراحی شده است.

مزرعه اسب

مزرعه اسب موزه برای آشنایی شهروندان در آلتینداغ با اسب افتتاح شده است. از اسب‌ها هم به عنوان یک ورزش و هم به عنوان سرگرمی مراقبت می‌شود. این مزرعه از روز اول افتتاح علاقه زیادی به خود جلب کرده است، بچه‌ها اسب‌های کوچک را دوست داشتند. خانواده‌ها می‌توانند با فرزندان خود به اینجا بیایند، صبحانه بخورند و تجربه اسب‌سواری را به فرزندان خود بدهند. این یک مکان بسیار ویژه است که هر یک از اعضای خانواده می‌توانند زمانی را با لذت بگذرانند.

مزرعه اسب موزه آلتین کوی
موزه آلتین کوی در فضای سرسبز و زیبا در منطقه بشیکتاش آنکارا واقع شده است که تمام فرهنگ روستایی ترکیه را در این مجموعه می توانید ببینید.

بیشتر بخوانید0 تا 100 اجاره خانه در آنکارا

معماری موزه آلتین کوی

محیط جادویی حتی قبل از اینکه وارد موزه آلتین کوی شوید شروع می‌شود. دروازه روستا، بنای وام گرفته شده از معماری عثمانی است. شما می‌توانید تمام سازه‌هایی را که می‌توانید در یک روستای آناتولی و بیشتر ببینید را در این موزه ببینید و احساس کنید.

هدف ساخت آلتین کوی

آلتین کوی مکانی فوق‌العاده برای کسانی است که در مورد زندگی روستایی کنجکاو هستند. این موزه‌ای برای افرادی که غرق در زندگی شهری هستند یا هرگز در یک روستا زندگی نکرده‌اند جذاب است. هدف از ساخت این موزه که توسط شهرداری آلتینداغ ساخته شده است، آشنا کردن مردم با زندگی قدیمی روستا است. در آلتین کوی، همه چیز وجود دارد که معماری و زندگی روستا را از زمان جمهوری تا به امروز منعکس می‌کند.

چگونه به موزه آلتین کوی برویم؟

موزه آلتین کوی، واقع در محله بشیکایا (Beşikkaya) در منطقه آلتینداغ (Altındağ)، در مکانی بسیار مرکزی قرار دارد. این موزه کمی از شهر فاصله دارد اما برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی چندان دور نیست، شما می‌توانید با وسیله نقلیه شخصی خود یا با وسایل نقلیه عمومی به این موزه برسید. بسیاری از مینی‌بوس‌ها و اتوبوس‌های شهری به نام EGO از نقاط مرکزی آنکارا مسافران را با سرویس‌های متناوب به این موزه منتقل می‌کنند. برای این کار باید از اتوبوس‌های آلتینداغ که از میدان اولوس حرکت می‌کنند استفاده کنید.

بیشتر بخوانیدمعرفی بهترین محله‌ آنکارا برای خرید ملک

ساعت بازدید و هزینه ورودی موزه آلتین کوی

شهرداری آلتینداغ به شما این امکان را می‌دهد که با هزینه‌های بسیار ارزان از موزه فضای باز آلتین کوی بازدید کنید. شهریه که برای دانش‌آموزان 10 لیر است، برای افراد غیر دانشجو فقط 20 لیر است. بعد از ورود می‌توانید به صورت رایگان وارد مکان‌هایی مانند کافه روستا یا مسجد در موزه آلتین کوی شوید.

ساعت بازدید از موزه آلتین کوی

موزه آلتین کوی دوشنبه‌ها تعطیل است. در بقیه روزهای هفته پذیرای بازدیدکنندگان خود است. ورودی‌ها از ساعت 10 صبح شروع و تا ساعت 21:00 پایان می‌یابد.

امکانات اجتماعی موزه فضای باز آلتین کوی

پس از بازدید از موزه فضای باز و یک پیاده‌روی شلوغ، می‌توانید رستوران‌های نزدیک موزه را برای صرف ناهار انتخاب کنید. علاوه بر این، کسانی که می‌خواهند یک استراحت کوچک برای چای داشته باشند، می‌توانند از قهوه روستا استفاده کنند. علاوه بر این، مسجد روستا به روی کسانی که می‌خواهند نماز بخوانند باز است. پارکینگ نیز برای کسانی که می‌خواهند با ماشین به موزه آلتین کوی بیایند در دسترس است.

موزه‌ی فضای باز
موزه‌ی فضای باز آلتین کوی یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی آنکارا است.

سخن پایانی

اگر به دنبال این محیط‌های ناب، طبیعی و تمیز هستید، موزه فضای باز موزه آلتین کوی را به شما پیشنهاد می‌کنیم که محیطی کاملاً روستایی در وسط کلان شهر ارائه می‌دهد. در این موزه می‌توانید از آرامش و صدای طبیعت لذت ببرید. موزه آلتین کوی در آنکارا یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین موزه‌های باز و طبیعی به حساب می‌آید. این موزه به گونه‌ای طراحی شده است که زندگی روستایی منطقه آناتولی 100 سال پیش را با طبیعت خود شبیه‌سازی می‌کند. موزه آلتین کوی زندگی روستایی را با استفاده از وسایل و چیزهایی که در دهه‌های سی، چهل و پنجاه قرن گذشته در روستاهای ترکیه یافت شده است، نشان می‌دهد.