مهاجرت ورزشی به ترکیه

مهاجرت ورزشی به ترکیه | مهاجرت به ترکیه از طریق ورزش 2024

نویسنده: admin-najafi
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه

مهاجرت ورزشی به ترکیه

اگر ورزشکار هستید، می‌توانید برای مهاجرت به ترکیه اقدام نمایید. کشور ترکیه یکی از کشورهایی است که رو به رشد قرار دارد و سرمایه‌های متعددی را برای رشد و پیشرفت دریافت کرده است. با دریافت اقامت ترکیه می‌توانید از مزایای زیادی که این کشور در اختیارتان قرار می‌دهد، بهره‌مند شوید. برای مهاجرت ورزشی به ترکیه، باید ابتدا ویزای ورزشی دریافت کنید. پس از آن، می‌توانید به این کشور بروید و کار خود را به عنوان یک متخصص ورزشی آغاز کنید. این روش مهاجرتی در مقایسه با روش‌های دیگر مهاجرتی اثربخش‌تر است و می‌تواند به شما کمک کند در مدت زمان کوتاه‌تر به نتیجه برسید. بهتر است بدانید ویزای ورزشی تنها به مربیان، مدرسین، ورزشکاران حرفه‌ای، مسئولین و داورها ارائه می‌شود. در صورتی که مدرک معتبری داشته باشید، می‌توانید اعتبار رزومه خود را بالا ببرید و همین مسئله باعث می‌شود که بتوانید هر چه سریعتر ویزای ورزشی دریافت کنید و وارد این کشور شوید. 

 انواع ویزای ورزشی ترکیه

برای مهاجرت ورزشی به ترکیه باید ویزای ورزشی این کشور را دریافت نمایید. کشور ترکیه انواع ویزای ورزشی را به شما ارائه می‌دهد. ویزاهای ورزشی ترکیه به صورت زیر هستند:

  • ویزای کوتاه مدت ورزشی

در صورتی که یک رویداد ورزشی در کشور ترکیه باشد، ورزشکاران می‌توانند برای درخواست ویزا به سفارت مراجعه نمایند و ویزای کوتاه مدت برای آنها صادر می‌شود و می‌توانند در رویداد ورزشی شرکت نمایند. 

  • ویزای بلند مدت ورزشی

یکی دیگر از ویزاهای ورزشی که برای شما صادر می‌شود، ویزای بلند مدت است. ویزاهای بلند مدت به شما کمک می‌کنند به عنوان یک متخصص ورزشی وارد ین کشور شوید و کار خود را آغاز کنید. ویزای بلند ورزشی حداکثر سه ساله است. البته باید بدانید که ممکن است این ویزا برای مدت زمان کوتاهتری صادر شود. 

درآمد ورزشکاران در این کشور

زمانی که صحبت از مهاجرت ورزشی به ترکیه می‌شود، یکی از مهمترین مواردی که مد نظر قرار می‌گیرد، درآمد ورزشکاران است. ترکیه کشور رو به رشدی است و با توجه به این مسئله که سرمایه‌های متعددی وارد این کشور شده است، رشد بسیار زیادی را تجربه می‌کند. ورزش مسئله بسیار مهمی در کشورهای رو به رشد است و این موضوع در کشور ترکیه اهمیت بسیار زیادی دارد. اکنون ممکن است که این سوال مطرح شود که درآمد ورزشکاران در کشور ترکیه چقدر است. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ورزشکاران در این کشور می‌توانند درآمد بسیار زیادی داشته‌ باشند. به طور متوسط، ورزشکاران حرفه‌ای می‌توانند 90 هزار لیر در سال درآمد داشته باشند. البته باید بدانید این مسئله به تخصص، جایگاه و رشته ورزشی بستگی دارد. در ابتدا، ممکن است درآمد زیاد نباشد. اما پس از مدتی که توانستید مشتریان زیادی را جذب کنید و تخصص خود را به خوبی کار بگیرید، می‌توانید درآمد زیادی را تجربه نمایید.
بیشتر بخوانید: شغل در ترکیه | اجازه كار در تركيه

مهاجرت به ترکیه از طریق ورزش

مراحل مهاجرت ورزشی به ترکیه

مراحل مهاجرت ورزشی به ترکیه به صورت زیر هستند:

  • شما باید یک ورزشکار حرفه‌ای باشید و تخصص خود را با رزومه‌تان نشان دهید. به این مسئله توجه داشته باشید در صورتی که سابقه کافی ندارید، ویزای ورزشی به شما تعلق نمی‌گیرد. بنابراین، بهتر است زمانی برای دریافت ویزای ورزشی اقدام کنید که روزمه کافی در این زمینه دارید. 
  • ویزای ورزشی به مربیان، مسئولان و داروها تعلق می‌گیرد. 
  • در صورتی که یکی از افراد درجه یک خانواده شما در ترکیه است، پروسه دریافت ویزا سریع‌تر می‌شود و می‌توانید هر چه سریعتر برای دریافت ویزا اقدام نمایید. 
  • ورزشکارانی که دارای تحصیلات آکادمیک هستند، می‌توانند در این پروسه به خوبی رشد کنند. این مسئله باید در رزومه ذکر شود و مدارک باید به سفارت تحویل داده شوند. 
  • آشنایی با زبان انگلیسی و ترکی استانبولی برای تمامی کسانی که قصد مهاجرت ورزشی دارند، بسیار مهم است.

مزایای مهاجرت ورزشی به ترکیه

مزایای مهاجرت ورزشی به ترکیه بسیار زیاد است و سبب می‌شود که افراد بتوانند به مزایای بسیار زیادی دست پیدا کنند. این مزایا به صورت زیر هستند:

  • دریافت پاسپورت ترکیه در مدت زمان محدود: یکی از مهمترین مزایای مهاجرت به ترکیه دریافت پاسپورت است. پاسپورت ترکیه می‌تواند به شما کمک کند سریعتر به کشورهای اروپایی سفر کنید. 
  • دریافت خدمات شهروندی: در صورتی که از طریق ترکیه، پاسپورت این کشور را دریافت کنید، می‌توانید خدمات شهروندی را نیز دریافت نمایید. 
  • دریافت حق بازنشستگی: این کشور، به تمامی کسانی که پس از یک دوره بازنشست می‌شوند، حقوق و مزایایی را می‌دهد. در صورتی که مهاجرت ورزشی باعث دریافت پاسپورت ترکیه شود، حق بازنشستگی به شما تعلق می‌گیرد. 
  • تجربه زندگی راحت‌تر: کشور ترکیه ارتباطات بسیار خوبی با کشورهای دیگر دنیا دارد و این مسئله باعث می‌شود که سفر به کشورهای دیگر بسیار ساده‌تر باشد. 
  • امکان افتتاح حساب: زمانی که پاسپورت این کشور را دریافت کنید، می‌توانید در کشور ترکیه حساب باز کنید. البته باید بدانید حتی در صورتی که با ویزای ورزشی وارد این کشور شوید، می‌توانید حساب باز کنید. 
  • امکان گرفتن وام برای خرید ملک: یکی از مهمترین مزایای دریافت ویزای ورزشی که می‌تواند منجر به دریافت اقامت این کشور شود، دریافت وام برای خرید ملک در کشور ترکیه است. کشور ترکیه به ورزشکاران اهمیت بسیار زیادی می‌دهد و سبب می‌شود که شما بتوانید در این کشور به رشد خوبی برسید.
  • بستر عالی برای رشد: به صورت کلی، کشور ترکیه با توجه به روابطی که با کشورهای دیگر دارد، بستر بسیار مناسبی را برای رشد ورزشکاران فراهم می‌کند و این موضوع می‌تواند برای ورزشکاران اهمیت زیادی داشته باشد.

ترکیه کشوری با آب و هوای بسیار مناسب است و می‌تواند زمستان‌ها، تابستان‌ها، بهارها و پاییزهای بسیار خوبی را برای کسانی که در این کشور حضور دارند، رقم بزند. بنابراین، دریافت پاسپورت ترکیه می‌تواند به افراد کمک کند به مزایای بسیار زیادی دست پیدا کنند.

کدام ورزش ها در ترکیه جایگاه خوبی دارند؟

یکی از سوالاتی که در رابطه با مهاجرت ورزشی به ترکیه پرسیده می‌شود در این باره است که کدام ورزش‌ها در ترکیه جایگاه خوبی دارند؟! ورزش‌هایی که در ادامه مطرح می‌شوند، می‌توانند آینده درخشانی را برای شما به همراه داشته باشند: 

  • ورزش فوتبال
  • ورزش بسکتبال 
  • ورزش والیبال 

محبوبیت فوتبال در ترکیه بسیار زیاد است و کسانی که در این زمینه تخصص دارند، می‌توانند امید داشته باشند که هر چه سریعتر ویزای ورزشی خود را دریافت کنند و به این کشور بروند. در صورتی که سن کمی دارید، می‌توانید در این مسیر موفق‌تر باشید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای ورزشی

در صورتی که می‌خواهید ویزای ویزای ورزشی را دریافت کنید، باید مدارک مورد نیاز را به سفارت ارائه دهید و این مدارک به صورت زیر هستند:

  • پاسپورت معتبر 
  • رزومه کاری ورزشی 
  • مدارک تحصیلی ( درصورت وجود) 
  • گواهی وجود اسپانسر 

آیا برای دریافت ویزای ورزشی به اسپانسر نیاز دارید؟

یکی از سوالات بسیار مهمی که در زمان دریافت ویزای ورزشی پرسیده می‌شود، در این باره است آیا کسانی که می‌خواهند به این کشور مهاجرت کنند، باید تمکن مالی داشته باشند. پاسخ به این سوال قطعا مثبت است و شما باید تمکن مالی خود را به سفارت این کشور ارائه دهید. تمکن مالی نشان می‌دهد که شما پول کافی را برای پوشش هزینه‌های خود در این کشور دارید. بهتر است بدانید در صورتی که تمکن مالی شما به اندازه کافی نباشد، ویزای ورزشی شما رد خواهد شد. البته در صورتی که اسپانسر مالی داشته باشید و اسپانسر هزینه‌های شما را پوشش دهد، می‌توانید ویزای ورزشی را دریافت نمایید و وارد کشور ترکیه شوید. تمکن مالی در پروسه دریافت ویزای ورزشی بسیار مهم است و شما باید به آن توجه داشته باشید تا بتوانید در این کار به موفقیت برسید. 

آیا امکان تمدید ویزای ورزشی امکان‌پذیر است؟

در صورتی که ویزای ورزشی دریافت کنید تا پروسه دریافت اقامت فاصله دارید. به همین دلیل، نیاز دارید که ویزای خود را تمدید نمایید تا بتوانید در این کشور بمانید. اگر به تمامی قوانین پایبند باشید و کارهایی را که در ترکیه ممنوع است، انجام نداده باشید، می‌توانید به سرعت ویزای خود را تمدید نمایید و دوباره در این کشور بمانید. مدت زمان دریافت پاسپورت ترکیه از طریق ویزای ورزشی 5 سال است. اگر 5 سال ویزای شما تمدید شود و در این کشور حضور مستمر داشته باشید، می‌توانید پاسپورت بگیرید و شهروند ترکیه شوید. 

مهاجرت ورزشی به کشور ترکیه

آیا در زمانی که ویزای ورزشی ترکیه دارم، می‌توانم به ایران بیایم؟

یکی از نگرانی‌های کسانی که از طریق ویزای ورزشی مهاجرت می‌کنند، در این باره است که آیا با ویزای ترکیه می‌توانند به این کشور بیایند. پاسخ به این سوال قطعا مثبت است. در صورتی که شما ویزای ورزشی داشته باشید، به راحتی می‌توانید به کشور ایران یا کشورهای دیگر بروید و همین امر سبب می‌شود که بتوانید دوران ورزشی خود را با روحیه بسیار عالی طی کنید و به موفقیت‌هایی که مد نظرتان است، برسید.

نکات مهم در زمان مهاجرت ورزشی به ترکیه 

در زمان مهاجرت ورزشی به ترکیه، باید به موارد متعددی توجه داشته باشید تا بتوانید این مسیر را با موفقیت طی کنید. این موارد به شرح زیر هستند:

  • مدارک خود را تکمیل کنید. تا زمانی که مدارک تکمیل نیست، نباید ویزای ورزشی دریافت نمایید. 
  • تمکن مالی خود را کامل کنید. 
  • با یک وکیل یا شخصی که در این زمینه تخصص دارد، مشورت نمایید تا با چالش‌ها آشنایی پیدا کنید و به خوبی بتوانید این مسیر را طی کنید و به اهدافی که مد نظرتان است، برسید.

برچسب ها

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *