برای مهاجرت به ترکیه چقدر پول لازم است؟

برای مهاجرت به ترکیه چقدر پول لازم است؟
01.04.25

ترکیه یکی از مقاصد توریستی برتر دنیا به حساب می‌آید که سالانه افراد بسیاری را از نقاط مختلف جهان برای تفریح و اقامت دائم به سوی خود جلب می‌کند. اگر شما نیز جزء کسانی هستید که قصد مهاجرت و زندگی در ترکیه را دارید بدون شک با سوالاتی نظیر چرا به ترکیه مهاجرت کنیم؟ برای مهاجرت به ترکیه چقدر پول لازم است؟ مهاجرت به ترکیه از چه طریقی امکان‌پذیر است؟ و… مواجه خواهید شد. بنابراین در این مقاله از ام تی سی هوم با ما همراه باشید تا به تمامی سوالات شما در رابطه با مهاجرت به کشور زیبای ترکیه پاسخ داده شود.

چرا به ترکیه مهاجرت کنیم؟

در ابتدا لازم است بدانید ترکیه عضو 20 کشور ثروتمند جهان به شمار می‌رود و کسانی که کیملیک یا شهروندی این کشور را داشته باشند به راحتی می‌توانند بدون ویزا به دیگر کشورهای جهان سفر کنند. به علاوه اقتصاد این کشور بسیار پویاست و همین امر سبب رشد اقتصادی روزافزون ترکیه شده است. بنابراین مهاجران می‌توانند برای یافتن شغلی مناسب با درآمدی قابل قبول در ترکیه امیدوار باشند.

ترکیه از آب و هوای بسیار معتدل و مساعدی برخوردار است و زندگی سالم‌تر در آب و هوای پاکیزه یکی از دلایل مهاجرت ایرانیان به این کشور است. علاوه بر آب و هوای مطبوع و پاکیزه، غذاهای ترکیه نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و هزینه خوراک با این کیفیت عالی نسبت به دیگر کشورهای جهان چندان بالا نیست. بنابراین افرادی که به دنبال سبک زندگی سالم هستند، ترکیه را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند.

مهاجرت به کشور ترکیه

از دیگر دلایل مهاجرت ایرانیان به ترکیه می‌توان به هزینه پایین خرید و اجاره ملک نسبت به ایران اشاره کرد. همچنین ترکیه از نظر جغرافیایی بسیار به ایران نزدیک است و افراد می‌توانند بدون نیاز به ویزا به این کشور سفر کنند. همان‌طور که گفته شد ترکیه یکی از مقاصد توریستی برتر جهان به حساب می‌آید که همین امر سبب شده تا علاقمندان به فکر مهاجرت به ترکیه بیفتند و در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

شرایط مساعد بازرگانی نیز از دیگر عوامل مهم برای مهاجرت به ترکیه به حساب می‌آید، زیرا بسیاری از کسب و کارهای ایران به دلیل تحریم‌های جهانی راکد هستند. بنابراین بازرگانان در کشور ترکیه به راحتی می‌توانند معاملات خود را با سراسر جهان از سرگیرند و از خدمات بانکی ترکیه بهره‌مند شوند. از دیگر دلایل مهاجرت ایرانیان به ترکیه نیز می‌توان به دانشگاه‌های بین‌المللی و ممتاز این کشور اشاره کرد که افراد می‌توانند در صورت تمایل پس از اتمام تحصیل برای ساختن یک زندگی رویایی با مدرک تحصیلی معتبر به کشورهای آمریکایی یا اروپایی سفر کنند.

انواع روش مهاجرت به ترکیه

در این بخش از مقاله انواع روش‌های مهاجرت به ترکیه را به طور کامل برایتان شرح خواهیم داد:

1- مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

همان‌طور که می‌دانید دانشگاه‌های کشور ترکیه در رنکینگ جهانی از رتبه‌های خوبی برخوردار هستند و همین امر سبب می‌شود تا افراد زیادی برای تحصیل به این کشور سفر کنند. برای تحصیل در ترکیه لازم است تا شما پذیرش دانشگاه‌های دولتی را دریافت کنید که برای اخذ این پذیرش باید در آزمون یوس شرکت کنید و نمره قبولی را اخذ نمایید. در نهایت پس از قبولی در این آزمون و پذیرش دانشگاه‌های دولتی، شما می‌توانید اقدامات لازم را برای اقامت تحصیلی ترکیه و ثبت نام در دانشگاه مورد نظر به کار گیرید.

2- مهاجرت به ترکیه از طریق کار

شما اگر در حرفه‌ای تخصص دارید و به زبان ترکی مسلط هستید به راحتی می‌توانید از طریق کار برای مهاجرت به کشور ترکیه اقدام کنید. برای مهاجرت کاری به ترکیه باید حتما ویزای کاری این کشور را دریافت نمایید.

مهاجرت به ترکیه از طریق کار

 

3- مهاجرت از طریق خرید ملک در ترکیه

مهاجرت از طریق خرید ملک در ترکیه، یکی از مطمئن‌ترین و در عین حال آسان‌ترین روش مهاجرت به این کشور می‌باشد. با این روش شما قادر خواهید بود اقامت ترکیه را برای خود و خانواده‌تان اخذ نمایید.

برای دریافت اقامت ترکیه از طریق خرید ملک، ارزش ملک حداقل باید برابر 75 هزار دلار باشد. لازم به ذکر است این حداقل قیمت تنها شامل خرید ملک در شهرهای بزرگ ترکیه می‌شود. برای خرید ملک در شهرهای کوچک ترکیه حداقل ارزش ملک باید برابر با 50 هزار دلار باشد.

جهت دریافت شهروندی از طریق خرید ملک نیز قوانین مشخصی وجود دارد. در این صورت حداقل ارزش ملک باید برابر با 400 هزار دلار باشد.

4- مهاجرت از طریق ثبت شرکت در ترکیه

از دیگر روش‌های مهاجرت به ترکیه می‌توان به سرمایه‌گذاری در این کشور اشاره کرد که این سرمایه‌گذاری می‌تواند از طریق راه‌اندازی کسب و کار، سپرده بانکی، ثبت شرکت در ترکیه و… اتفاق بیفتد. برای ثبت شرکت در ترکیه نیز ابتدا باید با پاسپورت ایرانی خود در یکی از بانک‌های معتبر ترکیه حساب بین‌المللی باز کنید و سپس بقیه مراحل را با کمک یه مشاور مجرب و حرفه‌ای پیش ببرید.

هزینه مهاجرت به ترکیه

هزینه مهاجرت و زندگی در کشور زیبای ترکیه یک مسئله کاملا شخصی است و برای هر اتباع خارجی با توجه به سلیقه و سبک زندگی متغیر است. برای مهاجرت به ترکیه چقدر پول لازم است؟ هزینه تحصیل در ترکیه چقدر است؟ قیمت اجاره خانه در ترکیه چقدر است؟ برای مهاجرت به ترکیه حداقل چقدر پول باید داشته باشیم؟ و… اگر سوالاتی شبیه به این سوالات دارید در این بخش از مقاله ما را همراهی کنید.

1- هزینه خوراک در ترکیه

همان‌طور که گفته شد قیمت غذا در ترکیه با توجه به کیفیت عالی غذاها چندان بالا نیست. اما به طور متوسط هزینه مواد سوپر مارکتی هفته‎‌ای برای یک خانواده 2 نفره حداقل حدود 300 لیر است. البته بدیهی است که برای سرو غذا در رستوران‌های شیک و مجلل ترکیه باید هزینه بیشتری را برای همین تعداد کنار بگذارید.

2- هزینه تحصیل در ترکیه

هزینه تحصیل دانشجویان ایرانی در ترکیه

برای شهروندان ترک هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی کاملا رایگان است، اما اتباع خارجی باید هزینه پرداخت کنند. توجه داشته باشید که هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی برای رشته‌های غیر پزشکی و غیر عملی رقمی بسیار پایین تقریبا حدود 2000 لیره است. البته ناگفته نماند که در دانشگاه‌های خصوصی ترکیه این مبلغ به 20 تا 100 هزار لیر نیز می‌رسد.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل زندگی تحصیلی و دانشجویی در ترکیه

3- هزینه حمل و نقل در ترکیه

به طور کلی هزینه‌های حمل و نقل در ترکیه با توجه به گران بودن بنزین نسبت به ایران بیشتر است، اما با استفاده از وسایل نقلیه عمومی نظیر مترو، اتوبوس، دلموش و… به راحتی می‌توانید هزینه حمل و نقل را در این کشور مدیریت کنید.

بیشتر بخوانید: سفر بین شهری در ترکیه چگونه است؟

4- هزینه لوازم خانگی در ترکیه

هزینه‌‌های خرید لوازم خانگی در ترکیه نیز نسبت به ایران مناسب‌تر است و با پرداخت مبلغی مناسب و معقول شما می‌توانید کالای بسیار باکیفیتی را خریداری کنید. به طور کلی برای خرید لوازم یک خانه مسکونی نه چندان بزرگ باید حداقل حدود 20 هزار لیر کنار بگذارید.

5- هزینه پوشاک در ترکیه

از آنجایی که ترکیه یکی از بهترین تولید کننده‌ها در زمینه پوشاک به حساب می‌آید، هزینه پوشاک در این کشور نسبت به ایران بسیار ارزان‌تر است. به عنوان مثال فقط با 50 لیر می‌توان شلواری را که در یک کارگاه ترک دوخته می‌شود، خریداری کنید. در صورتی که برای خرید همین شلوار در ایران باید حداقل 500 هزار تومان پرداخت کرد.

6- هزینه پزشکی در ترکیه

هزینه خدمات درمانی در ترکیه

هزینه‌های خدمات درمانی و پزشکی در ترکیه در صورت داشتن بیمه همانند ایران است. البته ناگفته نماند که کیفیت خدمات ارائه شده بسیار بهتر از ایران است و رضایت کامل بیماران را به دنبال دارد. در کل اگر به بیمارستان دولتی مراجعه کنید هزینه ویزیت شما بسته به تخصص و نوع بیماری بین 70 تا 200 لیر متغیر است که این هزینه در بیمارستان‌های خصوصی از 150 لیر شروع می‌شود.

بیشتر بخوانید: چگونه بیمه درمانی در ترکیه دریافت کنم؟

7- هزینه تفریح در ترکیه

ترکیه از جمله کشورهایی است که شما در آن با هر هزینه‌ای می‌توانید به تفریح و خوش‌گذرانی بپردازید. مثلا در شهرهایی نظیر ازمیر و استانبول شما می‌توانید فقط با 5 لیر به ساحل برسید و با خرید یک ساندویچ ارزان قیمت و یک چای داغ از غروب آفتاب نهایت لذت را لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: هزینه‌ها و مزایای زندگی در ترکیه چه هستند؟

مزایای مهاجرت به ترکیه

  • نزدیک بودن اقلیم و همچنین فرهنگ شهروندان ترکیه با اتباع ایرانی سبب می‌شود تا مهاجران در کمترین زمان ممکن با شرایط زندگی در ترکیه هماهنگ شوند.
  • هزینه‌های زندگی در ترکیه نسبت به دیگر کشورهای جهان نظیر کانادا، فرانسه، آلمان، انگلیس و… بسیار پایین‌تر است.
  • به هنگام تحصیل و زندگی در ترکیه امکان انجام کار دانشجویی به منظور پوشش بخشی از هزینه‌های زندگی و تحصیل نیز برای شما وجود دارد.
  • برای تحصیل در ترکیه نیازی به اخذ ویزای تحصیلی نیست و فقط دریافت پذیرش تحصیلی کفایت می‌کند.
  • آشنایی با افراد جدید با فرهنگ و ملیت‌های مختلف
  • کاهش نرخ بیکاری سالانه
  • مطلوب بودن آب و هوای ترکیه
  • وجود مراقبت‌های پزشکی و خدمات با کیفیت بالا

مشکلات مهاجرت به ترکیه

  • سخت بودن یادگیری زبان ترکی
  • نرخ بالای مالیات
  • نبود امنیت و امکان دزدی در برخی از مناطق کشور
  • رفتاری غیر عادی افراد متعصب در مقابل برخی از اتباع خارجی
  • هزینه بالای بنزین
  • تنوع غذایی محدود

سخن پایانی

همان‌طور که مطالعه کردید در این مقاله از ام تی سی هوم اطلاعات جامع و مهمی در رابطه با مهاجرت به ترکیه در اختیارتان قرار دادیم. اگر شما نیز تجربه زندگی در کشور زیبای ترکیه را داشته‌اید و یا در حال حاضر ساکن ترکیه هستید، در صورت تمایل می‌توانید نظرات خود را برای ما ارسال کنید.