خرید ماشین پلاك خارجى در تركيه

خرید ماشین پلاك خارجى در تركيه
98.12.09

عاشق ماشین‌های خارجی هستید؟ در ترکیه این امکان برای شما فراهم شده تا بتوانید ماشین پلاک خارجی بخرید و از رانندگی با این ماشین‌های لوکس لذت ببرید. اما دقیقا چه کسانی می‌توانند ماشین پلاک خارجی در ترکیه بخرند؟ در ادامه همراه با ام تی سی هوم باشید تا به این سوال جواب دهیم. همراه ما باشید.

چه افرادی در ترکیه می‌توانند ماشین پلاک خارجی بخرند؟

تفاوتی ندارد از طریق سرمایه‌گذاری و خرید ملک در ترکیه به این کشور مهاجرت کرده باشید یا از طریق تحصی و پیدا کردن شغل. کیست که از سوار شدن و راندن یک ماشین خارجی لذت نبرد؟ در كشور تركيه افراد مشمول مي‌توانند خودروى بدون ماليات خريدارى كنند، اين افراد عبارتند از:

  • دانشجويان خارجى در حال تحصيل در دانشگاه‌هاى تركيه
  • افراد خارجى كه اجازه كار رسمى از وزارت كار و امور اجتماعى دارند
  • ديپلمات‌ها و كاركنان روزنامه‌هاى بين المللى
  • خارجى‌هاى مقيم تركيه كه دوران بازنشستگى خود را در تركيه مي‌گذرانند.

چطور ماشین پلاک خارجی بخریم؟

اين افراد مي‌توانند خودروهاى بدون ماليات را خريدارى كنند و اين كار به دو صورت ممكن است:

  1. از فرد خارجى ديگر
  2. خودرويى كه از خارج از كشور توسط فرد خارجى ديگرى وارد شده است. در حالت كلى خودروى پلاك خارجى از ترك‌ها نمي‌تواند خريدارى شود و به ترك‌ها نيز فروخته نمي‌شود.

هنگام خريد نيز به دليل پيچيده بودن مراحل قانونى بايد از شركتهاى معاف از ماليات كمك گرفت و كار را به دست آن‌ها سپرد.بعد از شروع پروسه خريد تا اتمام مراحل قانونى و ثبت سند حدود ١ تا ٣ هفته به طول مى‌انجامد. بعضى از خودروهاى پلاك خارجى داراى مبلغ “تيونينگ” مي‌باشند، يعنى هنگام خريد شما علاوه بر قيمت خريد خودرو مبلغى را نيز به عنوان رهن به حساب سازمان تورينگ و اتومبيل تركيه مي‌گذاريد كه اين مبلغ در صورت فروش خودرو به شما بازگردانده ميشود. پلاك‌هاى خارجى با حرف اول M مشخص میشوند.

 

اگر به رانندگی در ترکیه علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم مطالب  صدور گواهینامه رانندگی در ترکیه و جرائم رانندگی در ترکیه را هم بخوانید.