مقايسه دو شهر استانبول و آنكارا

مقايسه دو شهر استانبول و آنكارا

ار آنجايى كه شهرهاى آنكارا و استانبول ٢ شهر بزرگ و پيشرفته تركيه هستند هرساله ايرانى هاى زيادى در انتخاب ٢ شهر هم از لحاظ اقامت و هم گردش سر دو راهى ميمانند. ما در اين مطلب تفاوتهاى اصلى بين در شهر را براى شما مشخص ميكنيم. سليقه ها در انتخاب يكى از اين در شهر بسته به هدف و شرايط متفاوت است.

*استانبول:

شهرى بزرگ با مساحتى گسترده بين دو قاره آسيا و اروپا با جمعيتى حدود ١٥ ميليون نفر و با قرار دادن تنگه بسفر در دل خود نگين نقشه توريستى جهان است. از لحاظ جغرافيايى در غرب تركيه قرار دارد و از شمال به درياى سياه و از جنوب به درياى مرمره مشرف ميباشد.آب و هواى اين شهر مرطوب و معتدل ميباشد.به خاطر وجود دريا تابستان هاى گرم و شرجى و زمستان هاى نسبتاً سردى را داراست. مطمئناً اولين چيزى كه در بدو ورود به اين شهر رويايى نظر شما را جلب ميكند منظره بينظير درياى مرمره و ساختمان هاى بلند قامت تجارى است. استانبول به خاطر گذشته تاريخى خود جاذبه هاى گردشگرى خيلى زياد و معروفى را داراست.چنان كه هنگام ديد و بازديد از اين مكان ها خود را بين مخلوطى از فرهنگهاى عثمانى. رومى و اروپائى مييابيد. به خاطر اين جاذبه ها اين شهر هر ساله ميزبان تعداد زيادى گردشگران و توريست هاى آسيايى، اروپايى و آمريكايى ميباشد. استانبول از تنوع غذايى و رستورانى بسيارى برخوردار است و شما ميتوانيد به راحتى به غذاهاى تركى و بين المللى دست بيابيد. به علاوه به علت وجود صنايع و مراكز علمى زياد در اين شهر، امكان اشتغال طالبان كسب و كار بسيار زياد است.

*آنكارا:

آنكارا پايتخت كشور تركيه بوده، نسبت به استانبول از مساحت كمترى برخوردار است و از لحاظ جغرافيايى حدوداً در مركز كشور تركيه قرار دارد. جمعيت اين شهر حدود ٥ ميليون نفر است. بر اساس دورى از دريا و شرايط جغرافيايى آب و هواى خشن ترى دارد. شما در آنكارا تابستان ها گرم و خشك و زمستان هاى بسيار سردى را تجربه خواهيد كرد. هرچند آنكارا هم مانند استانبول مدرن و پيشرفته است ولى در آن ساختمان هاى بلند و آسمان خراش ها به طرز فشرده به چشم نميخورد. اين شهر بيشتر مقصد تجار،بازرگانان و سياستمداران است. به علاوه آنكارا فضاى سبز و پارك و خيابان ها و بلوارهاى درخت كارى شده بيشترى نسبت به استانبول دارد.

هر دو شهر داراى مراكز خريد زيادى هستند ولى تنوع در استانبول خیلی بيشتر است. لازم به ذكر است خرج زندگى و رفت و آمد در هر دو شهر حدوداً يكسان است و تفاوت چندانی ندارد.