چگونه با خرید ملک در ترکیه اقامت بگیریم؟

چگونه با خرید ملک در ترکیه اقامت بگیریم؟
01.04.08

اخذ اقامت ترکیه از راه‌های مختلفی صورت می‌گیرد. کار، تحصیل، سرمایه‌گذاری، ازدواج و تعداد زیادی موارد دیگر از راه‌های اقامت در ترکیه به‌حساب می‌آیند. سؤالات بسیاری وجود دارند که ذهن فرد متقاضی برای اقامت در ترکیه را درگیر می‌کنند: آیا با خرید ملک در ترکیه می‌توان اقامت گرفت؟ مراحل و قوانین خرید ملک در ترکیه چیست؟ چه شهرهایی برای خرید ملک در ترکیه مناسب‌اند؟ و تعداد بسیاری سؤال دیگر وجود دارد که ذهن افراد خواهان مهاجرت را مشغول می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ام تی سی هوم همراه باشید تا شما را با اصلی‌ترین مراحل خرید ملک در ترکیه آشنا کنیم. قرار است راهکارهای مفید اقامت ترکیه با خرید خانه را به شما معرفی کنیم.

بررسی کامل اقامت در ترکیه با خرید ملک

ترکیه یکی از بهترین کشورها برای کار، تحصیل و زندگی مهاجران است. بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که ترکیه در جایگاه هفتم رضایت مهاجران قرار دارد. یکی از نکات مثبت مهاجرت به ترکیه نزدیکی این کشور به ایران است. اخذ اقامت ترکیه راه‌های متفاوتی دارد. که یکی از آن‌ها خرید ملک است. بسیاری از سرمایه‌داران به دلیل موقعیت کشور ترکیه تمایل دارند، تعطیلات یا حتی قرارهای کاری یا تجاری خود را در کشور ترکیه به انجام برسانند. به همین دلیل خرید ملک در ترکیه جزء گزینه‌ها یا اهداف آن‌ها است.

طبق قوانین کشور ترکیه، هر تبعه خارجی می‌تواند با خرید ملک در ترکیه، نسبت به دریافت اقامت ترکیه اقدام کند. اما بر اساس قوانین ترکیه خریدار امکان فروش ملک خود را نخواهد داشت. نکته قابل‌توجه اینکه ملک باید از شرکت یا شهروند ترک خریداری شود. توجه داشته باشید، قبل از تحویل سند، حتماٌ کارشناس رسمی دولت باید ملک شما را کارشناسی کند.

خرید ملک در ترکیه چه قوانینی دارد؟

برای بسیاری از مهاجران سؤال است که آیا با خرید آپارتمان در ترکیه می‌توان اقامت گرفت؟ طبق جدیدترین آیین‌نامه، دریافت شهروندی در ترکیه با حداقل سرمایه 400 هزار دلار میسر می‌شود.

خبر خوب اینکه اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه با مبالغ کمتر هم امکان‌پذیر است. نگران نباشید! شما با خریداری ملک یا حتی خرید آپارتمان در استانبول به ارزش کمتر هم می‌توانید، اقامت ترکیه را دریافت کنید. این اقامت موقت و البته قابل تمدید است. اما در این مدت اجازه کار در ترکیه ندارید و در صورت تمایل به کار در این کشور باید به صورت جداگانه برای اخذ اجازه کار در ترکیه اقدام کنید.

خرید ملک در آنکارا، استانبول و سایر شهرهای بزرگ در ترکیه تنها به شرطی موجب دریافت اقامت خواهد شد که ارزش ملک خریداری شده کمتر از 75 هزار دلار نباشد. چنانچه تمایل به زندگی در شهرهای کوچک ترکیه داشته باشید، این مبلغ تا 50 هزار دلار کاهش پیدا می‌کند.

مهم‌ترین قوانین خرید ملک در ترکیه

مهم‌ترین نکات مراحل خرید ملک در ترکیه

برای اینکه راحت‌تر مطالب خرید ملک را به خاطر بسپارید، ما در اینجا به‌طور کامل مراحل خرید ملک در ترکیه را فهرست‌وار مرور می‌کنیم:

  • ارائه فرم درخواست اقامت ترکیه از طریق خرید ملک
  • تحویل پاسپورت شخص متقاضی
  • ارائه گواهی وضعیت مدنی متقاضی
  • تحویل رسید پرداخت مالیات و دیگر هزینه‌های اضافی به وزارت دارایی ترکیه

کدام شهرهای ترکیه برای خرید ملک مناسب‌اند؟

احتمالاً برای شما هم زندگی در شهر‌های ترکیه جذابیت دارد. جالب است بدانید، شهرهای آنکارا، استانبول و ازمیر متقاضیان بیشتری برای خرید ملک دارند. اما خرید آپارتمان در استانبول هزینه بالایی دارد. شهر استانبول در شمال غربی ترکیه یکی از گران‌ترین و محبوب ترین شهر‌های این کشور است. استانبول در بین گران‌ترین شهرهای جهان نیز قرار می‌گیرد. مهم‌ترین مزیت شهر استانبول این است که، بخشی از آن در آسیا و بخش دیگرش در اروپا قرار دارد.

ازمیر یک شهر بندری با آب‌وهوای مدیترانه‌ای‌ است. ازمیر بعد از استانبول به‌عنوان گران‌ترین شهر ترکیه شناخته می‌شود. نتیجه بررسی‌های آماری نشان می‌دهد، آنکارا و آنتالیا در بین شهرهای ترکیه قیمت مناسب‌تری دارند.

مدت‌زمان دریافت پاسپورت ترکیه چقدر است؟

به خاطر بسپارید با خرید ملک در یکی از شهر‌های ترکیه به هزینه حداقل 400 هزار دلار آمریکا، پاسپورت ترکیه به شما تعلق می‌گیرد. با هزینه کمتر از 400 هزار دلار نیز می‌توان اقامت و پاسپورت ترکیه را دریافت کرد که البته پروسه‌ی دریافت شهروندی ترکیه با این روش کمی زمان‌بر است. مهم‌تر اینکه با هر روش سرمایه‌گذاری در ترکیه، همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را هم می توانید به همراه داشته باشید.

خرید ملک در ترکیه، یکی از سریع‌ترین راه‌های اخذ اقامت

خرید ملک می‌تواند یکی از پرهزینه‌ترین روش‌های دریافت اقامت در یک کشور باشد. اما در ترکیه، خانه‌ها در مقایسه با اروپا قیمت ارزان‌تری دارند. با سرمایه کافی و نه‌چندان بالا خرید ویلا یا آپارتمان در ترکیه دور از ذهن نیست. هزینه‌های به نسبت پایین، دسترسی آسان به‌تمامی امکانات و شرایط آب و هوایی بسیار مناسب از مزایای زندگی در ترکیه محسوب می‌شوند.

سخن پایانی

با دریافت پاسپورت ترکیه، می‌توانید به 117 کشور جهان سفر کنید. با همراه داشتن پاسپورت ترکیه می‌توان ویزای 41 کشور را در فرودگاه مقصد نیز دریافت کرد. با توجه به تغییرات روزانه قوانین مهاجرتی و تکمیل آن‌ها، پیشنهاد می‌کنیم برای آگاهی از تجارب موفق مدیریتی در زمینه‌ سرمایه‌گذاری و خرید ملک در کشور ترکیه از خدمات MTC Home بهره‌مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره‌های اعلام‌شده در سایت ام تی سی هوم تماس حاصل کنید.