کلیسا ایا یورگی ترکیه را می‌شناسید؟

کلیسا ایا یورگی ترکیه را می‌شناسید؟

کلیساهای مختلفی در ترکیه وجود دارد که بازدید از آن‌ها برای گردشگران جذاب است. کلیسا ایا یورگی به عنوان یکی از معروف‌ترین کلیساهای استانبول مورد تئجه گردشگران قرار گرفته است. در ادامه با ام تی سی هوم همراه باشید تا نگاهی بیندازیم به تاریخچه و مشخصات کلیسا ایا یورگی ترکیه. همراه ما باشید.

کلیسا ایا یورگی ترکیه

بنای صومعه سرای (کلیسا) آیا یورگی ربه.سال 1751 بر می گردد، در حالی که کلیسای فعلی.در سال 1905 ساخته شده و در سال 1909 برای زیارت.عموم گشوده شده است. در بیشتر منابع از.دو کلیسای قدیمی.و جدید بحث میشود، اما با توجه به اطلاعات دریافت شده از سوی.مقامات.و مسئولین این کلیسا، می توان در مورد یک.کلیسای منفرد.که سه بار بازسازی شده است، صحبت کرد. آیا یورگی در استانبول.و.در یکی از جزایر تاریخی این شهر قرار دارد. این کلیسا.نام خود را از سنت.جورجیوس که در زمان خود به دین مسیحیت ایمان آورده بود و.سه سال بعد ار میلاد مسیح به قتل رسید، گرفته است.

نام این.کلیسای تاریخی دو طبقه، که با سفال پوشیده شده است، با عنوان “کلیسای قدیمی” نیز.شناخته می شود. ارتفاع این صومعه سرا 202 متر است که در ورودی راه شیبدار برای صعود به کلیسا، از پارک تفریحی با.تعدادی زیادی.حیوانات اهلی گذر می کنید. زیارت این کلیسا طبق اعتفادات.مذهب “ارتودوکس” شما را به “نیمه زائر” تبدیل می کند و با زیارت.کلیسای “مادرمریم” واقع در.منطقه “افسوس” شهر “ازمیر”، “زائر کامل” می شوید.

افسانه نماد مقدس کلیسا و پیدا شدن اشیاء مقدس

این کلیسا توسط یونانیان.به “اوا یورگوس” معروف بود. بعداً به نام “آیا یورگی” خوانده شد. در مورد افسانه این صومعه سرا، کاهنان برای نجات نماد و اشیاء مقدس در کلیسا، که در دوره بیزانس.اشغال شده بود، آنها را در زمین دفن میکنند. نماد موجود در کلیسا شبی وارد خواب چوپانی در آن منطقه شد. چوپان که در ابتدا به این خواب اهمیتی نمی داد، بعد از اینکه سه شب.متوالی همان خواب را دید، این خواب مقدس را دنبال کرد و بدون صحبت با کسی با پای برهنه از این تپه صعود کرد و اولین.نقطه ای از زمین که صدای ناقوس را.شنید، حفر کرد. وی پس از ساعت ها کاوش، این نماد را پیدا کرد که “سنت جورج” با این نیزه یک هیولا را که از دریا بیرون آمده را کشته بود.و این داستان از زبان.چوپان به نسل های دیگر بازگو شد.

برآورده شدن آرزوها

کلیسای “آیا یورگی” همچنین میزبان جشنهای سنتی است که هر سال در 23 آوریل و 24 سپتامبر برگزار می شود. طبق یک عقیده، آرزوی کسی که بدون صحبت با کسی سربالایی کلیسا را بالا برود و نخ خود را به بوته های جلو کلیسا ببندد، برآورده می شود. همچنین طبق افسانه ای دیگر، بخت کسی که یک حلقه طناب را بدون پاره شدن از شروع سربالایی تا کلیسا برساند، باز میشود.

طناب قرمز: برای عشق

طناب سفید: سلامتی و صلح

در مورد شمع ها نیز: شمع نارنجی: موفقیت در مدرسه و دروس

شمع سفید: سلامتی

شمع بنفش: بچه دار شدن

شمع آبی روشن: کار و ماشین

شمع قرمز: عشق

شمع سبز: پول

شمع آبی: شغل

شمع زرد: شانس

شمع صورتی: بخت

برای هر آرزو آیکون.مخصوصی وجود دارد. مردم همانطور که می خواهند.و آرزو میکنند آیکون ها را می گیرند و هنگامی که آرزویشان برآورده شد، این نماد را به دریا می اندازند. کسانی که آرزوهایشان محقق می شود، سال آینده باز می گردند، همانجا شکلات خیرات میکنند.و روغن به کلیسا اهدا می کنند. از آنجا که در گذشته برق وجود نداشت، روغن برای استفاده در لامپهای نفتی در کلیسا اهدا می شد، اما اکنون به نیازمندان توزیع می شود.

آدرس کلیسا آیا یورگی

Büyükada-nizam, Cennet Yolu, 34970 Adalar/İstanbul