تلفیق تاریخ و طبیعت در کاپادوکیا

تلفیق تاریخ و طبیعت در کاپادوکیا

حتما شما هم از دیدن این تصویر در شبکه‌های اجتماعی شگفت‌زده شدید: آسمانی پهناور، کوه‌های صخره‌ای و بالن‌های رنگارنگی که بر فراز آن به پرواز درآمده‌اند. این تصویر بی نهایت جذاب متعلق است به کاپادوکیا ترکیه که این روزها مقصد سفر بسیاری از گردشگران شده است. در این مطلب همراه ام تی سی هوم باشید تا با هم نگاهی بیندازیم به سرزمین بالن‌های رنگی: کاپادوکیا.

معرفی منطقه و تفریحات

این منطقه 60 میلیون سال پیش؛ با دگرگون.شدن لایه‌های نرم تشکیل شده توسط گدازه ها و خاکسترهای کوه‌های آتشفشان اطراف در طی میلیون ها سال ایجاد شده است. در این منطقه.429 اثر ثبت شده و 64 منطقه حفاظت شده وجود دارد.که متعلق به 10 تمدن مختلف است. علاوه برخانه‌های معروف به “دودکش‌های فرشته‌ها” که از شگفتی طبیعی میباشند، کلیساهای راهبان مسیحی.و شهرهای زیرزمینی.که ارتباط آن‌ها با کلیساها حک شده در صخره‌ها می‌باشند، و.تورهای خیره کننده بالنی کاپادوکیا از ویژگی‌های جذاب.این منطقه است. خانه های سنتی و تاریخی کاپادوکیا و لانه های.کبوترها در صخره ها اصالت.منطقه.از لحاظ تاریخی.را نشان می‌دهند. کسانی که می‌خواهند در کاپادوکیا اقامت کنند.می‌توانند هتل‌های “موزه” و “آرگوس” را انتخاب کنند.

کاپادوکیا: موزه ای در فضای باز

همچنین اشیایی که به عنوان سوغاتی از این منطقه خریداری می‌شوند نیز زنگ و بوی تاریخی و به خصوصی دارند. از جمله سوغاتی های موجود در بسیاری از نقاط این شهر تاریخی، عروسک‌های پارچه ای، صنایع دستی از قبیل.توری ها و گلدوزی ها، سنگ های مرمر، سنگ های آورده شده از معادن و مناطق مختلف، مجسمه‌های دودکش های فرشته ها ساخته شده از سنگ آهک و وسایل دست ساز مسی، دستمال های بافتنی پشمی، دستکش و جورابهای رنگارنگ، فرش‌های معروف منطقه میباشند.

کاپادوکیا
بالن سواری بر فراز آسمان کاپادوکیا

تورهای بالونی نیز از جمله تفریحاتی هستند که.بیشتر توریست‌ها آن را ترجیح میدهند. این بالون‌ها که به نمادی از کاپادوکیا تبدیل شده، یکی از لذت بخش ترین قسمت های سفر شما به این منطقه خواهند بود. برای اینکه بتوانید.به زیبایی های.طبیعت کاپادوکیا نگاهی بیاندازید، مطمئناً سفر بالون گزینه.خوبی برای شما خواهد بود. بالون شما را به دشت های منطقه “گورمه” می برد و تجربه ای فراموش نشدنی را همراه با مناظر باشکوه به شما ارائه می دهد. در ضمن کلیه جاده های.منطقه کاپادوکیا آسفالت است و شما می‌توانید با اجاره جیپ، موتور سیکلت یا دوچرخه.از زیبایی‌های این منطقه لذت ببرید. علاوه بر این، می‌توانید با اجاره اسب در سافاری‌هایی که در دشت‌ها و کوه‌های اطراف برگزار می‌شوند، شرکت کنید.

کاپادوکیا ترکیه
کاپادوکیای بهشتی

خورد و خوراک

وعده‌های غذایی با طعم های اصیل هر منطقه از ترکیه مورد علاقه بسیاری از توریست‌ها می‌باشد و نظر آن‌ها را به خود جلب می کند. چیزی که عطر و طعم.غنی منطقه کاپادوکیا را غیر معمول و مخصوص می کند.فضای مرموز و.مخصوص رستوران ها، کافه ها.و کلوپ های.شبانه.واقع شده در دودکش‌های فرشته‌ها است. کاپادوکیا غذاهای بسیار.غنی از لحاظ لذت دارد. کافه ها و رستوران‌هایی که واقع در دودکش های فرشته ها هستند با شباهت دکوراسیونشان به فیلم‌های بسیار قدیمی جذاب هستند.

تور کاپادوکیا همچنین فرصتی را برای شما فراهم می کند.که.معروف‌ترین غذای منطقه مانند، کباب کوزه و خوراک لوبیا.سفالی (طبخ شده در سفال) را میل کنید. همچنین شیره انگور این منطقه نیر معروف بوده و خاصیت درمانی دارد.

خريد

در صدر لیست.خرید.این منطقه فرش‌های دستباف و فرش های بافته.شده با نقش‌های مخصوص منطقه.به ویژه نقش‌های عشایری قرار دارد. مجسمه‌های دست ساز محلی و مجسمه‌های ساخته شده از سفال و سنگ آهک و کاشی و اونیکس و … نیز بسیار پر طرفدار بوده و توسط توریست‌ها ترجیح داده می‌شوند.