چرا پل گالاتا دوست داشتنی است؟

چرا پل گالاتا دوست داشتنی است؟

«می‌توان یک طرف پل ایستاد و آسیا را دید و از طرف دیگر اروپا را»، این جمله‌ی معروف نویسنده‌ی معروف مارک تواین است در مورد پل گالاتا استانبول. گردشگران زیادی سالانه از این پل دیدن می‌کنند و تقریبا کسی نیست که نام پل گالاتا در استانبول ترکیه را نشنیده باشد. در این مطلب از ام تی سی هوم با ما همراه باشید تا به شما 8 دلیل بدهیم برای دوست داشتن این پل زیبا. همراه ما باشید.

8 دلیل برای این‌که پل گالاتا را دوست داشته باشیم؟

پل گالاتا خیلی ساده به یادتان می آورد که شما در یکی از بهترین شهرهای دنیا هستید. این پل پر از ترافیک مردمی است که دارند به تجارتشان می رسند، هر کسی سرش به کار خودش است و هیچ کسی به شما توجه نمی‎کند، بنابراین می‌توانید یک روز خوب را به همراه مردم استانبول و در جمع آن‌ها سپری کنید و از نزدیک با زندگی آن‌ها آشنا شوید. این پل، قطب شاخ طلایی است.

پل گالاتا

 

  • دلیل اول:

می توانید روی شاخ طلایی قایق سواری کنید آن هم فقط با ۱۲ لیر.

  • دلیل دوم:

پل گالاتا جایی است که خود مردم محلی استانبول آن را خیلی دوست دارند و زیاد به آنجا رفت و آمد می کنند. پس یک فرصت عالی است برای بدست آوردن دیدی واقعی از زندگی مردم ترکیه در یک شهر بزرگ.

  • دلیل سوم:

غذاهای ارزان و خوشمزه ی ترکی روی این پل به فراوانی وجود دارند از ذرت داغ گرفته تا ساندویچ ماهی تازه ی ۵ لیری. بیشتر کشتی های ماهی گیری در زیر این پل پهلو گرفته و هر روز بار ماهی تازه می آورند، برای همین پیشنهاد ویژه ی ما به شما امتحان کردن بالیک اکمک است. ناگفته نماند غذاهای روی این پل دقیقا به اندازه ی رستوران های پنج ستاره خوشمزه هستند.

  • دلیل چهارم:

روی این پل می توانید ماهی گیرهای دوست داشتنی زیادی ببینید که دیگر به توریست هایی که از فاصله ی دور و نزدیک از صورت آنها مرتبا عکس می گیرند، عادت کرده اند. آنها همیشه آنجا هستند چه روز چه شب، چه در سرما و چه در گرما، چه در باران و در آفتاب. دیدن این ماهی گیرها به خودی خود یک تجربه ی جالب است.

  • دلیل پنجم:

این پل در نزدیکی دیگر جاذبه های گردشگری استانبول واقع شده است مثل برج گالاتا و بازار جذاب و بزرگ ادویه.

  • دلیل ششم:

بر روی این پل است که می‌توانید استانبول واقعی را ببینید، در برابر چشمانتان تنگه بسفر جادویی قرار دارد و از یک سو مناره‌های مساجد تاریخی و از سوی دیگر ساختمان‌های مدرن به چشم می‌خورند.

اینجاست که واقعا دریافت می‌کنید که در استانبول حضور دارید، شهری که تاریخی چند هزار ساله را پشت سر خود می‌بیند و همزمان پا در دنیای مدرن نهاده و ترکیب خارق‌العاده‌ای را خلق کرده است.

  • دلیل هفتم:

گالاتا معروف است به چشمان بیدار استانبول.

 

  • دلیل هشتم:

گالاتا جای هیجان انگیزی برای دیدن غروب رومانتیک استانبول است و معروف است به بهشت عکاسان و نقاشان.

  • دلیل نهم:

این پل مخصوص کسانی است که به دنبال افسانه ها و داستان ها می باشند. چون گالاتا یک پیوند نمادین بین شهرهای سنتی استانبول و نمادهای دیدنی به شمار می آید. از پایان قرن ۱۹ به طور کلی این پل در ادبیات ، شعر ، تئاتر و رمان ترکیه تأثیر داشته است. در ادبیات ترکیه از پل گالاتا به عنوان نمادی بین سنت و مدرنیته استفاده می کنند.

  • دلیل دهم:

شاید خیلی از مردم اطلاع نداشته باشند که این پل متحرک است. این پل از دو سطح ساخته شده که شامل ۶ خط خودرو و دو خط تراموای و پیاده روی طولانی می باشد.

 

استانبول جادویی دل شما را هم برده؟ اگر قصد خرید ملک در ترکیه و اخذ اقامت آن را دارید، کارشناسان ام تی سی هوم می‌توانند در این راه به شما کمک کنند. کافی‌ست با ما تماس بگیرید.