محله‌های ایرانی نشین استانبول کجاست؟

محله‌های ایرانی نشین استانبول کجاست؟
01.05.23

مهاجرت به خودی خود سختی‌های خاص خودش را دارد، شادی زندیگ کردن در محله های ایرانی نشین ترکیه بتوانید این سختی را کمی التیام بخشد. ترکیه یکی از کشورهای بزرگ مهاجرپذیر در خاورمیانه بوده و با توجه به مزایای شهروندی متعددی که دارد، به یکی از اولین مقصدهای مهاجرت برای ایرانی‌ها تبدیل شده است.  با توجه به محبوبیت استانبول بین ایرانی‌ها، می‌خواهیم در این مقاله از سایت ام تی سی هوم محله‌های ایرانی نشین استانبول را برای افرادی که قصد مهاجرت یا خرید خانه در ایستانبول را دارند، معرفی کنیم.

کدام شهر ترکیه ایرانی زیاد دارد ؟

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، مهاجرت به خودی خود سختی‌های زیادی به همراه دارد. اما اگر در شهر مقصد مهاجرت هم‌وطنان هم زبان سکونت داشته باشند، از این سختی کاسته می‌شود. ایرانی‌های مهاجر بیشتر در شهرهای آنکارا و استانبول زندگی می‌کنند. البته شهرهایی مانند ارزروم و ترابزون هم پذیرای ایرانی‌های بی شماری هستند. در بین این شهرها استانبول بیشتری جمعیت ایرانی را در خود جای داده و دلیل این موضوع سطح بالای کیفیت زندگی در این شهر است. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی محبوب‌ترین محله‌های استانبول برای ایرانیان مهاجر بپردازیم.

محله های ایرانی نشین استانبول کجا است؟

استانبول پایتخت فرهنگی و اقتصادی ترکیه است. همچنین استانبول به عنوان یکی از 10 مقصد گردشگری محبوب در جهان شناخته می‌شود. تمامی این عوامل منجر به محبوبیت این شهر برای مهاجرین خارجی شده است. در این بین حضور ایرانی ‌ها در شهر استانبول از سبقه‌ی تاریخی جالب توجهی نیز برخوردار است.

1- محله خان والده استانبول؛ آشنایی با محله مسلمان نشین استانبول

با رونق گرفتن خرید ملک در ترکیه افراد زیادی زندگی و کسب‌وکار خود را به این کشور منتقل کردند تا از مزایای شهروندی و سرمایه‌گذاری در این کشور بهره‌مند شوند. شهر زیبای استانبول یکی از مقصدهای اصلی ایرانی‌ها برای زندگی در ترکیه به شمار می‌رود. به دلیل تنوع بالای امکانات شهری و بزرگی بودن شهر در استانبول محله‌های متعددی به وجود آمده است که در هر کدام از آن‌ها امکانات متنوعی وجود دارد. بعضی از این محله‌ها تاریخی و قدیمی و بعضی دیگر جدید هستند و قیمت خرید و اجاره خانه و هزینه‌های دیگر زندگی هم در هر کدام از محله‌ها متفاوت است.

محله خان والده که در منطقه فاتح قرار دارد، بیشترین تعداد مهاجرین ایرانی را در خود جای داده است. خان والده یکی از محله‌های قدیمی و مسلمان نشین استانبول به شمار می‌رود. مسجد والده خان و کاروانسرای والده خان از بناهای تاریخی و ارزشمند این محله هستند. مسجد والده خان را ایرانی‌ها در سال ۱۳۲۹ شمسی تاسیس کردند و امروزه محلی برای برگزاری مراسم مذهبی ایرانی‌ها‌ی مقیم استانبول است.

محله خان والده استانبول به‌عنوان یکی از محله‌های تاریخی ترکیه توسط سازمان یونسکو ثبت شده

2- محله آکسارای استانبول کجاست؟ قدیمی‌ترین و ارزان‌ترین منطقه استانبول

آکسارای در ترکی به معنی «کاخ سفید» بود و نام یکی از قدیمی‌ترین محله‌های استانبول است. اگر قصد خرید ملک در استانبول را دارید، محله آکسارای می‌تواند یکی از گزینه‌های اصلی شما باشد. در این محل مراکز تجاری متعددی قرار دارد که به دلیل قیمت‌های ارزان و مناسب، روزانه گردشگران زیادی را برای خرید به سمت خود می‌کشاند.

یکی دیگر از امتیازهای زندگی در آکسارای استانبول، وجود سیستم حمل و نقل است. در این محله تراموا، مترو و خطوط تاکسیرانی فعال هستند و برای فرودگاه بین المللی آتاتورک هم ایستگاه مترو وجود دارد. با توجه به اینکه در این محله قدیمی مکان‌های تاریخی وجود دارد از امنیت خوبی هم برخوردار است. مسجد تاریخی ایاصوفیه و مسجد سلطان احمد در محله آکسارای استانبول قرار دارند.

محله آکسارای استانبول، یکی از منطقه‌های محبوب ایرانی‌ها برای زندگی در ترکیه

3- منطقه فاتح در استانبول، منطقه‌ای سنتی و شناخته‌شده برای ایرانی‌ها

منطقه فاتح در مرکز استانبول قرار گرفته و از چندین محله تشکیل شده است. فاتح این روزها یکی از محله‌های ایرانی نشین استانبول هم به شمار می‌رود و دلیل این موضوع قدمت و امکانات کافی برای زندگی در این منطقه است. سلطان محمت در سال ۱۴۳۵ میلادی منطقه فاتح را که در آن دوران شهر بود، تصاحب و از تملک یونانی‌ها خارج کرد. از همان زمان تا کنون این منطقه به محلی پر رفت‌وآمد و گردشگرپذیر تبدیل شد.

کاخ توپکاپی، موزه زباله‌ها، بازار مصری‌ها، رستوران‌های متعدد با غذاهای بین‌المللی، مسجد فاتح و موزه باستان شناسی ترکیه از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری در منطقه فاتح استانبول به شمار می‌روند. جالب است بدانید منطقه فاتح توسط یونسکو ثبت شده و حتی بعد از مرمت و بازسازی، ساختار اولیه این محله تغییری نکرده است.

اگر برای مهاجرت، قصد خرید خانه در ترکیه را دارید؛ می‌توانید بعد از مشورت با کارشناسان ام تی سی هوم در بهترین منطقه‌های شهر استانبول اقدام به خرید خانه کنید.

منطقه فاتح استانبول، یکی از امن‌ترین منطقه‌های استانبول

4- محله اسن یورت استانبول، محله‌ای اروپایی برای خرید خانه در ترکیه

محله اسن یورت استانبول تا قبل از سال ۲۰۰۸ یکی از بخش‌های محله بویوک چکمجه بود و پس از آن به یک بخش مستقل تبدیل شد. این محله در قسمت اروپایی ترکیه قرار دارد و پر جمعیت‌ترین محله استانبول است. ایرانی‌های زیادی این محله را برای خرید خانه و مهاجرت به ترکیه انتخاب می‌کنند. امکانات فراوان، امنیت، موقعیت‌های شغلی و پروژه‌های بسیار مسکن سازی دلیل انتخاب این محله توسط ایرانی‌ها برای زندگی است.

حمل و نقل در محله اسن یورت توسط مترو، متروباس، تاکسی و اتوبوس صورت می‌گیرد. امکانات تفریحی، فضاهای سبز، پارک‌های شهری و منظره‌های مصنوعی و ساخته شده در این محله استانبول به وفور دیده می‌شود. در اسن یورت ۱۲ مرکز درمانی، یک مرکز هلال احمر و یک بیمارستان عمومی وجود دارد و تامین امنیت محله بر عهده پلیس است.

اگر قصد خرید خانه در ترکیه را دارید پیشنهاد می‌کنیم با محله‌های ارزان استانبول هم آشنا شوید و با توجه به بودجه خود در بهترین محله اقدام به خرید خانه کنید.

محل اسن یورت استانبول، یکی از جدیدترین محله‌های استانبول و مناسب برای خرید خانه در ترکیه

5- محله بیلیک دوزو استانبول از مناطق خوب استانبول برای زندگی

برخلاف محل اسن یورت که فضای طبیعی سرسبز قابل توجهی نداشت و بیشتر منظره‌های آن ساختگی بود، محله بیلیک دوزو در استانبول، یکی از محله‌های سرسبز و با طراوت این شهر است. این محله سرسبز در نزدیکی دریای مرمره و در غرب استانبول قرار دارد. یکی از ویژگی‌های اصلی محله بیلیک دوزو ساخت‌وسازهای مدرن و اصولی بوده که بر اساس استانداردهای شهرسازی اجرا شده است. به عبارت دیگر می‌توان گفت، بیلیک دوزو محله‌ای سرسبز و مدرن در اروپاست و ایرانی‌های بسیاری برای خرید خانه و زندگی در ترکیه این محله را انتخاب می‌کنند.

در محله بیلیک دوزو، متروباس به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند و اتوبوس‌های اکسپرس از میدان تکسیم به سمت این محله در حال رفت‌وآمد هستند. باشگاه‌های ورزشی، فاصله نزدیک با فرودگاه قدیم آتاتورک، مجاورت با دریا، اقتصاد رو به رشد و امکانات مدرن زندگی شهرنشینی این محله را به یکی از محبوب‌ترین محله‌ها برای اجاره و خرید خانه در استانبول کرده است.

خرید خانه در ترکیه را از مطمئن‌ترین و سریع‌ترین راه با ام تی سی هوم تجربه کنید

در این مقاله سعی کردیم ۵ تا از بهترین محله‌ های ایرانی نشین استانبول را به شما معرفی کنیم. اما تعداد محله‌های خوب و مناسب زندگی برای ایرانی‌ها به همین ۵ مورد ختم نمی‌شود. شما می‌توانید برای خرید خانه در بهترین منطقه‌های شهری استانبول با کارشناسان ام تی سی هوم تماس بگیرید. ما در ام تی سی هوم همراه شما در همه مراحل دریافت اقامت ترکیه با خرید خانه خواهیم بود.