بودجه لازم برای خرید مسکن در محله های مختلف استانبول

بودجه لازم برای خرید مسکن در محله های مختلف استانبول
01.06.07

استانبول یکی از برجسته‌ترین شهرها، نه تنها در ترکیه، بلکه در کل منطقه است و یکی از ویژگی‌های جذاب آن تنگه بسفر است که این شهر را به دو قسمت، یکی در اروپا و دیگری در آسیا تقسیم می‌کند. هر یک از این بخش‌ها دارای مناطق متمایز هستند که متوسط قیمت مسکن در استانبول را تعیین می‌کنند. مناطق مختلف استانبول سالانه پذیرای هزاران گردشگر با هدف گردشگری و خرید ملک در ترکیه است، زیرا این شهر به دلیل ویژگی‌های بسیار قوی خود که توانسته سرمایه‌گذاران و صاحبان پول را برای داشتن املاک و مستغلات جذب کند، مشهور است. هدف از مسکن، سرمایه‌گذاری یا اخذ تابعیت ترکیه است.
در این مقاله درباره مهم‌ترین ویژگی‌های محله‌های این شهر و همچنین متوسط قیمت مسکن در استانبول ترکیه برای همه کسانی که قصد مهاجرت به این شهر شگفت‌انگیز را دارند صحبت خواهیم کرد. با ام تی سی هوم همراه شوید.

بخش اروپایی و آسیایی استانبول

اکثریت گردشگران و سرمایه‌گذاران خارجی، سمت اروپایی استانبول را به دلیل سرزندگی آن از نظر کاری و سرمایه‌گذاری ترجیح می‌دهند. بنابراین، آن را به اولین انتخاب برای اقامت دائم تبدیل می‌کند. در واقع این به دلیل سهولت رفت و آمد از طریق وسایل حمل و نقل مختلف است. سمت آسیایی به خاطر زیبایی‌های جذاب طبیعت و آرامش مناظر سرسبز شهرت دارد. بنابراین این مناطق توریستی هستند که علاوه بر سرمایه‌گذاران خارجی، گردشگران را جذب می‌کنند. در ادامه به بررسی متوسط قیمت مسکن در استانبول 2022 می‌پردازیم.

بیشتر بخوانیدآشنایی با منطقه اروپایی استانبول و تفاوت آن با محله‌های آسیایی

ببک استانبول؛ محله‌ای لوکس برای زندگی

ببک (Bebek) در سمت اروپایی استانبول، منطقه‌ای ثروتمند و مشهور است که دارای ویژگی‌های بسیاری است. مناظر جذاب منطقه ببک در تنگه بسفر، ویلاها و قصرهای مجلل، آن را به مقصدی برای ثروتمندان برای سرمایه‌گذاری و مالکیت تبدیل کرده است. آپارتمان‌ها و خانه‌های ببک موقعیت ارزشمندی با چشم‌انداز عالی از تنگه بسفر دارند.
این مکان عالی برای دور شدن از آن شلوغی استانبول است و به مکان‌های برجسته استانبول مانند میدان تقسیم نزدیک است که با ماشین 20 تا 30 دقیقه فاصله دارد.
برخی از مدارس درجه یک، مانند دانشگاه بوغازیچی (بسفروس) و کالج رابرت در این منطقه قرار دارند. مکان‌های زیادی برای بازدید در این محله وجود دارد، از بوتیک‌های شیک گرفته تا بارها و کافه‌های دنج تا قلعه زیبای روملی.

خرید ملک در ببک استانبول
محله ببک استانبول

متوسط قیمت مسکن در استانبول در محله ببک

اما آنچه املاک و مستغلات در ببک را از بقیه املاک استانبول متمایز می‌کند این است که انتخاب هنرمندان، بازیگران، خوانندگان و دیگر افراد مشهور در ترکیه است. این منطقه متمایز به حساب می‌آید و در آن اشکال مختلفی از املاک مسکونی مانند ویلا، آپارتمان و خانه‌هایی در تنگه بسفر وجود دارد. قیمت آپارتمان و خانه‌های با چشم‌انداز دریا در منطقه ببک متغییر است، در جدول زیر حدود قیمت در این منطقه را شرح داده‌ایم.

  • حداقل قیمت آپارتمان‌های یک خوابه بین 200 تا 300 هزار دلار
  • حداقل قیمت آپارتمان‌های دو خوابه بین 250 تا 400 هزار دلار
  • حداقل قیمت آپارتمان‌های سه خوابه از 400 هزار دلار است

بیشتر بخوانیدمحله‌های ایرانی نشین استانبول کجاست؟

محله سلطان احمد استانبول؛ بافت تاریخی شهر

از جمله محله‌های شهر قدیمی، منطقه سلطان احمد استانبول، به طور خاص در سمت اروپایی است. این منطقه از نظر اداری به منطقه فاتح استانبول وابسته است. موقعیت ایده‌آل آن در شبه‌جزیره تاریخی معروف به خلیج طلایی، آن را به یک مرکز و یک مقصد گردشگری معتبر تبدیل کرده است. منطقه سلطان احمد استانبول مملو از بناهای تاریخی و مساجدی مانند مسجد ایا صوفیه است که قدمتی طولانی دارد و یک مرکز مهم برای گشت و گذار، سرگرمی و خرید است.

متوسط قیمت مسکن در استانبول در محله سلطان احمد

حداقل قیمت خرید خانه در محله سلطان احمد استانبول 500 هزار لیر و حداکثر قیمت 6 میلیون لیر برآورد شده است. اکثر خانه‌ها و آپارتمان‌های این محله به صورت مبله به فروش می‌رسد. آپارتمان‌های ارزان قیمت در منطقه سلطان احمد استانبول در محله یدکول سلطان قرار دارد و آپارتمان گران قیمت سلطان احمد در محله ملاگرانی واقع شده است.

محله بي اوغلو استانبول؛ بهترین نقطه شهر

بی اوغلو (Beyoğlu) قلب مردم استانبول و گردشگران را تسخیر می‌کند زیرا راز، قدرت اقتصادی و هویت فرهنگی استانبول را تجسم می‌بخشد. بی اوغلو یکی از برجسته‌ترین بناهای استانبول است، اولین مقصد برای هر گردشگر و سفری دوباره برای ساکنان و بازدیدکنندگان استانبول است، زیرا زیبایی‌های چشمگیر و فضایی به یاد ماندنی با ساختمان‌ها، رستوران‌ها و بازارهای متمایز دارد. این منطقه پرجنب‌وجوش‌ترین منطقه استانبول، تکسیم، را در خود جای داده و به معروف‌ترین محله‌های اطراف مانند بشیکتاش، خیابان استقلال، کادیکوی و خلیج شاخ طلایی متصل می‌شود. دارای طیف گسترده‌ای از خطوط حمل و نقل است که آن را به مناطق استانبول متصل می‌کند.
دویچه شول استانبول و دبیرستان گالاتاسرای مدارس خصوصی معروف استانبول هستند که هر دو در منطقه بی اوغلو قرار دارند. دو دانشگاه پردیس تکسیم دانشگاه بیکنت و دانشگاه هنرهای زیبای معمار سینان نیز در این منطقه قرار دارند.

متوسط قیمت مسکن در استانبول در محله بی اوغلو

سرمایه‌گذاری در این منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا خرید ملک در منطقه بی اوغلو، منطقه‌ای با سرزندگی و موقعیت جغرافیایی، فرصتی برای توسعه مالی و سرمایه‌گذاری با توجه به حضور مهم‌ترین مناطق گردشگری در این منطقه را فراهم می‌کند.
خرید ملک در منطقه بی اوغلو استانبول برای کسانی که ترجیح می‌دهند در قلب شهر باشند ایده خوبی است. با این حال، در اینجا دو نکته را باید در نظر گرفت. بسته به موقعیت مکانی، در فصول اوج گردشگری به دلیل تعداد زیاد بازدیدکنندگان می‌تواند پر سر و صدا باشد و دومین نکته این است که قیمت ملک در بی اوغلو در مقایسه با سایر مناطق استانبول بالاتر خواهد بود.
حداقل قیمت ملک در منطقه پرطرفدار بی‌اوغلو می‌تواند از 1.5 میلیون لیر شروع شود و حداکثری هم وجود ندارد.

بیشتر بخوانیدطبق قانون جدید ترکیه در کدام محله‌های استانبول نمی‌توان خانه خرید؟

محله کادیکوی استانبول؛ محله‌ای خوشنام

کادیکوی (Kadikoy) در بخش آسیایی استانبول واقع شده است و یکی از بهترین و گران‌ترین مکان‌ها برای زندگی نیز است. کادیکوی به دلیل موقعیتش در دریای مرمره، با چشم‌انداز مستقیم از جزایر پرنسس متمایز است و یکی از محله‌های قدیمی استانبول است که ریشه آن به دوران عثمانی بازمی‌گردد.
کادیکوی به دلیل مکان‌های توریستی زیبا و منظره‌ای متمایز از برج دختر و پل بسفر یکی از مکان‌های پر جنب و جوش و جذاب برای گردشگران است. این منطقه با فضاهای سبز وسیع و مکان‌هایی برای پیاده‌روی در امتداد ساحل و تعداد زیادی پارک، رستوران و مکان‌های تفریحی مفرح شناخته شده است.

متوسط قیمت مسکن در استانبول در محله کادیکوی

کادیکوی (Kadıköy) با توجه به زیرساخت‌های قوی خود شاهد توسعه و پیشرفت چشمگیر در رونق پروژه‌های املاک بوده است. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های زندگی در کادیکوی که همه به دنبال آن هستند، موقعیت ممتاز آن و دارا بودن شبکه قوی حمل و نقل زمینی و دریایی است که ارتباط آن را با تمام مناطق آسیایی و اروپایی استانبول تسهیل می‌کند.
قیمت هر مترمربع در مناطق باکرکوی، کادیکوی، بیکوز و آدالار جزایر پرنسس استانبول برای یک واحد یک‌خوابه بین 300 تا 350 هزار دلار است. برای یک واحد دوخوابه نیز حداقل قیمت 400هزار دلار برای واحد رزیدانس است.

خرید ملک در کادیکوی استانبول
محله کادیکوی استانبول

محله اسنیورت ؛ بهترین انتخاب برای همه

اسنیورت (Esenyurt) در بخش اروپایی استانبول و در حدود 35 کیلومتری مرکز شهر واقع شده است. اسنیورت با مجتمع‌های مدرن، قیمت مناسب املاک و آپارتمان‌ها، تراکم جمعیت و به دلیل نزدیکی به مهم‌ترین مناطق مدرن در قسمت اروپایی استانبول مانند منطقه مدرن و استراتژیک باشاکاشهیر و بیلیکدوزو، سرمایه‌گذاران را به خود جذب کرد. اسنیورت یکی از محله‌هایی است که تمامی خدمات عمومی و نیازهای روزمره مردم در آن فراهم است. اسنیورت بین یک شبکه حمل و نقل مدرن از بزرگراه‌ها واقع شده است که استانبول را به دیگر شهرها متصل می‌کند.
اسنیورت ارزان‌ترین منطقه استانبول محسوب می‌شود. این منطقه به دلیل ساخت و سازهای فراوان و طبق استاندارد و داشتن محله‌های خوب و معروف مانند محله جمهوری یکی از مناطق مورد علاقه ایرانیان مهاجر است. به طور کلی ایرانیان زیادی در اسنیورت زندگی می‌کنند. اگرچه قیمت مسکن در این منطقه پایین است، اما در حال رشد است و ارزش ملک در این منطقه رو به افزایش است.

متوسط قیمت مسکن در استانبول در محله اسنیورت

اسنیورت یکی از ارزان‌ترین مناطق استانبول برای مسکن باقیمت‌های نسبتاً پایین نسبت به سایر مناطق محسوب می‌شود. قیمت آپارتمان‌ها در اسنیورت با توجه به موقعیت مکانی آپارتمان، مجتمع‌ها یا ساختمان‌های معمولی، مساحت آپارتمان، نمای آن، آماده‌سازی آن و همچنین نزدیکی یا فاصله آن از حمل و نقل متفاوت است، میانگین قیمت یک آپارتمان حدود 700 هزار لیر ترکیه با متراژ 100 مترمربع است.

قیمت ویلا در استانبول در سال 2022

میانگین قیمت ویلاها در استانبول برای سال 2022 با توجه به نوع ویلا، اندازه، موقعیت مکانی، نزدیکی به مرکز شهر و فاصله از آن متفاوت است. به طور کلی قیمت‌ها از 400000 دلار شروع می‌شود و قیمت برای یک ویلای بزرگ و مجلل به 2 میلیون دلار می‌رسد و در کل قیمت ویلاها در ترکیه نسبت به همتایان خود در اروپا را می‌توان پایین توصیف کرد.

سخن پایانی

استانبول پایتخت اقتصادی ترکیه محسوب می‌شود و یکی از قدرتمندترین شهرهای اقتصادی جهان است. ترجیح مناطق مسکونی و زندگی در استانبول به سمت آسیایی و اروپایی محدود می‌شود که استانبول را به عنوان حلقه اتصال بین دو قاره به نصف تقسیم می‌کند. در نتیجه، هر یک از آنها ویژگی‌های متفاوتی دارند. اولی موتور اصلی زندگی اقتصادی است و دومی سرشار از زیبایی‌های جذاب طبیعت است. متوسط قیمت مسکن در استانبول با توجه به موارد زیادی که قبل از تعیین قیمت آپارتمان باید در نظر گرفته شود متفاوت است. در این مقاله با معرفی محله‌های استانبول، قیمت مسکن در استانبول در هر یک از این محله‌ها را بررسی کرده‌ایم.