خرید ملک در ترکیه برای خارجی ‌ها

خرید ملک در ترکیه برای خارجی ‌ها

قوانین خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه برای خارجی ها به امری محبوب بدل شده است. کشور ترکیه به تمام سرمایه گذاران خارجی بر اساس اصل تقابل اجازه می دهد در ترکیه ملک خریداری نمایند. این موضوع بدین معناست که کشورهایی که به شهروندان ترکیه اجازه خرید ملک در آن کشور را می دهند بر اصل تقابل شهروندان آن کشور نیز قادر خواهند بود در ترکیه اقدام به خرید ملک نمایند. در این راستا تمام شهروندان اتحادیه اروپا به جز (بلژیک، قبرس، چک و اسلواکی) ایالات متحده، کانادا و سایر کشورهای آسیایی و آمریکای لاتین می توانند در ترکیه ملک خریداری نمایند.

اتباع ایرانی جزو افراد مجاز به خرید ملک در ترکیه هستند.

شرایط خاص ومحدودیت ها برای خریداران خارجی به این ترتیب است:

سرمایه گذاران خارجی باید دقت داشته باشند که در راستای سرمایه گذاری و خرید ملک در ترکیه، محدودیت هایی از سمت دولت ترکیه برای آنها در نظر گرفته شده است که مراتب را به شرح زیر می باشد.

اشخاص حقیقی خارجی در مناطقی که از سمت دولت ترکیه مجاز به خرید ملک خصوصی (اقامت، محل کار، زمین، مزرعه و …) می باشند، قادر به سرمایه گذاری هستند.

به طور کلی اشخاص حقیقی امکان خرید ملک در مناطق نظامی را ندارند. در واقع شهروند خارجی حق تملک و یا اجاره اراضی جمهوری ترکیه را که در مناطق نظامی-امنیتی واقع شده اند را ندارد.

 هر شهروند خارجی می تواند تا مرز 30 هکتار از اراضی جمهوری ترکیه را خریداری نماید.

شهروند خارجی می تواند تنها تا 10 درصد از اراضی و املاک هر ناحیه/شهر را خریداری نماید.