کنسولگری ایران در استانبول

کنسولگری ایران در استانبول

نویسنده: admin-najafi
مدت زمان مطالعه: 1 دقیقه

خوشبختانه ایران در شهرهای مختلف ترکیه، کنسولگری دارد و برای انجام امورات وابسته به کنسولگری ایران در ترکیه می‌توانید به این شعبات مراجعه کنید. در ادامه همراه ام تی سی هوم باشید تا با آدرس؛ کارکرد و ساعات کاری کنسولگری ایران در استانبول آشنا شوید.

وظایف کنسولگری ایران در استانبول

کنسولگری ایران در استانبول، در راستای توسعه و پیشرفت روابط تجاری بین دولت ایران و ترکیه مشغول فعالیت است. مهمترین کارکردهای کنسولگری ایران در ترکیه به این شرح است:

  • توسعه روابط تجاری با ترکیه،
  • تمدید گذرنامه شهروندان ایرانی در ترکیه،
  • ارائه کمک های پزشکی، قانونی و آموزشی،
  • ارائه پشتیبانی و هماهنگی درمورد موضوعات حمل و نقل و غیره،
  • برقراری ارتباط با مقامات در ترکیه،
  • طی کردن مراحل رسمی مرگ، تولد و طلاق شهروندان ایرانی در ترکیه.
  • همچنین کنسولگری ایران موظف است برای افرادی که مایل به سفر به ایران هستند، مراحل صدور ویزا را انجام دهد. مطابق قوانین دولت جمهوری اسلامی ایران، کنسولگری ایران وظیفه اخذ مالیاتها و وجوه بدهکاری به دولت ایران را نیز به عهده دارد.

استان‌های تحت پوشش کنسولگری ایران در استانبول

شهروندان ترکیه و شهروندان خارجی دارای اجازه اقامت ساکن استانهای آدانا، آنتالیا، چاناکاله، آیدین، بالكسیر، بیلجیك، بورسا، ادیرنه، كیرکلارالی، كوجائلی، استانبول، ازمیر، مانیسا، مرسین، مولا، ساكاریا و اوشاك می توانند جهت انجام مراحل اخذ ویزای ایران و طی کردن مراحل کنسولی با کنسولگری ایران در استانبول تماس بگیرند.

ساعت کاری کنسولگری ایران

دپارتمان ارائه خدمات مردمی کنسولگری ایران در استانبول هر روز هفته بین ساعت 08:30 تا 16:00 خدمات کنسولی ارائه می دهد.

روند انجام کارها

همچنانکه می دانید کنسولگری ایران در استانبول فقط به ارائه خدمات ویزا برای کسانی که مایل به سفر به کشور جمهوری اسلامی ایران هستند، محدود نمی شود. شهروندان ایرانی مقیم ترکیه و یا افرادی که به هر نحوی با دولت ایران ارتباط دارند، میتوانند برای انجام کارهای مربوط به گذرنامه، تولد، ازدواج، مرگ و غیره توسط کنسولگری ایران پشتیبانی شوند. از جمله وظایف کنسولگری ایران راهنمایی و حمایت از حقوق شهروندان ایرانی ساکن در کشورهای دیگر است.

مراحل کنسولی ارائه شده توسط کنسولگری ایران در استانبول به شرح زیر است:

  • صدور کارت ملی برای شهروندان ایرانی
  • ثبت ازدواج
  • صدور گواهی تولد
  • صدور شناسنامه
  • انجام کارهای مربوط به پاسپورت
  • ثبت آدرس برای کارهای کنسولی
  • صدور و تنظیم گذرنامه

آدرس کنسولگری ایران استانبول

استانبول، محله “چاعال اوغلو”، خیابان آنکارا، پلاک یک

سایت کنسولگری ایران در استانبول

برای کسب اطلاعات دقیق‌تر وتعیین وقت، می‌توانید به سایت سرکنسولگری ایران در استانبول به آدرس https://istanbul.mfa.ir/ مراجعه کنید.

برچسب ها

مقالات مشابه

58 پاسخ

  1. سلام واحترام،برای ازدواج درسفارت ایران درترکیه چه مدارکی لازم هست

      1. پسرم پیش از سه سال هست که مشغول به تحصیل می باشی می خواستم بدونم برای رفت وامد به ایران که بعد از سه سال دو بار امکان پدیر می باشد چه مراحلی رو باید طی کنیم لطفا راهنمایی کنید

        1. همراه گرامی سلام
          در صورتی که اقامت فرزندتان تحصیلی باشد، پس از پایان دوران تحصیل می‌توانند از طریق تبدیل نوع اقامت در ترکیه زندگی کنند و بدون هیچ مشکلی به ایران رفت و آمد داشته باشند.

    1. سلام باتشکر پاسپورتم یازده ماه دیگه باطل میشه میخواستم صدور کنم چه چیزهای لازم هستش منمون 🙏

  2. سلام،
    من می خواستم گواهینامه رانندگی خود را از فرمانداری بگیرم ، به غیر از ترجمه محضری ، یک سند تأیید از کنسولگری درخواست شد. چکار باید کنم؟ میشه لطفا توضیح بدید؟ آیا نیاز به پرداخت دارد؟

  3. هرروز هفته هستن؟؟؟؟ یعنی جمعه با یکشنبه تعطیل نیست سفارت؟ فقط میخوام مطمئن شم

    1. جوابتونو دادن چه روزی تعطیله؟ اخه منم همین سوالو دارم خواستم ببینم جمعه ها هستن

  4. سلام من افغانستانی هستم در ایران زندگی میکرم گواهی نامه داشتم الان گم کردم گپی گواهی نامه رو دارم.العان در ترکیه هستم سفارت ایران در ترکیه استعلام بگیرم کاری انجام می دهد؟

    1. سلام دوست عزیز. با کنسولگری ایران در ترکیه تماس بگیرید. بهتر راهنمایی‌تان می‌کنند.
      شماره تماس کنسولگری ایران در استانبول: 33-02125138230

  5. سلام من توي قايم مقامي ميگويند هنوز سر كنسول ايران جواب ايمل انها رو نداده تا انها برگه تولد فرزندم رو مهرapostil بزنن .و شما فرموديد جواب ايميل رو داديد!!!!

    1. سلام همراه گرامی
      گروه مشاوران املاک ام تی سی هوم، در زمینه‌ی خرید ملک در ترکیه فعالیت دارد، مقاله‌ی منتشر شده در این سایت صرفا جهت آشنایی هموطنان عزیز با کنسولگری‌های ایران در ترکیه است.

  6. با عرض سلام و روز بخیر
    برای ثبت نام گواهی تولد سامانه میخک پیغام مغایرت اطلاعات هویتی می‌دهد،با کنسولگری هم از طریق تلفن نمیتوانم ارتباط بر قرار کنم چون پاسخگو نیستند،لطفا من را راهنمایی و کمک کنید.سپاسگزارم

    1. سلام همراه عزیز
      بهتر است با کنسولگری ایران در آنکارا یا استانبول در تماس باشید. از شماره‌های پشتیبانی میخک نیز می‌توانید کمک بگیرید.

  7. سلام خدمت شما وتمام همکاران عزیز شما من تقریبن هشت روز میشود درخواست ویزه را دادام تا به حال هیچ خبری نیست میشود دراین باره معلومات بدهد تشکر

    1. همراه گرامی سلام
      برای دریافت اطلاعات بیشتر با مراجع ذی صلاح در ارتباط باشید.
      با سپاس از همراهی شما.

  8. تا زمانی که یک نفر خودش درگیر مشکلاتی نشه هیچ وقت نمیتونه به حقیقت پی ببریم که چه اتفاقاتی میوفته و مردم بی خبر هستند من متوجه شدم که یک سالی که پسرم سه سالش بود و در ترکیه به قتل رسید چرا اینقدر ایرانی ها در کشور ترکیه دچار جرم و جنایت هایی از قبیل کلاهبرداری اخاذی قتل �اوز می‌شوند و هیچ کدومشون به نتیجه نمی خواد نمیرسه و حقوقشون عاشق کشه و خورده میشه

  9. سفارت و سرکنسولگری در کشور ترکیه هرگونه اقداماتی در خصوص شکایت برای مسئولین مربوطه ترکیه را از وزارت خارجه تحویل میگیره ولی به سطح زباله میندازه و پی گیری نمی کند و بعد میگن که شکایت به نتیجه نخواهد رسید در که اینجوری نیست من متوجه شدم که سفارت یا برای حمایت خودش این کار میکنه یا ….خارج از این مسائل نیست به خاطر اینکه چرا زمانی که درخواستی را از دادگاه بین المللی از طریق وزارت خارجه ارسال میکنیم برای سفارت ترکیه برای چی به وزارت خارجه ترکیه و مقامات مسئول ترکیه ارجان میکنه و برمیگرده و یا نگه میداره علتش چیه سه دفعه درخواست کردیم که پیکان پسرم رو انتقال بدم به ایران و علت مرگش مشخص بشه با همکاری با عوامل بیمارستان کودک بدون وجود پدر مادر خاک میکنن بیمارستانی که چهار ساله کلاهبرداری و اخاذی از ایرانیان می کنم اگه میشه سفارت در جریانش باشه که مدارک شو مدارک و قبل از اینکه بره بیمار چرا باید کودک به صورت غیرقانونی خاک بشه و در شهرداری ترکیه ثبت شد و چرا هر اقدامی که می کنی به در بسته میخوره این چراها قابل بررسی و رسیدگی به این مسائل و من کوتاه نمیام تا آخرش وایسادم و از بازرسی کل کشور از هر جا که فکر کنی منو پیگیری می کنم و رسانه‌ای می کنم تو میدونی چرا از حق ایران را دفاع نمی کنید وقتی شما نماینده ما هستید اینجا

  10. سلام من میخواستم بدونم حداقل و حداکثر زمان تمدید پاسپورت افراد مقیم استانبول چندروز هستش .ممنون

    1. همراه گرامی سلام
      برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر بهتر است با کنسولگری ایران در استانبول در تماس باشید.

    1. همراه گرامی سلام
      برای ورود به ترکیه، ویزا به صورت فرودگاهی صادر می‌شود و 90 روز اعتبار دارد.

  11. سلام من ۲۰ روز پیش مدارکم رو به کنسولگری ایران در استامبول برای گواهی تجرد تحویل دادم چطور میتونم پیگیری کنم نامه ام اماده است یا خیر

    1. سلام همراه گرامی
      ام تی سی هوم در زمینه خرید ملک در ترکیه فعالیت دارد. این مطلب برای راهنمایی همو‌طنان عزیز نوشته شده. شما می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی اعلام شده در مقاله درخواست خود را پیگیری نمایید.

      1. سلام پسر منو ۱۰روز پیش درآگسرای پلیس گرفت بخاطر پاسپورت که تقریبا یک ونیم سال استانبول بود کملیک نداشت الان خبری ازش ندارم میشه راهنماییم کنید خیلی نگرانم خبری ازش ندارم.

        1. همراه گرامی سلام
          گروه ام تی سی هوم در زمینه خرید ملک در ترکیه فعالیت می‌کند. برای پیگیری مشکلات‌تان بهتر است با یک وکیل خبره در تماس باشید.

    1. همراه گرامی سلام
      برای اطلاع از ساعت دقیق فعالیت کنسولگری ایران در استانبول به سایت مربوطه مراجعه کنید.

  12. سلام من ساکن سوئد هستم برای مسافرت به ترکیه اومدم آیا میتونم از طریق کنسولگری وکالت بانکی به شخصی در ایران بدم ممنون میشم جواب بدین

    1. همراه گرامی سلام
      بله شما می‌توانید برای تنظیم وکالت‌نامه از طریق کنسولگری ایران در ترکیه اقدام کنید.

  13. بادرود وخسته نباشید میشه لطفا بفرمایید برای گرفتن گواهی تجرد چه باید کرد ؟؟؟ممنون میشم

    1. همراه گرامی سلام
      برای دریافت اطلاعات دقیق‌‌تر با وکلای مهاجرتی و یا کنسولگری ایران در ترکیه در تماس باشید.

  14. من از افغانستان هستم میخوام به ایران بروم با خانم خود فی نفر ویزا چند است از طریق زمینی مارا رهنمای کنید تشکر

  15. سلام من برای ویزای المان اقدام کردم سفارت المان از من خواسته پاسپورتم را در سفارت ایران در استانبول امضا کنم و یه برگه تاییدیه صاحب امضا من هستم را از سفارت ایران برای سفارت المان بیاورم .متاسفانه در سیستم برای وقت گرفتن همچین موضوعی وجود نداد چند بار تماس گرفتم اوپراتور با عصبانیت به من می گوید ما برگه نمی دهیم خودت امضا کن .لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. همراه گرامی سلام
      برای حل سریع مشکلات‌تان بهتر است با وکلای مهاجرتی در تماس باشید.

  16. سلام‌‌وقت بخیر ایا برای شهروند افغانستان‌ مقیم استانبول دارای اقامه ترکیه است ویزا ۴۵ روزه صادر میکنید

    1. همراه گرامی سلام
      ام تی سی هوم در زمینه خرید ملک در ترکیه فعالیت دارد.

  17. با سلام و احترام براى دريافت برگه ى تعهل زن از سركونسولگرى اگر تمام مدارك كامل باشد و اصل شناسنامه ى شوهر هم در دست باشد ولى پاسپورت ايشان فقط به صورت اسكن و كپى در دست زن باشد ايا ميتوان بدون اصل پاسپورت شوهر برگه ى تعهل را دريافت نمود ؟

    1. همراه گرامی سلام بر شما
      ام تی سی هوم در زمینه‌ی خرید ملک در ترکیه فعالیت دارد. برای یافتن پاسخ کامل به سوالاتان بهتر از با وکلای مهاجرتی در ارتباط باشید.

  18. با عرض سلام و خسته نباشی
    من شهروند استرالیا هستم میخوام برای سفر به ایران بروم آیا شما به من ویزا میدهید؟سپاسگزارم 🙏

    1. همراه گرامی ام تی سی هوم در زمینه‌ی خرید ملک در ترکیه فعالیت دارد.

  19. پاسپورت دخترم اتمام یافته برای درخواست پاسپورت جدید هنوز بعد از چند سال کارت ملی را به او نداده اید. چه باید بکنیم. در ضمن برای پاسپورت جدید چقدر پول و به کجا پرداخت بکنیم. و اینکه برای دریافت پاسپورت چه مدارکی با خود بیاوریم

    1. همراه گرامی سلام
      ام تی سی هوم در زمینه‌ی خرید ملک در ترکیه فعالیت دارد. به شما توصیه می‌کنیم برای بررسی مشکلات‌تان به وکلای مهاجرتی خبره مراجعه نمایید.

  20. سلام من یک برادر دارم که الان 6سال ترکیه مهاجرت کرده برای کار نزدیک به یک سال از او بیخبریم آخرین پیغامش گفته بود داره اثاثاشو میفروشه که برگرده لطفا کمک کنید

    1. همراه گرامی
      سلام
      امیدوارم به زودی مشکلتان برطرف بشه. اقدام و مشاوره در این‌باره از خدمات ام تی سی هوم نمی‌باشد. بهتر است با وکلای مهاجرتی در تماس باشید.

  21. تلفنی تماس گرفتم با سفارت ولی متاسفانه اپراتور بسیار رفتار بی ادبانه ای داشت . واقعا جای تاسف داره

  22. سلام و خسته نباشید خدمت نمایندگان محترم سزکنسولگری….در تاریخ17/6/2023سفارت به شهر ازمیر خودهد آمدو در بانک ملت شروع بکار میکنه آیا تعویض و بروز رسانی کارت ملی نیز جزو خدمات سفارت در تارخ ذکر شده میباشد یا خیر؟

  23. سلام و خسته نباشید خدمت نمایندگان محترم سزکنسولگری….در تاریخ17/6/2023سفارت به شهر ازمیر خودهد آمدو در بانک ملت شروع بکار میکنه آیا تعویض و بروز رسانی کارت ملی نیز جزو خدمات سفارت در تارخ ذکر شده میباشد یا خیر؟

    1. درود بر شما

      ام تی سی هوم در زمینه خرید ملک در ترکیه فعالیت دارد. برای یافتن پاسخ سوال‌تان می‌توانید به سایت سفارت ایران در ترکیه و خدمات کنسلوگری مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *