بهشت تابستانی کوش آداسی

بهشت تابستانی کوش آداسی

کوش آداسی یا بهشت؟ شاید تصور کنید نسبت دادن صفت بهشت به کوش آداسی کمی اغراق باشد، اما وصف سواحل زیبای آن همان چیزی است که تا نبینید، ندانید. اگر در حال برنامه‌ریزی برای سفرهای تابستانی خود و همچین سفر به ترکیه هستید، این مطلب ام تی سی هوم به شما کمک خواهد کرد دلرباترین مقصد را انتخاب کنید. در این مطلب سعی کردیم نکته‌ای از نکات سفر به کوش آداسی ترکیه را از قلم نیندازیم. پس همراه ما باشید.

کوش آداسی کجاست؟

کوش آداسی که در لعت “جزیره گنجشک” معنا می‌دهد، در منطقه‌ای از استان آیدین ترکیه، با مساحت 264 کیلومتر مربع و جمعیتی در حدود صد و بیست هزارنفر است. این منطقه صاحب سومین.بندر بزرگ ترکیه است که نظر گردشگران زیادی را به خود.جلب کرده. این منطقه به سواحل رویایی خود شهرت دارد و جای.جای آن قسمت.عظیمی از تاریخ یونانیان و مسیحیان را تشکیل می‌دهد.و با جنبه های تاریخی گسترده‌ای معروف است. کوش آداسی یکی از مهم‌ترین مراکز.گردشگری.در ترکیه است که میتوان گفت مهم‌ترین چیزی که گردشگران را به خود جلب می کند، دریای پاک و تمیز این منطقه است.

اکثر مردمی که در این شهر زندگی.می‌کنند بومی نیستند بلکه افرادی هستند که بعدها و از شهرها و کشورهای دیگر به این منطقه آمده اند. در کوش.آداسی هیچ فرودگاه یا ایستگاه قطاری وجود ندارد. گردشگرانی که.می خواهند از طریق هوایی به اینجا برسند می توانند به نزدیکترین فرودگاه یعنی “فرودگاه ازمیر” بیایند.و سپس از ازمیر، با.خدمات.شاتل و غیره مسیری به طول 82 کیلومتر را طی کنند به کوش آداسی برسند. همچنین، دسترسی به این منطقه با شرکت‌های مختلف اتوبوس نیز ممکن است.

کوش آداسی در فاصله 570 کیلومتری استانبول و 647 کیلومتری آنکارا قرار دارد. حمل و نقل در داخل شهر توسط مینی بوس و تاکسی انجام می شود. در تابستان، جمعیت شهر بسیار زیاد است. اینجا منطقه ای است که گردشگران خارجی زیادی در آن حضور دارند. نزدیکی  به “یونان” و “افسس” یکی از بزرگترین عوامل جذب گردشگران خارجی این منطقه  است. حضور کلیساهای “حضرت مریم” و “سنت ژان” مورد توجه گردشگران خارجی است.

سواحل معروف کوش آداسی

Kuşadası Halk Plajı←

سواحل عمومی زیادی در این منطقه وجود دارد. بیشتر سواحل ماسه ای و یا شنی است، دریا نیزعموماً تمیز و شنی است. ساحل طول شهر پوشانده است. این پلاژ توسط مغازه ها، هتل ها، کافه ها، رستوران ها و هتل ها احاطه شده است. همانطور که از نام آن مشخص می شود، بزرگترین.ویژگی آن صندلی های آفتاب و صندلی های مخصوص معلولین است. این پلاژ یک ساحل عمومی است و امکاناتی مانند سرویس بهداشتی، دوش و کابین تعویض لباس میباشد.

Kadınlar Denizi ( Ladies Beach )←

محبوب ترین و شناخته شده ترین پلاژ “دریای زنان” است همچنین، این پلاژ یک ساحل.عمومی است. این ه این پلاژ نیز توسط مغازه ها، هتل ها، رستوران ها و هتل ها احاطه شده است. به دلیل دسترسی آسان به مینی بوس های شماره 5 شهری، پلاژی است که بیشتر ترجیح داده میشود. دریا و ساحل آن ماسه ای است.و ساحل بزرگی دارد. دارای سرویس بهداشتی، دوش و کابین تعویض لباس است.

 

Uzun Plaj ( Long Beach )←

ساحل لانگ بیچ، واقع در منطقه “یاوانسو” واقع شده است. اگرچه قسمت‌های مختلفی با نام های مختلف در ساحل وجود.دارد، اما در همه جا با نام لانگ بیچ شناخته میشود. همانطور که از نام آن پیداست، یک پلاژ ساحلی به طول 12 کیلومتر است و همانند دیگر پلاژها مجهز میباشد.

Yeşil Plaj ( Green Beach )←

ساحل سبز در مقایسه با ساحل های منطقه های دیگر کوتاه‌تر و کوچک‌تر می‌باشد، اگرچه.به نظر می رسد که ادامه پلاژ دریا باشد، اما در واقع یک خلیج کوچک است. از آنجا که یک خلیج است، موج دریا بسیار کم است. همچنین، در یک منطقه کوچک و پشت آن، یک ساحل عمومی کاملاً رایگان است که خانواده ها معمولاً ترجیح می دهند از آن استفاده نمایند.

 

Sevgi Plaj ( Love Beach )←

این پلاژ ساحلی است که با هزینه ی ورودی.مشخصی وارد آن می شوید. با توجه به.دارا بودن محدوده پیک نیک آن، برای شما ممکن است.که تمامی.روز خود را با خیال راحت سپری کنید. دارای دوش، سرویس بهداشتی و کابین تعویض لباس است. این پلاژ در روزهای آخر هفته کاملاً شلوغ است. برای پیدا کردن مکان.خوب لازم است صبح زود به آنجا بروید.

 

تورهای کشتی در کوش اداسی

تورهای کشتی یکی از بهترین فعالیت.ها در کوش اداسی هستند. علاوه بر گزینه.های سفر روزانه، تور مهتاب، تور غروب آفتاب.و تورهای ساعتی نیز موجود است. بازدید از خلیج های باشکوه  با کشتی هایی که.از بندر حرکت میکنند، امکان پذیر است. معمولاً در کوش آداسی تورهای.کشتی اختصاصی از دریا وجود دارد. کشتی.های بزرگتر و راحت با قیمت های بالاتر نیز به افراد علاقه مند پیشنهاد می شود. اگرچه خلیجه‌ای.بازدید شده.تقریباً.یکسان.هستند، اما از نظر خورد و خوراک، نوشیدنی ها و راحتی بیشتر این کشتی ها بهتر هستند.

 

هتل های کوش اداسی

اقامتگاه های زیادی در این منطقه برای اقامت توریست‌ها و مسافران وجود دارند. از پانسیون و یا اتاق‌های.اجاره ای گرفته تا هتلهای لوکس و پنج ستاره که همگی در منطقه موجود می باشند. اکثر هتلها در نزدیکی ساحل دریا قرار دارند و شما میتوانید.در طول روز از امکانات و برنامه های.مفرح مختلفی که برایتان تدارک دیده شده، استفاده کنید. انتخاب هتل و اقامتگاه مناسب کاملا با بودجه شما در ارتباط بوده و بستگی به شما دارد. شما میتوانید جهت اطمینان خاطر و تسهیل مسافرتتان از آژانس‌های ایرانی و یا ترک اقدام به رزرو هتل مد نظر و مناسب خود نمایید.