با پردرآمدترین مشاغل‌ در ترکیه آشنا شوید

با پردرآمدترین مشاغل‌ در ترکیه آشنا شوید

درآمد کافی یا درآمدی بیشتر از میزان فعلی، یکی از مهم‌ترین معیارها برای مهاجرت به شمار می‌رود؛ در دنیا افراد بسیاری بر اساس تخصص و مهارت‌های شغلی خود، برای کسب درآمد بیشتر، به کشور دیگری مهاجرت می‌کنند. ترکیه هم یکی از کشورهایی است که این روزها مهاجرت شغلی و کاری به آن متقاضیان متعددی دارد. عده بسیاری از ایرانی‌ها با مقایسه میزان درآمد فعلی خود در ایران نسبت ترکیه، تصمیم به مهاجرت و ادامه زندگی در ترکیه می‌گیرند. چون گاهی اوقات برخی مشاغل در ترکیه با همان میزان تخصص، چند برابر ایران درآمد دارد. آیا شما هم می‌خواهید با پردرآمدترین شغل در ترکیه آشنا شوید؟ پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید تا با مشاغل پولساز در ترکیه آشنا شوید.

1- جراحی، اولین تخصص پردرآمد در ترکیه

شاید به جرات بتوان گفت جراحی پردرآمدترین شغل در ترکیه به شمار می‌رود و جراحان دستمزد بالایی دارند. میزان درآمد یک جراح در ترکیه بستگی به تخصص و جایگاه او دارد و هر چه در شغل خود تبحر بیشتر و شناخته‌شده‌تر باشد، درآمد بیشتری هم خواهد داشت. به‌عنوان مثال جراحان مغز و اعصاب در ترکیه جایگاه و درآمد قابل توجهی دارند.

جراحان، پردرآمدترین افراد در ترکیه

2- برنامه‌نویسی، یک حرفه پردرآمد مناسب خود اشتغالی در ترکیه

برنامه‌نویسی یکی از مشاغل پردرآمد و پرطرفدار در ترکیه است. شما به‌عنوان یک برنامه‌نویس می‌توانید در شرکت‌های دولتی یا خصوصی مشغول به کار شوید یا اینکه به‌صورت پروژه‌ای با استفاده از دانش خود کسب درآمد کنید. برنامه‌نویس‌های متعددی بعد از خرید ملک در ترکیه، اخذ تابعیت و دریافت مجوز کار، جذب مجموعه‌ها و شرکت‌های بزرگ ترکیه‌ای شده‌اند.

3- پزشک‌ها جایگاه اجتماعی و درآمد بالایی در ترکیه دارند

ترکیه از لحاظ تجهیزات درمانی و بیمارستانی در رتبه بالاتری نسبت به کشورهای دیگر خاورمیانه قرار دارد. به همین دلیل بیماران زیادی از کشورهایی مانند عربستان، ایران، عراق و کشورهای دیگر برای درمان بیماری‌های خود به ترکیه سفر می‌کنند. با توجه به همین موضوع پزشک‌ها با تخصص‌های مختلف درآمد قابل توجهی دارند و یکی از مشاغلی است که اهمیت بسیاری دارد.

پزشکان، از جمله پردرآمدترین شاغلین در ترکیه هستند

4- دندان‌پزشکی و ارتودنسی، تخصصی پردرآمد و مورد نیاز در ترکیه

متخصصین ارتودنسی، که در درمان بیماری‌های فک و دندان تبحر دارند، در ترکیه درآمد خوبی خواهند داشت. دندان‌پزشکی و ارتودنس‌ها به‌طورکلی از مشاغل پولساز در ترکیه به شمار می‌روند. درآمد متخصص ارتودنسی هم مانند پزشکان بستگی به میزان سابقه و جایگاه شغلی افراد دارد.

با این حال با داشتن هر میزان تخصص، برای اینکه در ترکیه مشغول به کار شوید یا باید دعوت به کار شده باشید یا اینکه مراحل اخذ مجوز‌های اشتغال به کار را طی کرده باشید. اما افرادی که با خرید آپارتمان در ترکیه حق شهروندی این کشور را دریافت می‌کنند برای شروع به کار مراحل کمتر و ساده‌تری را می‌گذرانند و جذب بازار کار می‌شوند.

دندان‌پزشکی، حرفه‌ای پولساز در ترکیه

5- ترکیه، یک بازار کار وسیع برای وکیل‌ها

امروزه که بازار خرید ملک در استانبول و شهرهای دیگر ترکیه خیلی داغ شده و افراد بسیاری بعد از خرید املاک می‌توانند جذب شغل مورد نظرشان شوند. اما باید اطلاع داشته باشید که وکلای ایرانی به محض ورود به این کشور نمی‌توانند مشغول به کار شوند. وکالت جزو مشاغل ممنوع برای اتباع خارجیست. لذا دانش آموختگان رشته ی حقوق ابتدا بایستی حق شهروندی ترکیه را دریافت کرده, سپس با معادل سازی مدرک و فراهم نمودن سایر شرایط نسبت به اجرای شغل وکالت اقدام کنند.

6- ترکیه، بهشتی برای دامپزشک‌ها

رعایت حقوق حیوانات در ترکیه اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارد و به همین دلیل دامپزشکی به یکی از شغل‌های پولساز ترکیه تبدیل شده است. اما براساس قوانین ترکیه اتباع خارجی اجازه فعالیت در رشته دامپزشکی را در این کشور ندارند. علاوه‌بر دامپزشکی، مشاغل دیگری مانند مامایی، پرستاری، غواصی و خدمه کشتی هم از مشاغل ممنوعه برای خارجی‌ها در ترکیه به شمار می‌رود.

7- خدمه کابین و مهماندار هواپیما، پرطرفدارترین کار در ترکیه برای خانم‌ها

پیدا کردن شغل و کسب درآمد کافی یکی از مهم‌ترین موارد محدودیت اقامت در ترکیه است. این محدودیت‌ها برای خانم‌ها بیشتر است و باید مشاغلی را انتخاب کنند که امنیت مالی و شغلی در آن داشته باشند. خدمه کابین و مهماندار هواپیما یک کار پرطرفدار در ترکیه برای خانم‌ها به شمار می‌رود. این شغل با توجه به سابقه افراد و اعتبار و سابقه شرکت هواپیمایی، دستمزد متغیری دارد.

مهمانداری هواپیما، کاری پردرآمد در ترکیه برای خانم‌ها

8- متخصص تغذیه، یکی از مشاغل پرطرفدار و پردرآمد

با توجه به این که در سال‌های اخیر بحث سلامتی و حفظ تعادل وزن در همه کشورهای دنیا اهمیت بسیاری پیدا کرده است، متخصصین تغذیه هم در ترکیه از جمله افرادی‌اند که درآمد بالایی دارند. یک متخصص تغدیه می‌تواند در بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و کلینیک‌ها مشغول به کار شود. اگر شما به‌عنوان یک متخصص، مطب شخصی داشته باشید قطعا درآمد بیشتری هم نسبت به کار در بیمارستان خواهید داشت.

9- خلبانی، رویاهای کودکی اما پولساز

بسیاری از کودکان در رویاهای خود می‌خواهند به خلبان بزرگی تبدیل شوند و در آسمان پرواز کنند. این شغل رویایی در ترکیه درآمد قابل توجهی هم دارد و خلبان اول و خلبان دوم به‌ترتیب دستمزد بالایی می‌گیرند. شاید به سادگی به این شغل دست پیدا نکنید و این راه فراز و نشیب بسیاری داشته باشد. اما بعد از گذراندن دوره‌های متعدد به خلبانی درجه یک با درآمد رویایی تبدیل خواهید شد.

خلبانی، پردرآمدترین شغل در ترکیه

10- بوفه‌های کوچک غذا، پردرآمدترین شغل آزاد در ترکیه

مشاغلی که تا این قسمت از مقاله درباره آن‌ها صحبت کردیم، شغل‌هایی بودند که نیاز به تخصص و تحصیلات دانشگاهی داشتند. اما در ترکیه شغل‌های متعددی وجود دارد که بدون نیاز به تحصیلات و گذراندن دوره‌های آکادمیک، درآمد نسبتا خوبی دارند. داشتن بوفه‌های کوچک غذا و آبمیوه، سالن‌های ورزشی که فقط مختص به خانم‌ها باشد و مراکزی که خدمات مربوط به مراقبت و زیبایی دست و پا در آن‌ها انجام شود از پردرآمدترین شغل‌های آزاد در ترکیه هستند. راه‌اندازی این مشاغل نیاز به سرمایه زیادی ندارد و با کمی دانش و تجربه به کسب درآمد می‌رسند.

بوفه‌های کوچک دنر، پولساز و محبوب مناسب کاسبی در ترکیه

ام تی سی هوم همراه همیشگی شما در ترکیه

امیدواریم با خواندن این مقاله با مشاغل پردرآمد و پولساز در ترکیه آشنا شده باشید. اگر در هر کدام از این مشاغل تخصص دارید، می‌توانید برای مهاجرت به ترکیه و کسب درآمد بیشتر اقدام کنید. اما به‌یاد داشته باشید فقط افرادی که تابعیت ترکیه دارند به راحتی اجازه اشتغال به کار را دریافت کنند. یکی از سریع‌ترین راه‌هایی که منجر به اخذ تبعیت و اقامت دائم در ترکیه می‌شود، خرید ملک در یکی از شهرهای این کشور است. چنانچه قصد قصد خرید املاک در ترکیه را دارید با شماره واتساپ استانبول 00905312699346 تماس بگیرید. مشاورین ام تی سی هوم با سال‌ها تجربه در زمینه خرید و فروش ملک در ترکیه آماده پاسخگویی به سوال‌های شما هستند.