راهنمای اجاره خانه در استانبول

راهنمای اجاره خانه در استانبول
99.07.26

سالانه عده زیادی از ایران برای زندگی در ترکیه اقدام به خرید خانه در استانبول یا شهرهای دیگر این کشور می‌کنند. مهم‌ترین علت این موضوع هزینه‌های کمتر و امکانات بیشتر زندگی در ترکیه است. افراد بسیاری هم تصمیم می‌گیرند با اجاره خانه برای مدت کوتاهی در این کشور زندگی یا کار کنند.  هدف این افراد هرچه  باشد، در هر صورت باید اطلاعات کافی درباره قوانین و چگونگی اجاره خانه در یک کشور دیگر را داشته باشند. اگر شما هم به دنبال پاسخ سوال «چگونه در استانبول خانه اجاره کنیم؟» می‌گردید، با مطالعه این مطلب اطلاعات جالبی در مورد این پرسش به دست خواهید آورد.

از چه راهی و چگونه در استانبول خانه اجاره کنیم؟

افراد زیادی روزانه برای خرید ملک در ترکیه اقدام می‌کنند. دلیل این موضوع سرمایه‌گذاری در یک بستر امن و برخورداری از امکانات کامل زندگی است. عده بسیاری هم چون سرمایه بیشتری را برای تجارت و سرمایه‌گذاری نیاز دارند، اقدام به اجاره خانه می‌کنند. حتی ممکن است برخی برای مدت کوتاهی قصد زندگی در ترکیه را داشته باشند به همین دلیل تمایل به اجاره خانه در استانبول برای یک ماه یا بیشتر دارند.

اجاره هر نوع خانه‌ای در استانبول امکان‌پذیر است و این موضوع کاملا به خواست و بودجه شما مربوط می‌شود. امکان اجاره برج و آپارتمان تا اجاره خانه ویلایی در استانبول در اختیار شما قرار داده شده است. نکته مهم این است که در یک کشور دیگر از چه راهی می‌توانیم خانه مورد نظر خود را پیدا و اجاره کنیم؟ در ادامه این مطلب به‌طور‌کامل این موضوع را بررسی کرده‌ایم.

اجاره خانه و آپارتمان در استانبول از طریق آژانس املاک

اجاره خانه هم مانند خرید ملک در استانبول از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی صورت می‌پذیرد. در ترکیه هم مانند ایران افراد زیادی اجاره خانه خود را به آژانس املاک می‌سپارند. البته هر آژانسی اطلاعات خانه‌های محدوده خود را دارد و باید به تعداد بسیاری بنگاه سر بزنید تا خانه مورد نظر خود را پیدا کنید. با توجه به تقاضای فراوان اجاره اگر خانه‌‌ای مورد پسند شما قرار گرفت، بهتر است سریع‌تر برای عقد قرارداد اقدام کنید.

آژانس‌های مسکن راهنمای شما اجاره و خرید خانه در استانبول

اجاره مستقیم خانه در استانبول از مالک

در استانبول بسیاری از صاحب‌خانه‌ها شخصا اقدام به اجاره دادن ملک خود می‌کنند. دلیل این موضوع هم هزینه‌های مربوط به آژانس املاک است. شما می‌توانید در سایت‌های مختلف یا از طریق آگهی‌های محلی، خانه مورد نظرتان را پیدا کنید. البته اگر قصد اجاره خانه به‌صورت مستقیم و از صاحب‌خانه را دارید باید به وضعیت بازار ملک در استانبول و زبان ترکی استانبولی تسلط داشته باشید.

اجاره مستقیم از مالک، یکی از راه‌های اجاره خانه در استانبول

با قوانین اجاره ملک در استانبول آشنا شوید

همان‌طور که خرید ملک در ترکیه قوانین خاص خودش را دارد، اجاره خانه هم مشمول قوانین متعددی می‌شود که باید رعایت شود. یکی از مواردی که باید به آن دقت داشته باشید این است که در استانبول یا شهرهای دیگر ترکیه خانه‌ای برای رهن کامل وجود ندارد. شما ماهانه مبلغی را به‌عنوان اجاره پرداخت می‌کنید و هزینه پول پیش پرداخت معمولا بین یک یا دو برابر مبلغ اجاره بوده که به صاحب‌خانه پرداخت خواهید کرد. اگر خانه را در بنگاه‌های معاملات ملکی اجاره می‌کنید، مبلغی معادل 1 ماه اجاره بابت کمیسیون باید به بنگاه پرداخت شود. این مبلغ برای  واحد در برج معادل 12% اجاره می باشد.

موارد دیگری که در زمان اجاره خانه در استانبول باید رعایت شود به شرح زیر است:

  • عقد قرارداد در آژانس مسکن
  • ثبت اجاره نامه محضری در نوتر جهت ارائه به اداره مهاجرت و دریافت کیملیک
  • مراجعه به اداره آب، برق و گاز و دریافت اجازه استفاده از آب‌، برق و گاز
  • توجه به قوانین کمیسیون اجاره ملک در ترکیه
  • افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای پرداخت اجاره‌ خانه
عقد قرارداد و ثبت محضری اجاره خانه، از مهم‌ترین مراحل اجاره خانه در استانبول

محله های مناسب برای اجاره خانه در استانبول کجاست؟

پیدا کردن منطقه مناسب از اولین قدم های یافتن خانه مورد نظر هر شخصی است.  استانبول به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ترکیه و دروازه اصلی این کشور به اروپا شناخته می‌شود. چنین گستردگی مساحتی در این شهر باعث به وجود آمدن محله‌های گوناگونی شده است که در هر کدام از آن‌ها قشر مختلفی از جامعه زندگی می‌کنند. محله‌های ارزان تا گران استانبول، محله‌های توریستی و مرفه‌نشین و منطقه‌های ساحلی و تجاری هر کدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. انتخاب منطقه مسکونی در این شهر بزرگ بستگی به علاقه و بودجه شما دارد.

بهترین محله‌های استانبول برای اجاره خانه و زندگی به شرح زیر است:

  • محله ببک
  • محله کدی کوی
  • محله بشیکتاش
  • محله نیشان تاشی
  • محله ماسلاک
  • محله آتاکنت

در هنگام انتخاب محله مناسب برای اجاره خانه باید به دسترسی‌ها و امکانات شهری از قبیل نزدیک بودن به مراکز خرید، مراکز درمانی، اداره‌های پلیس و سیستم حمل‌ونقل مانند مترو و سایر وسایل نقلیه عمومی نیز توجه کتوجه داشته باشید.

 

آشنایی با محله‌های مختلف استانبول برای اجاره خانه

هزینه اجاره خانه در استانبول چقدر است؟

موضوع دیگری که هزینه اجاره را تعیین می‌کند محله‌ای است که در آن قصد سکونت دارید؛ اجاره خانه در محله‌های ارزان استانبول نسبت به محله‌های لوکس قطعا کمتر خواهد بود. سال ساخته شدن خانه مانند نوساز بودن یا نبودن، سبک خانه مانند برج، آپارتمان یا ویلایی بودن و متراژ واحد مسکونی هم از عوامل دیگر تعیین کننده هزینه کرایه خانه در شهر استانبول به شمار می‌روند.

هزینه اجاره خانه در استانبول چقدر است؟

آیا با اجاره خانه موفق به اخذ اقامت ترکیه می‌شویم؟

باتغییر قانون جدید اداره اقامت ترکیه از سال 2020، امکان تمدید اقامت توریستی مقدور نیست یعنی فقط به مدت ۹۰ روز یا سه ماه می‌توانید در این کشور سکونت داشته باشید. اخذ پاسپورت ترکیه و مجوز کار و فعالیت فقط از طریق اقامت در ترکیه با خرید ملک امکان‌پذیر است.

بهتر است اگر قصد ادامه زندگی در ترکیه را دارید با خرید آپارتمان یا هر نوع ملک دیگری برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کنید. کارشناسان ام تی سی هوم با سال‌ها تجربه و دانش کافی در مورد قوانین و مقررات خرید خانه در ترکیه آماده همراهی شما هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره واتس اپ استانبول 00905312699346 تماس بگیرید.