اپلیکیشن‌هایی که در سفر ترکیه باید داشته باشیم

اپلیکیشن‌هایی که در سفر ترکیه باید داشته باشیم
00.05.16

جهان،‌ جهان تکنولوژي‌ست. حالا هر کاری را با اپلیکیش‌های مخصوص‌اش راحت‌تر انجام می‌دهیم، حتی سفر رفتن. اگر مقصدتان ترکیه، به ویژه استانبول باشد، اپ‌های موبایلی عصای دست‌تان خواهند شد. استانبول شهر پویا و پرسرعتی‌ست. بهتر است از قبل یک برنامه‌ر‌یزی دقیق برای سفرتان داشته باشید. به همین دلیل مجله‌ی ام تی سی هوم در این مقاله مهم‌ترین اپلیکیشن‌هایی که در ترکیه نیاز دارید را معرفی می‌کند.

Moovit

مووایت یک برنامه‌ی کاربری‌ست، که رفت و آمدهای شهری‌تان را تسهیل می‌کند. سفر به هر شهر تازه‌ای کامل نمی‌شود، مگر اینکه فرصت تجربه‌ی نزدیک‌تری را برای خود فراهم کنید. با مووایت به راحتی می‌توانید از تمامی وسایل حمل و نقل عمومی استانبول استفاده کنید. اطلاعاتی نظیر قیمت‌ها، مسیرهای دسترسی، ساعت ورود و خروج به ایستگاه با این برنامه در دسترس شماست.

مووایت در 150 شهر فعال است و اطلاعات خطوط مترو، اتوبوس، تراموا، کشتی، تله‌کابین و قطارهای بین‌شهری را شامل می‌شود.. تنها کافی‌ست آن را نصب کنید و شهر مقصدتان را در لیست پیدا کنید. حالا شهر زیر پاهای شماست.

دانلود اپلیکیشن Trafi
Trafi یک همراه حرفه‌ای برای سفر به ترکیه

لینک دانلود برای سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS

Trafi

یک برنامه‌ی حمل و نقلی دیگر ترفی ‌است. ترفی هم به صورت آنلاین اجرا می‌شود و هم آفلاین. با استفاده از این برنامه شما نقطه مبدا و مقصد را وارد می‌کنید. نرم‌افزار مسیرهای ممکن را به شما نشان می‌دهد. حتی می‌توانید مسیر دلخواه خود را دنبال کنید و در نهایت به عنوان گزینه‌ي شخصی در برنامه‌ ذخیره نمائيد.

ترفی یک مسیریاب حرفه‌ای‌ست که در حالت آنلاین شما را از ترافیک نیز آگاه می‌کند. فعلا در استانبول، آنکارا، ازمیر و بورسا کار می‌کند.

برای دانلود در سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS

Yemeksepeti

یمیت‌سپتی به معنای سبد غذا می‌باشد. این نرم‌افزار قدیمی‌ترین رستوران آنلاین ترکیه است. با استفاده از یمیت‌سپتی می‌توانید از هر رستورانی برای خود غذا سفارش دهید. علاوه بر سفارش می‌توانید جزئیات فرآیند آماده‌سازی و ارسال را مشاهده کنید و به صورت آنلاین هزینه‌ی غذایتان را بپردازید.

امکانات ویژه‌ای برای مشتریان این اپلیکیشن‌ در نظر گرفته شده. مثلا آگاهی از زمان تحویل، تغییر مسیر ارسال، درخواست ارسال در زمان مشخصی و کلی پیشنهاد مشتری‌مدارانه‌ی دیگر.

لیست غذاها و رستوران‌ها به صورت روزانه بروز‌رسانی می‌شود و بر اساس سفارش‌های قبلی ممکن است پیشنهادهای جذاب جدید دریافت کنید.

دانلود اپ Yemeksepeti
سفارش غذا، پیگیری خرید، پرداخت آنلاین با اپلیکیشن Yemeksepeti

برای دانلود در سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS

Sesli Sözlük

زبان ترکی بلد نیستید؟ نگران نباشید. شما می‌توانید به راحتی با یک دستیار صوتی با مردم محلی در کوچه و بازار صحبت کنید. اپلیکیشن سزلی ‌سوزلوک یک فرهنگ زبانی صوتی است، که ضروری‌ترین نیازهای شما را در ترکیه برطرف می‌کند. تنها کافی‌ست کلمه یا جمله‌ی مورد نظرتان را بگویید تا مترجم نرم‌افزار ترکی آن‌را ادا کند.

سزلی‌ سوزلوک شامل 20 میلیون لغت، قابل ترجمه به 17 زبان مختلف می‌باشد. و خوشبختانه زبان فارسی هم در حال حاضر فعال شده.

برای دانلود در سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS

iTaksi

برنامه‌ی iTaksi، مانند تاکسی‌‌های اینترنتی خودمان است. در شهر استانبول به شدت به آن نیاز پیدا خواهید کرد. با استفاده از این برنامه به راحتی می‌توانید تاکسی پیدا کنید. تاکسی‌های نزدیک‌تان را مشاهده کنید. مدت زمان رسیدن تاکسی به خودتان را ببینید. حتی در طول راه،‌ مسیر حرکت را پیگیری نمائید.

برای نصب این نرم‌‌افزار اول باید در ترکیه برای خود یک‌شماره‌ی محلی بخرید. پرداخت به صورت آنلاین و با کارت‌های اعتباری امکان‌پذیر است. با این وجود بهتر است که وجه نقد پرداخت کنید.

دانلود iTaksi
تاکسی‌ها را روی نقشه ببینید، استعلام قیمت بگیرید و با درج مبدا و مقصد کارتان را راحت کنید.

برای دانلود در سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS

BiTaksi

علاوه بر آی‌تاکسی، برنامه‌ی BiTaksi هم اپلیکیشن محبوبی برای پیدا کردن تاکسی‌ است. این برنامه‌ هم اطلاعاتی نظیر میسر، مبلغ کرایه و زمان رسیدن تا مبدا و مقصد را به شما نشان می‌دهد.

علاوه بر تاکسي‌های زرد مرسوم، تاکسی‌هاس فیروزه‌ای نیز در این برنامه گنجانده شده است. تاکسی فیروزه‌ای در ترکیه گران‌تر و راحت‌ترند. در واقع سرویس‌دهی به مسافران به صورت ويژه صورت می‌گیرد.

برای دانلود در سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS

İstanbulkart

با استفاده از برنامه‌ی حمل و نقل عمومی Istanbulkart، به راحتی می‌توانید موجودی حساب خود را بررسی کرده و در صورت لزوم آن را شارژ کنید. همچنین می‌توانید جزئیات پرداخت‌های قبلی خود را مشاهده کنید.

استانبول کارت یک برنامه‌ی حمل و نقلی‌ست که صرفه‌جویی در زمان را به شما هدیه می‌دهد.

دانلود اپ استانبول کارت
با دانلود اپ استانبول کارت، راحت‌تر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

برای دانلود در سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS

Grand Bazaar

به استانبول که سفر کنید، حتما سری به بازار بزرگ خواهید زد. این بازار شامل 61 خیابان و 4000 مغازه می‌شود. به همین دلیل گشت و گذار در بازار بزرگ و خرید لذت‌بخش تجربه‌ی جذاب گردش در استانبول است. اما اگر می‌ترسید که با ورود به این بازار، خریدهایتان را چگونه تا هتل حمل کنید، نگران نباشید. اپلیکیشن Grand Bazaar امکان خرید آنلاین را برای شما فراهم کرده.

دیگر لازم نیست ساعت‌ها در بازار به دنبال کالای مورد نظرتان باشید. تنها کافی‌ست در بخش جستجو نام آن را وارد کنید، با کارت اعتباری هزینه را پرداخت نمائید و در اسرع وقت در محل سکونت‌تان خریدهای خود را تحویل بگیرید.

برای دانلود در سیستم‌عامل‌ اندروید

Seagull

نظرتان راجع به اسکوتر برقی‌ چیست؟ اگر به این وسیله‌ی هیجان‌انگیز علاقه‌مندید، باید بگوییم به راحتی در استانبول می‌توانید کرایه‌اش کنید. تنها کافی‌ست Seagull را نصب و اجرا کنید. نزدیک‌ترین ایستگاه را پیدا کنید. در حین مراجعه به ایستگاه تنها کافی‌ست کد مربعی روی اسکوتر را با اپلیکشن اسکن کنید تا قفل آن باز شود. پرداخت با کارت‌های اعتباری انجام می‌پذیرد. توجه کنید اسکوترها حتما باید در ایستگاه‌ها پارک شوند.

برای دانلود در سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS

Isbike

دوست‌ دارید در استانبول دوچرخه‌سواری کنید؟ Isbike به شما امکان می‌دهد با استانبول کارت، دوچرخه‌ای اجاره‌ کنید و به گشت‌زنی در شهر بپردازید. با Isbike می‌توانید ایستگاه‌های دوچرخه و تعداد موجودی‌ آن‌ را ببینید. سپس به نزدیک‌ترین ایستگاه برای اجاره‌ی دوچرخه مراجعه کنید.

اپ‌های ضروری سفر به ترکیه
کرایه آسان و ارزان دوچرخه در ترکیه، تجربه‌ی جذابی از گردشگری

برای دانلود در سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS

İBB Ceptrafik

اولین چیزی که در استانبول به چشم‌تان می‌آید، این است که از دست ترافیک خلاصی ندارید. البته اپلیکیشن İBB Ceptrafik برای کمک به شما طراحی شده، پس نگران نباشید.

İBB Ceptrafik یک برنامه‌ی حمل و نقل عمومی‌ست که شما را از ترافیک نجات می‌دهد. کار اصلی این اپلیکیشن نمایش نقشه‌ی بروز ترافیک در استانبول است. پس شما فرصت دارید برای تغییر مسیر، از راهی خلوت‌تر تصمیم‌ بگیرید. پیش از آنکه در دام ترافیک گرفتار شوید.

برای دانلود در سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS

سخن پایانی

در این مقاله چندین برنامه‌ی کاربردی برای گشت در ترکیه را معرفی کردیم. در سفر به این کشور حتما این اپلیکشن‌ها را نصب کنید تا لذت سفر را چندین برابر کنید. با گشت در اپ‌استور و گوگل‌پلی به راحتی می‌توانید نصب به دانلود اپ‌ها اقدام کنید و با برنامه‌های کاربردی دیگر نیز آشنا شوید. شما چه اپلیکیشن‌هایی را برای سفر پیشنهاد می‌کنید؟