محله زیتون برون استانبول

آشنایی با مناطق ویلایی استانبول محله زیتون بورنو

نویسنده: admin-najafi
مدت زمان مطالعه: 1 دقیقه

محله زیتون بورنو استانبول به دلیل موقعیت مکانی خود یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین مراکز منطقه در استانبول به حساب می‌آید. دریای مرمره زیبایی به این مکان بخشیده است. علاوه بر آن، منطقه زیتون بورنو در استانبول شامل بسیاری از جوامع مسکونی متنوع و مناطق پرطرف‌دار سطح بالا است. نه تنها این، بلکه محله زیتون برون استانبول از امکانات و خدمات عمومی برخوردار است و منطقه‌ای غنی با مکان‌های تفریحی و پارک‌های عمومی بزرگ و زیبا محسوب می‌شود. این محله مقصد مهمی برای بسیاری از شهروندان و گردشگران خارجی است که به خصوص در فصل بهار و تابستان به ترکیه بیایند و اوقات زیبایی را سپری کنند.

در این بخش با ما همراه باشید تا شما را با ویژگی‌های محله زیتون بورنو استانبول آشنا کنیم.

محله زیتون بورنو استانبول کجا قرار گرفته؟

زیتون بورنو (Zeytinburnu) در کنار منطقه فاتح استانبول قرار دارد، یکی از جوامع اروپایی است که کمتر درباره آن صحبت شده است. نام منطقه زیتون بورنو از شهروندان ترکیه‌ای گرفته شده است که در طول سال به کاشت درخت زیتون در این منطقه مشغول هستند و به همین دلیل نام زیتون برون را به خود اختصاص داده است.

منطقه زیتون بورنو توسط بسیاری از مناطق مهم اداری احاطه شده است. از شرق با ناحیه فاتح، از شمال با ولسوالی بایرام پاشا و از غرب با منطقه باکرکوی همسایه است. همچنین از جنوب مشرف به دریای مرمره است که نقش مهمی را در زیبایی این منطقه ایفا کرده است. بازار املاک و مستغلات محله زیتون بورنو استانبول اکنون دارای خانه‌های مدرن و مد روز است که سرمایه‌گذاران را از دور و نزدیک جذب می‌کند.

پوشش حمل و نقلی گوشه و کنار منطقه به نحو عالی است و برای هرکسی که می‌خواهد در زیتون بورنو زندگی یا سرمایه‌گذاری کند، جذابیت دارد. میدان معروف تقسیم چند دقیقه با منطقه زیتون برون فاصله دارد.

اهمیت زیتون بورنو در بازار املاک استانبول

برای خرید ملک در محله زیتون بورنو استانبول ترکیه دلایل زیادی وجود دارد، اما یکی از مزیت‌های مهمی که خریداران را از دور و نزدیک جذب می‌کند موقعیت جغرافیایی این محله است. محله زیتون بورنو استانبول دارای زیرساختی ایده‌آل و موقعیت استراتژیک بی‌نظیری است که ارزش آن را در بازار املاک و مستغلات بالا برده و در صدر فهرست بهترین مناطق استانبول قرار گرفته است. این محله با قرار گرفتن در لبه ساحلی اروپا، چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای از دریای مرمره را در هر جهت ارائه می‌دهد.

با توجه به موقعیت مکانی در مرکز استانبول، خریداران می‌توانند از قیمت‌های عالی در هر متر مربع برای بسیاری از آپارتمان‌های نوساز و خارج از پلان استفاده کنند. خارجی‌هایی که به دنبال سرمایه‌گذاری در برنامه سرمایه‌گذاری شهروندی ترکیه هستند نیز خانه‌های زیادی را برای فروش متناسب با معیارها در محله زیتون بورنو استانبول پیدا می‌کنند.

در نهایت، برای سرمایه‌گذارانی که به افزایش سرمایه نگاه می‌کنند، استانبول یک انتخاب بلندمدت عالی است. به عنوان مرکزی برای تجارت، گردشگری، آموزش، غذا، سرگرمی و خرید، با پتانسیل جدید همیشه در دسترس است.

قیمت خرید ویلا در محله زیتون بورنو استانبول

منطقه زیتون برون به عنوان یکی از مناطق واقع در مرکز شهر و با توجه به همه عواملی که قبلاً ذکر شد، دلایل زیادی دارد که قیمت املاک در آن را در مقایسه با همتایان خود در استانبول بالاتر است. قیمت املاک و مستغلات به دلیل ارزش بالای بازار این منطقه و سطح بالایی از تجملاتی که برای ساکنانش فراهم می‌کند، دائماً در حال افزایش است.

قیمت املاک در محله زیتون بورنو استانبول ممکن است بین 80/000 تا 100/000 لیر ترکیه در هر متر متغیر باشد. مجتمع‌های مسکونی این منطقه که سبکی زیبا و متمایز از ساخت و ساز را اتخاذ کرده‌اند، علاوه بر خدمات هتل‌های لوکس که توسط اکثر این مجتمع‌های مسکونی ارائه می‌شود.

محله زیتون بورنو استانبول
منطقه زیتون بورنو در بخش اروپایی استانبول دارای ویلاهای لوکس است.

مراکز خرید و امکانات تفریحی محله زیتون بورنو

زیتون بورنو که 11.16 کیلومتر مساحت دارد مکان‌های دیدنی زیادی دارد. در حالی که می‌توانید در طول روز یک گشت و گذار فوق‌العاده در زیتون بورنو داشته باشید، می‌توانید با انتخاب مکان‌هایی که در شب‌ها سلیقه‌های مختلف را به خود جذب می‌کنند، ساعت‌ها سرگرم شوید. در این بخش با امکانات تفریحی محله زیتون بورنو استانبول آشنا خواهید شد.

پارک گیاهان پیازی یدیکول

پارک گیاهان پیازی یدیکول (Yedikule Soğanlı Bitkiler Parkı) با 264 هزار گل رنگارنگ یکی از پربازدیدترین نقاط منطقه است که یک جشن بصری ارائه می‌دهد. در پارک گیاهان پیازی، می‌توانید گیاهان پیازدار زیادی به خصوص لاله، سنبل و نرگس را ببینید. همچنین با بازدید از این پارک می‌توانید لحظاتی آرام را در میان گل‌هایی تجربه کنید که جلوه‌ای متفاوت را برای هر چهار فصل سال ارائه می‌دهند.

ایاصوفیه

ایاصوفیه (Ayasofya) با معماری شگفت‌انگیز، 30 میلیون کاشی طلا را در سراسر فضای داخلی خود به نمایش می‌گذارد. این مسجد دارای یک گنبد پهن و مسطح است که در زمان ساخت خود در قرن ششم یک شاهکار مهندسی جسورانه بود.

مسجد مرکز افندی

مسجد مرکز افندی (Merkez Efendi Camii) در حالی که یکی از بناهای مهم معنوی و تاریخی محله زیتون بورنو استانبول است، به نام حکیم مرکز افندی ساخته شده است. علاوه بر مسجد، حمام مرکز افندی و مقبره مرکز افندی که گفته می‌شود دارای آب‌های شفابخش است، از مکان‌های تاریخی زیتون بورنو هستند.

باغ گیاهان دارویی زیتون بورنو

باغ گیاهان دارویی زیتون بورنو (Zeytinburnu Tıbbi Bitkiler Bahçesi) تنها باغ گیاهان دارویی ترکیه است. گل‌خانه، آزمایشگاه، خشک‌کن و حیاط‌خلوت در باغ وجود دارد که کار مشترک شهرداری زیتون برون و انجمن طب سنتی مرکزفندی است. این باغ که تجربه‌ای متفاوت از گشت و گذار را ارائه می‌دهد، از جمله مکان‌هایی است که در زیتون بورنو باید از آن بازدید کرد. با بازدید از باغ گیاهان دارویی زیتون برون می‌توانید جنبه درمانی طبیعت را کشف کنید، با گیاهان منحصر به فرد آشنا شوید و اطلاعات دقیقی در مورد این گیاهان به دست آورید.

موزه تاریخ پانوراما 1453

موزه تاریخ پانوراما (Panorama 1453 Tarih Müzesi) یکی از چشمگیرترین مکان‌های دیدنی منطقه برای کسانی است که می‌خواهند شاهد فتح استانبول باشند. این موزه واقع در پارک فرهنگی توپکاپی است و می‌توانید در آن نقاشی‌های 10000 پیکره را مشاهده کنید که با صدای ناله‌های گروه جنیچی و اسب‌های عثمانی همراه است. با بازدید از موزه تاریخ پانوراما 1453، جایی که فتح استانبول به تصویر کشیده شده است، می‌توانید لحظات خاصی را تجربه کنید که در آن زمان خود را در زمان فتح احساس خواهید کرد.

مولوی خانه ینی کاپی

مولوی خانه ینی کاپی (Yenikapı Mevlevihanesi) موزه دراویش چرخان است و بزرگ‌ترین لژ مولوی امپراتوری عثمانی در زمان ساخت آن بود. با چیله‌هان‌ها، آشپزخانه، مهمان‌خانه، گورستان‌ها و سماحان، یکی از سازه‌های دیدنی برای کسانی است که می‌خواهند تاریخ عثمانی را تجربه کنند.

پارک فرهنگی توپکاپی

پارک فرهنگی توپکاپی که با فضای سبزش توجه بسیاری از خانواده‌ها را به خود جلب می‌کند، برای اهداف فرهنگی و تفریحی ساخته شده است. همچنین منطقه فرهنگ جهانی توپکاپی ترکیه واقع در پارک فرهنگی توپکاپی با امکاناتی مانند فروشگاه‌های مختلف، زمین‌های بازی کودکان، استخرهای زینتی و حوضچه‌ها میزبان مردم زیتون بورنو و بازدیدکنندگان این منطقه است.

مراکز خرید محله زیتون بورنو

محله زیتون بورنو مراکز خرید بزرگی با فروشگاه‌های بسیار متنوعی دارد که می‌توانید زمانی را در مراکز خرید این منطقه بگذرانید، خریدی دلپذیر داشته باشید و در کافه‌ها و رستوران‌ها استراحت کنید. با ما همراه باشید تا این مراکز را به شما معرفی کنیم.

مرکز خرید اولیویوم اوتلت

مرکز خرید اولیویوم اوتلت (Olivium Outlet Center) که از سال 2000 در محله گوکلپ (Gökalp Mahallesi) فعالیت می‌کند، بزرگ‌ترین مرکز خرید محله زیتون بورنو استانبول است. در این مرکز خرید می‌توانید محصولات اوت لت برندها را باقیمت‌های مقرون به صرفه خریداری کنید، در اینجا رستوران‌ها و کافه‌ها، سینما و مرکز تفریحی نیز وجود دارد.

مرکز خرید مارمارا فروم

مرکز خرید مارمارا فروم (Marmara Forum) در سال 2011 ساخته شده است، یک طبقه این مرکز خرید، مخصوص رستوران و فست فود با چشم‌انداز تماشایی به سمت دریای مرمره است. یکی از شعبه‌های سینماکسیمم با 16 سالن سینما مجهز به امکانات روز دنیا، سالن بولینگ، سالن‌های تئاتر و شهربازی نیز در این مرکز خرید وجود دارد.

مرکز خرید مال آف استانبول

مرکز خرید مال آف استانبول (Mall of İstanbul) خرید، فرهنگ، هنر و سرگرمی را در زیر یک سقف ارائه می‌دهد. از 4 بلوک اقامتی، 1 بلوک اداری، 1 بلوک هتل و یک مجتمع مرکز خرید تشکیل شده است. مرکز خرید استانبول، فضایی بزرگ با راهروهای وسیعی را به بازدیدکنندگان خود ارائه می‌دهد که حداکثر استفاده را از نور روز می‌کنند. در طول گردش، تمام فروشگاه ها از همه طبقات در یک سطح یکسان دیده می شوند.

مرکز خرید مال آف استانبول
مرکز خرید مال آف استانبول در محله زیتون بورنو قرار گرفته است.

مرکز خرید زروج پورت استانبول

مرکز خرید زروج پورت استانبول (Zeruj Port AVM) در سال 2008 آغاز به کار کرد، با دارا بودن 250 فروشگاه، یکی از مراکز مهم گردشگری و سرگرمی بخش آسیایی استانبول است. این مرکز خرید دارای سالن بولینگ، سینما، مرکز تفریحی و کلاب کودکان است.

سخن پایانی

زیتون بورنو که یکی از محبوب‌ترین مناطق استانبول است، مرکز زندگی منحصربه‌فردی است که شهرنشینی مدرن در آن به قوی‌ترین شکل احساس می‌شود. این منطقه که در مجاورت دریای مرمره قرار دارد به سایر مناطق استانبول نیز نزدیک است که می‌توان آن را مرکز مالی و اقتصادی دانست. این منطقه دارای مکان‌های تاریخی بسیاری است و همچنین به دلیل امکانات فرهنگی و امکانات اجتماعی قابل توجه است. زیتون برون با توجه به مزایایی که از نظر موقعیت مکانی و محل زندگی اجتماعی فراهم می‌کند، در هر دوره‌ای از ایده‌آل‌ترین آدرس‌ها برای سرمایه‌گذاری در املاک بوده و مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

برچسب ها

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *