از 0 تا 100 اخذ اقامت ترکیه با خرید خانه

از 0 تا 100 اخذ اقامت ترکیه با خرید خانه

این روزها تب مهاجرت به ترکیه با توجه به شرایط استثنائی آن بسیار بالا گرفته است. شاید شما هم یکی از افرادی باشید که تصمیم به مهاجرت دارید، اما هنوز نمی‌دانید چه روش‌هایی برای اخذ اقامت ترکیه وجود دارد و کدام یک برای شما مناسب‌تر است. مشاوران ما در ام‌تی‌سی هوم با ده سال سابقه و آشنایی کامل به آخرین تغییرات قوانین در کنار شما هستند تا بهترین تصمیم را بگیرید.

برای گرفتن اقامت ترکیه روش‌های متفاوتی وجود دارد که یک به یک آن‌ها را بررسی می‌کنیم، لازم به ذکر است تمام اطلاعات در آبان 1402 به‌روز شده است:

آخرین قوانین اخذ شهروندی ترکیه {به‌روزرسانی اسفند 1402}

با توجه به تغییر و تحولی که در بحث اقامت موقت پیش آمده، دولت ترکیه در حال انجام برنامه‌ریزی لازم برای افزایش قیمت برای دریافت حق شهروندی و پاسپورت است. این رقم ممکن است از 800 هزار دلار تا 1 میلیون دلار افزایش داشته باشد. بنابراین چنانچه به دنبال سرمایه‌گذاری و یا دریافت حق شهروندی ترکیه (پاسپورت ترکیه) هستید در حال حاضر و پیش از تصویب قوانین جدید می‌توانید با مبلغ 400 هزار دلار شهروندی ترکیه را کسب کنید. این شرایط تا پایان سال میلادی و پیش از شروع سال 2024 تثبیت شده است و ممکن است در سال جدید میلادی با قوانین شهروندی جدید ترکیه روبه‌رو شویم.

لازم به ذکر است حداقل قیمت خرید ملک در ترکیه جهت اخذ اقامت از 75 هزار دلار به 200 هزار دلار افزایش یافته. به موازات آن با خرید ملک با ارزش حداقل 200 هزار دلار اقامت شامل تمامی اعضای خانواده (فرزندان زیر 25 سال) به همراه والدین آن‌ها می‌شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره قوانین اخذ اقامت ترکیه با خرید خانه ویدئوی زیر را تماشا کنید.

شرایط لازم برای کسب اقامت دائم از طریق سرمایه‌گذاری (2024)

برای خریداران خارجی که به دنبال فرصت‌های طلایی اقامت در ترکیه هستند، خرید ملک فقط یک سرمایه‌گذاری اقتصادی نیست؛ بلکه یک مسیر برای کسب اقامت دائم و امکان داشتن پاسپورت این کشور برای خود و اعضای خانواده است.

مطابق با قوانین جدید که از سوی رئیس‌جمهور ترکیه تصویب شده، با خرید یک ملک به ارزش حداقل 400 هزار دلار و شرکت در برنامه‌ها و طرح‌های سرمایه‌گذاری در زمینه ملک، می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن به مزایای زندگی در ترکیه،‌ دریافت اقامت ترکیه و حق شهروندی این کشور دست پیدا کنید.

  • خریداری ملک با قیمتی نه کمتر از 400,000 دلار
  • نگهداری ملک برای دوره‌ای سه ساله
  • تکمیل فرم درخواست برای سرمایه‌گذاری و اقامت
  • ارائه پاسپورت یا مدارک هویتی جهت تأیید تابعیت
  • پرداخت مالیات و هزینه‌ها به وزارت دارایی ترکیه

سایر روش‌ها برای اخذ شهروندی

  • سپرده‌گذاری حداقل 500,000 دلار در بانک‌های ترکیه بدون دسترسی به مدت سه سال
  • سرمایه‌گذاری به میزان مشابه در پروژه‌های تجاری مورد تأیید دولت
  • تأسیس شرکت با استخدام حداقل 50 کارمند ترک و بیمه آن‌ها

با داشتن شرایط فوق، در مدت دو تا سه ماه پس از اتمام فرایندها، پاسپورت ترکیه برای متقاضیان صادر می‌شود.

اقامت ترکیه با خرید خانه

شهروندان خارجی با خرید ملک در ترکیه می‌توانند اقامت یکساله ترکیه دریافت کنند، این اقامت تا هر زمان که بخواهند قابل تمدید خواهد بود. در مرحله‌ی اول، باید تصمیم بگیرید چه نوع ملکی در کدام منطقه هدف شماست، ویلای لوکس یا آپارتمان مبله؟ ویوی دریا را دوست دارید یا زندگی در یک دهکده زیبا؟ پس با توجه به بودجه خود نوع ملک و محل آن را انتخاب کنید.

طبق آخرین شرایط اقامتی در کشور ترکیه با خرید ملک به ارزش 200.000 دلار در شهرهای بزرگ می‌توانید اقامت از نوع تاشینماز داشته باشید که به صورت یک ساله یا دو ساله صادر شده و قابل تمدید می‌باشد.

بیشتر بخوانید: خرید ملک؛ بهترین راه دریافت اقامت ترکیه

اقامت ترکیه با اجاره ملک

قبلا اگر بودجه‌ی مناسب برای خرید ملک یا به‌طور کلی قصد خرید ملک در ترکیه را نداشتید، می‌توانسید به مستاجری فکر کنید و با ردیافت اقامت توریستی یک‌سال در ترکیه سکونت کنید. اما طبق قوانین جدید اقامتی در کشور ترکیه، اخذ اقامت توریستی برای بار اول تقریبا ناممکن شده. اما برای تمدید این نوع از اقامت مدارک ذیل حائز اهمیت میباشد.

  • برگه‌ی تایید اجاره‌ نامه از طرف دفتر اسناد رسمی ترکیه یا نوتر
  • بنام زدن یکی از قبوض آب، برق، گاز
  • گواهی موجودی حساب برای نشان دادن تمکن مالی
  • برگه ثبت آدرس
  • فاکتورهای پرداخت شده برای امور مهاجرتی
  • شش عکس 4*3
  • بیمه درمانی
  • اصل پاسپورت
  • فرم‌های تکمیل شده مربوط به مهاجرت

 

برای تمدید اقامت ترکیه با اجاره خانه، ابتدا اقدام به بستن قرارداد در یک مشاور املاک معتبر می‌کنید، پس از عقد قرارداد مبلغی به عنوان تضمین (دپوزیتو) که معمولا یک یا دو برابر اجاره بها است به موجر پرداخت میشود. همچنین مشاورین املاک مبلغی معادل یک اجاره بها را به عنوان کمیسیون از شما دریافت میکنند.. به باد داشته باشید،طبق قوانین ترکیه تمام اشتراکات اعم از برق, گاز, آب و اینترنت ملک باید به نام شما تغییر کنند.

متوسط شروع اجاره بها در شهرهای مختلف ترکیه

  • استانبول از 10000 لیر
  • آنکارا از 7000 لیر
  • ازمیر از 8000 لیر

به‌خاطر داشته باشید، نرخ اجاره‌بها از منطقه‌ای به منطقه‌ی دیگر و از شهری به شهر دیگر تغییر خواهد کرد.

مدارک لازم برای دریافت اقامت ترکیه با اجاره‌ی خانه به شرح زیر است:

  • برگه‌ی ارسالی توسط اداره‌ی مهاجرت
  • برگه‌ی پرداخت مالیات
  • بیمه درمانی که برای افراد بالای 65 سال نیاز نیست
  • برگه‌ی تایید اجاره‌نامه از طرف دفتر اسناد رسمی ترکیه یا نوتر

اقامت ترکیه با خرید مغازه

می‌توانم در ترکیه کسب‌وکار خودم را داشته باشم؟ بله، چرا که نه! با خرید مغازه در ترکیه و ایجاد استخدام برای ۵ نفر از اتباع ترکیه می‌توانید بیزینس شخصی خود را راه‌اندازی کرده و اقامت ترکیه را هم به‌ دست آورید.

برای خرید مغازه و شروع به کار، چند گزینه پیش رو دارید که باید همه‌ی آن‌ها را بررسی کرده و تصمیم نهایی خود را بگیرید.

  1. اگر بودجه‌ی کافی دارید، کسب‌وکار شخصی خود را راه‌اندازی کنید، کاری که فقط متعلق به خودتان باشد. اینگونه با یک تیر دو نشان خواهید زد، هم مجوز کار دریافت می‌کنید هم اقامت ترکیه.
  2. اگر از پس هزینه‌های سنگین برمی‌آیید حق انتخاب بعدی شما، کسب نمایندگی از برندهای معروف خواهد بود.
  3. می‌توانید مغازه‌ی شخصی دیگر که در حال حاضر فعال است را خریده و همان کسب‌و‌کار را ادامه دهید.

این‌که کدام گزینه را انتخاب کنید به نوع بیزینس و سرمایه‌ی شما بستگی دارد، پس قبل از هر اقدامی به شدت تحقیق کنید.

خرید مغازه در ترکیه
آماده راه‌اندازی کسب و کار خود هستید؟

 

حال تصور می‌کنیم شما از بین 3 مورد بالا یک مورد را انتخاب کرده‌اید، ادامه روند راه‌اندازی مغازه‌ی شما بدین شکل خواهد بود:

  • ابتدا باید محل مناسبی برای مغازه بیابید، شروع به جمع کردن اطلاعات در مورد منطقه‌ها با توجه به نوع فروشگاه خود بکنید
  • به‌عنوان کارفرما، باید برای کسب اجازه‌ی کار از وزرات کار ترکیه اقدام کنید
  • شما نیاز به اخذ یک کد مالیاتی، بسته به محل زندگی خود در ترکیه دارید. توجه کنید که داشتن این کد برای شروع کسب‌وکارتان کاملا اجباری و ضروریست
  • بعد از اینکه کد مالیاتی خود را دریافت کردید باید به یکی از شعبات اداره‌ی مالیات مراجعه کرده و اقدام به دریافت گواهی ثبت برای بیزینس خود کنید
  • سپس به موسسات حقوقی در شهر خود مراجعه کرده و با کمک آن‌ها آگهی ثبتی خود را در روزنامه‌ها چاپ می‌کنید
  • قدم آخر مراجعه به شهرداری شهر و ارائه تمام مدارک مربوطه خواهد بود

بیشتر بخوانید: 

  1. راهنمای جامع خرید مغازه در استانبول
  2. راهنمای کامل خرید مغازه در آنکارا

 

روش‌های اخذ اقامت ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری

  • اخذ شهروندی از طریق سرمایه‌ی ثابت

در این مورد میزان حداقل سرمایه باید 500 هزار دلار بوده و سرمایه‌گذاری باید در تولید کالا و خدمات باشد به‌طور مثال ماشین‌آلات، تجهیزات، ساختمان‌سازی و …

  • اخذ شهروندی با ایجاد شغل

طبق قوانین ترکیه، یک سرمایه‌گذار خارجی که توسط وزارت خانواده، کار و خدمات اجتماعی تایید شده باشد و حداقل 50 شهروند ترکیه‌ای را مشغول به کار کند می‌تواند تابعیت این کشور را به‌دست آورد.

  • اخذ شهروندی از طریق افتتاح سپرده و سرمایه‌گذاری در بانک‌های ترکیه

حداقل مبلغ برای این نوع سرمایه‌گذاری 500 هزار دلار ارز خارجی یا معادل آن به لیر است که تا سه سال باید در حساب شما باقی مانده و حق برداشت آن‌ را نخواهید داشت. بانکی که در آن حساب باز می‌کنید حتما باید در کشور ترکیه تاسیس شده باشد نه این‌که شعبه‌ای از یک بانک خارجی در کشور ترکیه باشد. سپرده‌ی شما باید قابل تبدیل به ارز خارجی و یا فلزات گران‌بها باشد.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره افتتاح حساب بانکی در استانبول

  • اخذ شهروندی با سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار

سرمایه‌گذار خارجی در صورتی که حداقل مبلغ 500 هزار دلار یا معادل ارزش این مبلغ به لیر، در این زمینه به مدت سه سال سرمایه‌گذاری کرده و توسط وزارت خزانه‌داری و اقتصاد ترکیه تایید شود می‌تواند برای اخذ اقامت اقدام کند.

  • اخذ شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری در صندوق سهام

حداقل میزان سرمایه‌گذاری و خرید سهام 500 هزار دلار یا معادل آن به لیر بوده و فرد سرمایه‌گذار باید به تایید هیئت بازار سرمایه و وزارت امور خارجه برسد تا بتواند برای اقامت و اخذ شهروندی اقدام کند.

مشاوارن خرید ملک در ترکیه

شرایط اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

همه‌ی کسانی که در ترکیه سرمایه‌گذاری می‌کنند قادر به دریافت تابعیت این کشور نیستند؛ این سرمایه‌گذاری دارای شرایط خاصی بوده و باید از یک مبلغ معین بالاتر باشند. طبق قانون حمایت بین‌المللی این میزان توسط شخص رئیس جمهور مشخص می‌شود، براساس تصمیم شماره 418 ریاست جمهوری ترکیه، در صورتی‌که سرمایه‌گذاری فرد خارجی مطابق با این تصمیم باشد، فرد می‌تواند برای دریافت تابعیت ترکیه اقدام کند.

سرمایه‌گذاری در ترکیه با روش‌های متفاوت

میزان سرمایه گذاری برای دریافت شهروندی ۵۰۰ هزار دلار است.

بیشتر بخوانید: بهترین و مطمئن‌ترین راه‌های سرمایه گذاری در ترکیه چیست؟

نکته جالب اینجاست که شما با اخذ اقامت ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری، نه تنها برای خودتان بلکه برای تمام افراد خانواده‌تان بدون نیاز به ایجاد فایل‌های درخواستی جداگانه، می‌توانید اقامت بگیرید. البته لازم به ذکر است این درخواست شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال می‌شود تنها شامل اقامت ترکیه نمی‌شود بلکه منجر به دریافت شهروندی ترکیه برای این افراد نیز می‌شود.

سرمایه‌گذاری در ترکیه، منافع زیر را برای شما خواهد داشت:

  • دریافت سریع اقامت دائم ترکیه
  • دریافت اجازه دائم کار و سرمایه‌گذاری در ترکیه
  • تسهیل دریافت ویزای شینگن
  • هم‌چنین نیازی به دانستن زبان ترکی و اقامت در ترکیه در مدت پروسه اخذ ویزا نیز نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید: مهم‌ترین مزایای سرمایه گذاری در ترکیه چیست؟

شهروندی ترکیه با خرید ملک

زمانی که از اقامت ملکی در ترکیه صحبت می‌کنیم، منظورمان هر نوع اقامتی است که با خرید ملک با مبلغ حدنصاب میسر می‌شود. اقامت ملکی ترکیه قابلیت تبدیل شدن به شهروندی را دارد. برای اینکه بتوانید شهروندی ترکیه با خرید خانه را به‌دست بیاورید باید نسب به خرید ملکی با حداقل قیمت 400 هزار دلار اقدام کنید. نکته‌ی جالب توجه در این‌جاست که شما می‌توانید نسبت به خرید دو یا چند ملک نیز اقدام کنید فقط ارزش املاک خریداری شده به صورت مجموع نباید از 400 هزار دلار آمریکا کمتر باشد.

 

مشاوران مجرب خرید ملک در ترکیه

تفاوت شهروندی و اقامت ترکیه

اقامت در ترکیه به افراد خارجی اجازه می‌دهد که برای مدت معینی در کشور زندگی کنند. این نوع اقامت می‌تواند موقتی یا دائمی باشد. افرادی که اقامت موقت دارند، باید در زمان تعیین‌شده اقامت خود را تمدید کنند یا یا از کشور ترکیه خارج شوند. همچنین لازم به ذکر است، اقامت دائمی غالبا پس از گذراندن مدت مشخصی با اقامت موقت در ترکیه به افراد اعطا می‌شود و به آن‌ها اجازه می‌دهد بدون نیاز به تمدید، به طور دائم در ترکیه زندگی کند.

در مقابل، شهروندی ترکیه به افراد حقوق و مسئولیت‌های کامل یک شهروند ترک را می‌دهد. شهروندی ترکیه شامل حق رأی، حق شغل دولتی و دسترسی به سیستم‌های بهداشتی و آموزشی ترکیه می‌شود. یکی از مهم‌ترین مزایای دریافت شهروندی، دریافت پاسپورت ترکیه است که امکان سفر بدون ویزا به بسیاری از کشورها را برای شما فراهم می‌کند.

در حالی که اقامت فقط اجازه زندگی در ترکیه را می‌دهد، شهروندی یک تعهد بلندمدت به کشور و فرهنگ ترکیه است. پادکست زیر به صورت کامل درباره تفاوت شهروندی و اقامت ترکیه صحبت کرده است.

هزینه زندگی در ترکیه

بدون شک هزینه‌های زندگی یکی از مهم‌ترین فاکتورها در مورد کشوری‌ست که رویای رفتنش را داریم. هزینه اقامت در ترکیه به‌شکل شگفت آوری ارزان‌تر از بسیاری از کشورهاست.
در این قسمت به بررسی هزینه‌های زندگی در ترکیه می‌پردازیم، توجه داشته باشید که این هزینه‌ها بسته به اینکه در شهرهای بزرگ و توریستی و یا در شهرهای کوچک‌تر، زندگی می‌کنید متفاوت خواهد بود؛ آنچه اینجا می‌خوانید میانگینی از این هزینه‌هاست.

طبق اعلام آژانس مدیریت استانبول متوسط هزینه زندگی یک خانواده چهارنفره 35.380 لیر محاسبه شده است.

هزینه‌ی زندگی در ترکیه برای دانشجویان بسته به رشته‌ی دانشجویی، نوع دانشگاه، برنامه‌ی مطالعاتی،‌ محل زندگی و هزینه‌های روزمره متفاوت خواهد بود اما به‌طور کلی این هزینه بین 3000 تا 4000 لیر تخمین زده شده است.

در ادامه، متوسط هزینه زندگی در ترکیه 2023 را با هم بررسی خواهیم کرد:

تغذیه و خریدهای روزمره

با توجه به مالیات‌های سنگینی که دولت برای مشروبات الکلی وضع کرده، رستوران رفتن‌های هر روزه می‌تواند حفره‌ی بزرگی در بودجه‌ی شما ایجاد کند. کسی که تمایل دارد با هر وعده‌ غذایی یک لیوان نوشیدنی میل کند، برای هربار باید حداقل 3 دلار پرداخت کند. اگر به قیمت مواد غذایی در ترکیه توجه کنید، متوجه می‌شوید که هزینه‌ها نسبت به کشورهای اروپایی همسایه بسیار منطقی‌تر است. کافی‌ست باهوش باشید و مانند مردم محلی خرید کنید، این‌گونه پول خوبی صرفه‌جویی خواهید کرد.

قیمت در سوپر مارکت ها در استانبول (قیمت‌ها به لیر)

شیر (طبیعی 1 لیتر) 17 تا 30
نان سفید تازه (500 گرم) 5 تا 25
تخم مرغ معمولی (12 عدد) 24 تا 54
پنیر محلی (1 کیلوگرم) 100 تا 230
آب (بطری 1.5 لیتری) 4 تا 12
سینه مرغ (بدون پوست و بدون استخوان) (1 کیلوگرم) 90
سیب (1 کیلوگرم) 19
پرتقال (1 کیلوگرم) 18
کاهو (یک عدد) 15
برنج سفید (ا کیلوگرم) 30 تا 50
موز (1 کیلوگرم) 27
پیاز (1 کیلوگرم) 27
خیار (1 کیلوگرم) 13
پنیر کوتاژ (1 کیلوگرم) 64 تا 147
گلابی (1 کیلوگرم) 12 تا 30

هزینه خورد و خوراک در ترکیه 2023
هزینه خورد و خوراک در ترکیه 2023

در استانبول، شما می توانید از انواع مختلفی از غذاهای مختلف برای یک وعده غذایی انتخاب کنید. به عنوان مثال، یک وعده غذایی برای دو نفر در یک رستوران (TL):

متوسط قیمت ناهار در استانبول چقدر است؟

رستوران اسیایی – رستوران چینی 1100 لیر
رستوران فرانسوی 1200 لیر
رستوران ایتالیایی 1000 لیر
رستوران ژاپنی 1700 لیر
رستوران مکزیکی 675 لیر

یک وعده غذایی ارزان در استانبول چقدر هزینه دارد؟

اگر نخواهید هزینه‌ی زیادی صرف غذا کنید، می‌توانید سراغ رستوران‌های ارزان قیمت استانبول بروید.

متوسط قیمت غذای ارزان در استانبول

غذا، رستوران ارزان 80 تا 200 لیر
رستوران متوسط برای دو نفر 400 تا 1200 لیر
ساندویچ مک دونالد 100 تا 123 لیر
آب (بطری 0،33 لیتری) 5 تا 15 لیر
چیزبرگر (فست فود) 30 تا 200 لیر

رفت‌وآمد و جابه‌جایی؛ حمل و نقل و قیمت سوخت در استانبول

قیمت بنزین در ترکیه، به گرانی کشورهای اروپایی نیست اما در مقایسه با میزان درآمد و هزینه های ترکیه قیمت پایینی نیز ندارد. به‌عنوان یک تازه‌وارد خصوصا در شهرهای بزرگ، داشتن خودروی شخصی به شما توصیه نمی‌شود. اگر قصد خرید خوروی شخصی را داشته باشید باید هزینه‌های تعمیرات و بیمه را نیز در نظر بگیرید.

بلیت یک‌طرفه‌ 9 تا 15 لیر
بلیت ماهانه‌ی مترو 600 لیر
ورودیه تاکسی 10 تا 20 لیر
کرایه‌ی هر کیلومتر 6.5 تا 11 لیر
یک لیتر بنزین 38.88 لیر

 

متوسط اجاره خودرو در ترکیه نیز برابر با 1500 لیر به صورت روزانه است.

هزینه اقامت در هتل

هزینه اقامت در هتل بسته به نوع و درجه هتل می‌تواند متفاوت باشد. به صورت کلی هزینه اقامت در هتل برای خارجی‌ها  53 دلار معدل 50 یورو می‌باشد. اگر بخواهید این هزینه‌را به صورت لیر پرداخت کنید به صورت متوسط هزینه اقامت در هتل 14354 لیر محاسبه می‌شود.

ورزش و سرگرمی

قیمت ورزش و اوقات فراغت در استانبول

استانبول  ورزش و اوقات فراغت قیمت 300 تا 1200 لیر
اجاره زمین تنیس (1 ساعت در تعطیلات اخر هفته) 249 لیر
یک صندلی سینما، پخش بین المللی 60 تا 150 لیر

لباس

اگر عادت دارید لباس های راحت ، باکیفیت و مارک‌دار بپوشید، با حقوقی که در ترکیه دریافت می‌کنید ممکن است نتوانید هزینه‌ی این تجمل را بپردازید.
قیمت‌ها نسب به کشورهای اروپایی زیاد نیست ولی با توجه به استانداردهای ترکیه گران هستند.

1 جفت شلوار جین (Levis 501 یا مشابه آن) 450 تا 1600 لیر
لباس تابستانی در یک فروشگاه زنجیره ای (زارا، H&M,…) 300 تا 1100 لیر
1 جفت کفش دویدن نایک (متوسط) 1800 لیر
1 جفت کفش چرم مردانه 800 تا 2500 لیر

 

بیشتر بخوانید: قیمت اجناس و ریز هزینه‌های زندگی در ترکیه چگونه است؟

نمودار نسبت هزینه‌های زندگی در ترکیه
نمودار نسبت هزینه‌های زندگی در ترکیه

هزینه‌‌ی مراقبت‌های شخصی

یک بسته قرص آنتی بیوتیک 40 لیر
ویزیت دکتر شخصی 240 لیر
کوتاه کردن مو برای آقایان 40 لیر
یک بسته قرص سرماخوردگی 36 لیر
یک بسته پد بهداشتی 31 لیر

 

اجاره‌ی ماهانه‌ی آپارتمان در استانبول

قیمت اجاره ماهانه در استانبول

اپارتمان (1 خوابه)، مرکز شهر 10.000 تا 20.000
اپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز 5000 تا 12.000
اپارتمان (3 اتاق خواب)، در مرکز شهر 15.000 تا 35.000
اپارتمان (3 اتاق خواب) خارج از مرکز 10.000 تا 20.000

خرید آپارتمان به ازای هر مترمربع

آپارتمان در داخل شهر 16042 لیر
آپارتمان در خارج شهر 9743 لیر

تمامی هزینه‌ها در جون 2022 به‌روزرسانی شده است. برای دانستن هزینه زندگی در ترکیه نسبت به ایران، اعداد درج شده را در قیمت روز لیر (3400-3700 تومان) ضرب کنید.
هزینه‌ی آب و برق در ترکیه زیاد نیست و به همین دلیل اداره‌ی مخارج خانه کار سختی به‌نظر نمی‌رسد. خدمات اولیه ماهانه حدود 70 دلار و اینترنت 16 دلار است. با این‌حال هر چه آپارتمان بزرگ‌تر باشد، هزینه‌ها افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: هزینه آب، برق و گاز در ترکیه چقدر است؟

سایر هزینه های زندگی در ترکیه

شارژ برای یک اپارتمان 85 متر مربع (برق، گرمایش، اب، زباله) 900 تا 2500 لیر
اینترنت (60 مگابیت در ثانیه یا بیشتر، داده نامحدود، کابل / ADSL) 210 لیر
مراقبت از کودکان در استانبول در هر ماه برای 1 کودک 6000 لیر
مدرسه ابتدایی بین المللی 141.000 لیر

ارزان‌ترین مناطق ترکیه برای خرید خانه

حال باهم ارزان‌ترین مناطق ترکیه برای خرید ملک را مرور می‌کنیم:

دالامان Dalaman

اگر به دنبال یک منطقه‌ی آرام و دارای طبیعت زیبا می‌گردید، دالامان بهترین گزینه‌‌ی پیش روی شماست؛ خصوصا برای زندگی در دوران بازنشستگی. از دیگر مزایای خرید ملک در این شهر خصوصا برای یک خارجی، داشتن فرودگاه بین‌المللی است.
فراموش نکنید بعد از خرید ملک در ترکیه، تا 3 سال اجازه‌ی فروش آن‌ را نخواهید داشت و نیز خانه شما نباید به شکل اقساطی خریداری شده باشد.

ترابزون Trabzon

ترابزون منطقه‌ای بسیار ایده‌آل برای کسانی‌ست که می‌خواهند با خرید ملک در ترکیه سرمایه‌گذاری کنند. برعکس سواحل مدیترانه‌ای و شهرهای بزرگی چون استانبول، این منطقه کمتر مورد توجه قرار گرفته و قیمت پایین‌تری نیز دارد. در حالی‌که بیشتر خریداران اروپایی به سمت جنوب و سواحل غربی ترکیه تمایل دارند منطقه‌ی ترابزون بیشتر مورد توجه خریدارانی از کشورهای خاورمیانه است، خصوصا آن‌هایی که تصمیم دارند با خانواده مهاجرت کرده و فرهنگ و فضای سنتی را می‌پسندند.

دیدیم Didim

نام دیگر این منطقه Altinkum است، اما بیشتر با نام دیدیم شناخته می‌شود. دیدیم منطقه‌ی مورد علاقه بازنشستگان است و بسیاری از آن‌ها در اینجا زندگی کرده یا به دنبال خانه‌ی رویایی خود می‌گردند. از دلایل ارزان قیمت بودن ملک در دیدیم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
1. وجود تعداد زیاد خانه برای سکونت و قطعه زمین برای ساخت و ساز
2. پیشرفت دیرهنگام ، تنها ده سال از آغاز خدمت رسانی و ایجاد نیازهای اولیه این منطقه مثل کشیدن جاده و …

آلانیا Alanya

با جست‌وجو در آلانیا خصوصا مناطقی که در حاشیه‌ی شهر قرار دارند مانند Mahmutlar ‌ می‌توانید موارد مناسبی برای خرید پیدا کنید. خبر خوب این است که با توجه بسیار شهرداری این شهر به بحث توریسم و جذب گردشگران، شاهد رشد چشمگیر اقتصادی آن در آینده خواهید بود.

بورسا Bursa

بورسا یکی دیگر از شهرهای مورد علاقه خریداران خاورمیانه‌ای است، خصوصا آن‌ها که علاقه‌مند به جاذبه‌های تاریخی، کوهستان و سواحل زیبا هستند. تنوع ملک در این شهر کم نیست از خانه‌باغ گرفته تا آپارتمان؛ بسته به بودجه و سلیقه‌ی خود قدرت انتخاب زیادی خواهید داشت.

متوسط درآمد در ترکیه چقدر است؟

اگر به کار کردن در ترکیه فکر می‌کنید، حتما برایتان جالب است که میزان درآمد مشاغل مختلف در ترکیه را بدانید. در ادامه به مرور حداقل دستمزد ماهانه‌ی بعضی مشاغل می‌پردازیم:

مهندس: 21.295 ₺

تکنسین (فارغ التحصیل دبیرستان) :  13.142 ₺

استاد: 34.057 ₺

خلبان: 112.500 TL

دکتر:     54.959 lira

پرستار: 26 .152 TL

پلیس: 54.500 لیر

دندانپزشک: 47.300 لیر

وکیل: 76.800 لیر

معلم: 26.630 لیر

داروساز:33.700 لیر

آرایشگر: 26.500 لیر

توجه داشته باشید که میزان دستمزد پرداختی به سابقه‌ی کاری، میزان تحصیلات، محل زندگی و گاهی به جنسیت شما بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: با پردرآمدترین مشاغل‌ در ترکیه آشنا شوید

ارزش پاسپورت ترکیه

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که با داشتن پاسپورت ترکیه به چند کشور می‌توان سفر کرد؟ آیا پاسپورت ترکیه اعتبار خوبی در جایگاه جهانی دارد؟ جواب همه‌ی این سوال‌ها اینجاست.

 

با دریافت پاسپورت ترکیه سفر به بسیاری از نقاط دنیا برای شما آسان خواهد شد

ارزش پاسپورت ترکیه
ارزش پاسپورت ترکیه

در ترکیه چهار نوع پاسپورت وجود دارد:

  1. پاسپورت سبز، برای افرادی که در رده‌های حکومتی و سیاسی جایگاه مهمی دارند
  2. پاسپورت قرمز، برای شهروندان عادی
  3. پاسپورت سیاه، برای سفیران و دیپلمات‌ها
  4. پاسپورت خاکستری، برای مقامات دولتی، روزنامه‌نگاران و …

با اینکه پاسپورت ترکیه رتبه‌ی 51 دنیاست، اما مزایای زیادی برای دارندگان آن وجود دارد:

  • با داشتن پاسپورت ترکیه می‌توانید بدون نیاز به ویزا به 114 کشور دنیا سفر کنید، کشورهایی مانند: قطر، آرژانتین، برزیل، کلمبیا، کاستاریکا، هنگ‌کنگ، اندونزی، گرجستان، ژاپن، مالزی، پاراگوئه، سنگاپور، تایلند، اوکراین و …
  • دریافت ویزای فرودگاهی نیز برای بیش از 40 کشور شامل کویت، بحرین، لبنان و بیشتر کشورهای آفریقایی فراهم است. با گرفتن پاسپورت ترکیه می‌توانید به کشورهایی مانند ارمنستان، لائوس، ماداگاسکار، عمان، پاکستان، تایوان، تاجیکستان، امارات متحده عربی و بیشتر کشورهای آفریقایی با ویزای الکترونیکی سفر کنید.
  • صاحبان این پاسپورت حق تحصیل رایگان و حق رای در انواع انتخابات را دارا هستند
  • دارندگان از مزایای خدمات درمانی رایگان و مستمری بازنشستگی بهره‌مند خواهند بود
  • مراحل ورود شما به کشورهای حوزه شینگن نیز با پاسپورت ترکیه، بسیار آسان‌تر است
  • با گرفتن پاسپورت ترکیه می‌توانید ملیت قبلی خود را نیز حفظ کنید، ضمنا مدت اعتبار این پاسپورت، ده سال است
  • نیازی به کسب اجازه‌ی اقامت برای یک بازه‌ی زمانی مشخص را نخواهید داشت

بیشتر بخوانید: با پاسپورت تركيه به كدام كشورها می‌توان سفر کرد؟

مدارک لازم برای اخذ اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه

مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت ترکیه از طریق خرید ملک در این کشور به 2 مرحله تقسیم می‌شود:

1. مدارک مورد نیاز برای خرید ملک

بعد از یافتن ملک مورد نظر خود، برای خرید آن به عنوان یک خارجی به مدارک زیر نیازمندید:

  • اصل پاسپورت
  • دو قطعه عکس4*3
  • آدرس و مدارک مربوط به محل زندگی خریدار در کشورش
  • برگه‌ی شماره‌ی مالیاتی (می‌بایست از قبل حساب بانکی در ترکیه افتتاح کنید)
  • گزارش وضعیت ملک خریداری شده از طرف شهرداری
  • بیمه‌نامه‌ی ملک در برابر زلزله
  • سند ملک یا تاپو
  • در صورتی که به زبان ترکی مسلط نیستید، حضور مترجم رسمی زبان ترکی

انتقال سند مالکیت، که در ترکیه به آن تاپو می‌گویند، نشانگر حق مالکیت شما بر ملک است. تیم ام تی سی هوم با مشاوران مجرب، به شما کمک می‌کند تا فرآیند دریافت تاپو را به سرعت و به راحتی طی کنید. برای این کار به مدارک و مراحل زیر نیاز دارید:

  • نیاز به پاسپورت معتبر (با حداقل شش ماه اعتبار)
  • ترجمه رسمی پاسپورت
  • ترجمه کارت ملی (به دلیل الزامات جدید اداره تاپو برای ذکر ملیت خریدار)
  • امضای قرارداد خرید ملک
  • دریافت شماره مالیاتی
  • افتتاح حساب بانکی در ترکیه
  • چهار قطعه عکس پاسپورتی

بیشتر بخوانید: مدارک مورد نیاز برای خرید خانه در ترکیه چیست؟

2. مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت ترکیه بعد از خرید ملک

بعد از خرید ملک نیاز به اقدام برای دریافت اقامت دارید، شرایط لازم برای اقامت ترکیه از طریق خرید ملک به شرح زیر است:

  • 4 عدد عکس
  • برگه ارسالی اداره‌ی مهاجرت ترکیه یا راندوو
  • برگه بیمه
  • سند ملک، کپی از سند و فیش پرداختی بیمه‌ی ملک
  • اصل پاسپورت و کپی صفحه اول و صفحه ای که آخرین مهر ورود به ترکیه در آن قرار دارد
  • آدرس خریدار و فروشنده

هزینه های خرید ملک در ترکیه

هنگام خرید ملک در ترکیه باید هزینه‌هایی را در نظر گرفت، مانند:

  1. هزینه‌ی ارزیابی ملک
  2. هزینه‌ی انتقال سند ملک
  3. مالیات ثبتی ملک
  4. هزینه‌های اشتراکات مصرفی مانند آب، برق، گاز، تلفن و اینترنت
  5. هزینه‌ی ترجمه‌ی اسناد شناسایی مانند پاسپورت و شناسنامه

کارشناسان مسلط به زبان ترکی استابولی ام تی سی هوم در تمام موارد در کنار شما بوده و دلسوزانه شما را یاری خواهند نمود.

مزایای مهاجرت به ترکیه

به عنوان کسی که تصمیم به مهاجرت گرفته شاید با خود فکر کنید که اصلا چرا ترکیه؟ باهم چند مورد که احتمالا شما را برای تصمیم‌گیری یاری می‌کند مرور خواهیم کرد:

  • اخذ اقامت ترکیه، سریع و آسان است

ترکیه یکی از آسان‌ترین شرایط را برای اقامت مهاجران داراست، هر فرد خارجی با هر ملیتی از همان روزهای ابتدایی ورود به این کشور می‌تواند درخواست اقامت داده و با 5 سال اقامت متوالی در این کشور شهروندی ترکیه را کسب کند.

  • ترکیه از امنیت بالایی برخوردار است

تمام شهرهای بزرگ ترکیه مانند استانبول، آنکارا، ازمیر، بورسا، آنتالیا، بدروم و تمام مرزهای آبی بسیار امن هستند. در خیابان‌ها کمتر افراد مست یا بی‌خانمان می‌بینید، هم‌چنین با امنیت بالایی همراه فرزندان خود می‌توانید پیاده‌روی های شبانه داشته باشید.

ترکیه رتبه‌ی 48 دنیا از نظر میزان امنیت را داراست. ترکیه بین کشورهای دنیا در سال 2021 بین 134 کشور 107 رو داشته از نظر امنیت از نظر رفاه اجتاعی در 2021 بین 167 کشور رتبه 97 رو داشته شاید باور نکنید اما از نظر امنیت از کشورهای کانادا، انگلیس و استرالیا نیز جلوتر است.

  • با درآمد کم، کیفیت خوبی از زندگی در دسترس است

نیازی نیست درآمد بالایی داشته باشید تا بتوانید زندگی راحتی را در ترکیه تجربه کرده، سفر بروید، تغذیه سالم داشته باشید و در یک کلام شاد زندگی کنید. البته که هر چه بیشتر درآمد کسب کنید استطاعت مالی بالاتری خواهید داشت، اما برای داشتن یک زندگی زیبا و راحت نیازی نیست ثروتمند باشید.

  • هزینه‌های نگهداری املاک و مالیات سالیانه پایین است

پرداخت مالیات سالانه در ترکیه برای هر فردی با هر بودجه‌ای امکان‌پذیر است. در صورت داشتن واحد اقامتی و زمین تنها نیاز است مالیات واحد اقامتی را بپردازید.

  • خدمات پزشکی، کیفیت بالا و هزینه‌ی مناسبی دارد

به عنوان یک خارجی، داشتن بیمه درمانی اجباری است. بیمه هزینه‌ی درمان‌های جزئی و نیز مشکلات جدی مثل جراحی را پوشش می‌دهد. تمام بیمارستان‌های ترکیه حتی در نقاط مرزی این کشور از آخرین تجهیزات پزشکی روز دنیا استفاده می‌کنند. ترکیه در بین یکی از ده قطب برتر دنیا در زمینه‌ی توریسم پزشکی نیز قرار دارد.

مصاحبه برای اقامت ترکیه

شاید شما هم از جمله افرادی باشید که از مصاحبه حضوری وحشت دارید، نگرانی به خود راه ندهید هر چه در این مورد بیشتر بدانید، ترس‌تان کمترخواهد شد.
وقتی پروسه‌ی آنلاین اجازه‌ی اقامت شما به انتها برسد، تاریخ مشخصی برای حضور در اداره‌ی مهاجرت و مصاحبه‌ به شما اطلاع داده خواهد شد. در بعضی استان‌ها شما حق انتخاب دارید تا زمان مناسب خودتان را از بین چند گزینه انتخاب کنید، اما مثلا در شهری مثل استانبول، تاریخ و زمانی که برای مصاحبه به شما اعلام شده به‌هیچ‌وجه قابل تغییر نیست.
هم‌چنین سیستم، هم‌زمان با اعلام تاریخ و زمان مصاحبه لینکی برای شما ارسال می‌کند تا مدارک خود را در آن بارگزاری کنید. یک کپی از تمامی مدارک را در کامپیوتر برای خودتان نگه داشته سپس از همه صفحات مدارک خود پرینت بگیرید تا در روز مصاحبه همراه‌تان باشد.
قبل از مصاحبه بسته به نوع اقامت درخواستی مدارک لازم را تهیه کنید حواس‌تان باشد ماموران اداره‌ی مهاجرت استامبول معمولا مدارکی بیش از آنچه قبلا خواسته شده از شما طلب می‌کنند. اگر قرار باشد چنین اتفاقی بیفتد، لیست مدارک اضافه قبل از مصاحبه از طریق ایمیل یا پیامک به اطلاع شما خواهد رسید.
یکی دیگر از کارهایی که باید از قبل انجام دهید، پرداخت بهای اجازه‌ی اقامت یا RESIDENCE PERMIT FEES است. سه روش برای پرداخت وجود دارد:

1. از طریق کارت اعتباری و به شکل آنلاین
2. مراجعه به اداره‌ی مالیات و پرداخت
3. مراجعه به بانک‌های VAKIF BANK, ZIRAAT BANK, HALK BANK

در روز مصاحبه، به‌هیچ‌وجه دیر نکنید حداقل از نیم ساعت قبل در اداره‌ی مهاجرت حاضر باشید. قبل از رفتن اگر شک دارید که بعضی مدارک اضافه را با خود ببرید یا نه، حتما آن‌ها را بردارید! مدارکی که از شما می‌خواهند به آن‌ها تحویل دهید، شامل موارد زیر است:

  • اجاره‌نامه یا سند ملک شخصی تایید شده توسط دفتر اسناد رسمی
  • فاکتورهای پرداخت شده برای امور مهاجرتی
  • شش عکس 4*3
  • بیمه درمانی
  • اصل پاسپورت و کپی و ترجه آن تایید شده توسط دفتر اسناد رسمی
  • فرم‌های تکمیل شده مربوط به مهاجرت
مصاحبه برای اخذ اقامت ترکیه
مدارک لازم برای روز مصاحبه را به یاد داشته باشید

 

قبل از ورود، نگهبان اداره، پاسپورت، برگه‌ی اجازه‌ی اقامت و پرینت فرم روز مصاحبه را چک کرده و به شما اجازه‌ی ورود خواهد داد.
متخصصان اداره‌ی مهاجرت افرادی بسیار مودب و حرفه‌ای بوده، بیشتر اوقات رفتار دوستانه‌ای دارند؛ شجاع و محترم باشید و با آن‌ها با لبخند و روی باز صحبت کنید. در نظر داشته باشید که این افراد شغل بسیار سخت و استرس‌زایی دارند.

سوالات مصاحبه اقامت ترکیه معمولا به شرح زیر است:

  • آیا تنها هستید یا افراد دیگری نیز با شما زندگی می‌کنند؟
  • آیا کار می‌کنید؟
  • آیا قصد کار کردن دارید؟
  • آیا پول کافی برای تامین هزینه‌های خود را دارید؟
  • چرا می‌خواهید در ترکیه زندگی کنید؟

آن‌ها قصد ندارند تا دنبال دلیلی بگردند تا شما را حذف کنند، بلکه به دنبال کشف علت اصلی حضور و اقامت شما در ترکیه هستند.
یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های ماموران مهاجرت این است که شما به شکل غیرقانونی در ترکیه کار کنید؛ در واقع وظیفه‌ی اصلی شما این است که آن‌ها را متقاعد کنید که هرگز این اقدام را انجام نخواهید داد.
سپس باید در مورد محل زندگی خود با مامور مهاجرت صحبت کنید،

  • سند ملک خریداری شده یا اجاره‌ نامه را به او نشان دهید
  • اگر در منزل شخص دیگری زندگی می‌کنید، آدرس وی را با جزئیات تحویل دهید
  • اگر در هتل اقامت دارید نامه‌ی هتل را ارائه کنید
  • اگر چیزی به‌نام شما خریداری شده فاکتور آن را تحویل دهید

گاهی ممکن است مدرکی را فراموش کرده باشید یا مدرک اضافه از شما در حین مصاحبه برای اقامت ترکیه خواسته شود که آن‌ را همراه ندارید، در این‌صورت اداره‌ی مهاجرت یک مهلت زمانی 30 روزه به شما می‌دهد تا مدارک را برای‌شان فراهم کنید. اگر در این مدت به مدرک درخواستی ارسال نشود و یا برای توضیح درباره‌ی عدم ارسال به اداره مراجعه نکنید، پرونده‌ی اقامت شما ریجکت شده و حداقل تا 6 ماه آینده قادر به درخواست مجدد نخواهید بود.

کیملیک کارت چیست؟

کسانی که برای دریافت اقامت ترکیه اقدام کرده‌اند، کیمیلک کارت را به خوبی می‌شناسند. اگر کسی بخواهد بیش از 90 روز در ترکیه زندگی کند باید نسبت به دریافت کیملیک کارت خود اقدام کند. کارت کیملیک در واقع مجوز اقامت در ترکیه است. به عبارت دقیق‌تر کیملیک کارتی است که اطلاعات دقیق صاحب آن را نشان می‌دهد. این کد 11 رقمی شامل اطلاعاتی نظیر محل سکونت، شماره‌ی تماس، کد پستی، اطلاعات شناسایی شخصی مانند نام و نام خانوادگی می‌باشد.
اگر شخصی قصد داشته باشد اقامت طولانی‌تر از 3 ماه در ترکیه داشته باشد، ابتدا باید برای دریافت کارت کیملیک خود اقدام نماید تا اقامتش در خاک ترکیه به‌صورت قانونی ثبت شود. این کارت به دو شکل دائم و موقت صادر می‌شود. کارت موقت مخصوص کسانی است که با خرید ملک در ترکیه، تحصیل یا سرمایه‌گذاری اجازه‌ی اقامت ترکیه را پیدا کرده‌اند. کیملیک کارت موقت، قابل تمدید است. همچنین بسته به روش اقامتی، قابلیت تبدیل به کیملیک دائمی را نیز دارد.
کیملیک کارت دائم، کارت اقامتی برای افرادی است که موفق به دریافت شهروندی و پاسپورت ترکیه شده‌اند. خرید خانه با ارزش بیش از 400 هزار دلار یکی از روش‌های دریافت شهروندی ترکیه است.

مراحل دریافت کیملیک ترکیه

برای دریافت کیملیک کارت ترکیه باید مراحل زیر انجام پذیرد

  • سفر به کشور ترکیه
  • خرید ملک در ترکیه یا اجاره‌ی ملک
  • دریافت بیمه‌نامه‌ی معتبر (بیمه سلامت)
  • درخواست راندوو و تکمیل فرم راندوو
  • تهیه مدارک لازم جهت دریافت کیملیک

مدارک لازم برای کیملیک ترکیه

بعد از تعیین زمان راندوو توسط اداره‌ی مهاجرت برای تکمیل فرایند دریافت اقامت ترکیه لازم است مدارک زیر ارائه شود:

  • اصل و کپی گذرنامه
  • پرینت فرم تکمیل‌شده‌ی درخواست اقامت ترکیه
  • دریافت و ارائه‌ی شماره‌ی مالیاتی
  • بیمه‌ی سلامت
  • 4 قطعه عکس رنگی پرسنلی
  • سند خانه یا اجاره‌نامه
  • تائیدیه آدرس محل سکونت از سوی شهرداری منطقه

هزینه اجازه اقامت در ترکیه در 2023 شده 1040 لیر و هزینه دریافت کارت اقامت 160 شده.و هزینه بیمه سلامت که برای داشتن دریافت اقامت افزاد زیر 65 سال ضروری بین 500 الی 1750 لیر متغیر می‌باشد. تایید و ارسال نهایی کارت اقامت هم در حدود یک ماه و سه ماه به طول می‌انجامد.

دریافت اقامت ترکیه چند روز طول می‌کشد؟

فرض می‌کنیم تا این‌جا همه مراحل به درستی پیش رفته، حال می‌خواهیم بدانیم گرفتن اقامت ترکیه چند روز طول می‌کشد؟
بعد از انجام مصاحبه، شما برگه‌ای به‌نام TEBLIĞ TEBELLÜĞÜ دریافت خواهید کرد، در بالای برگه کد درخواست اقامت را می‌بینید که ثابت می‌کند شما برای دریافت اقامت اقدام کرده‌اید.
در این برگه، ذکر شده که نتیجه بررسی وضعیت شما در طی 90 روز اطلاع داده خواهد شد، پس برای اینکه بدانید اجازه‌ی اقامت ترکیه را دارید یا نه، باید حدودا 3 ماه صبر کنید.

مدت زمان اقامت ترکیه با خرید خانه

پس از آنکه تمامی مراحل خرید خانه در ترکیه را به صورت کامل انجام دادید و موفق به دریافت اقامت ملکی در ترکیه شدید باید به چند نکته به‌صورت ویژه توجه کنید تا مشکلی برای‌تان پیش‌ نیاید.

اقامت ترکیه با خرید خانه ابتدا به صورت 1 ساله و قابل تمدید صادر می‌شود. اما این تمام ماجرا نیست. برای اینکه شما بتوانید از مزایای اقامت ملکی در ترکیه بهره‌مند باشید لازم است در طول سال 8 ماه را در خاک این کشور به سر برید. اقامت 8 ماه در سال در داخل مرزهای ترکیه با تمدید اقامت موقت می‌تواند منجر به تبدیل اقامت دائم در این کشور شود.

نکته‌ی مهم درباره زندگی در هر کشوری، آگاهی از قوانین اقامتی و رعایت قوانین است. بنابراین چنانچه از جزئیات قوانین اقامت در ترکیه آگاه باشید می‌توانید ظرف چند سال اقامت خود را به شهروندی ترکیه تبدیل کنید و پاسپورت ترکیه را دریافت کنید.

برای آگاهی از قوانین اقامت ملکی در ترکیه می‌توانید با مشاوران خبره ام تی سی هوم در تماس باشد.

 

مشاوره اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

یکی از روش‌های کسب اطلاعات موثق، جست‌و‌جوی سایت اقامت ترکیه و برقراری تماس با مشاوران آن است. مشاور اقامت ترکیه کسی است که گام به گام تا اخذ اقامت شما را راهنمایی و همراهی می‌کند و شرایط اخذ اقامت ترکیه را برایتان شرح می‌دهد. شما باید بدانید که اخذ پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک برایتان بهتر است یا سرمایه گذاری؟ پاسخ سوالات شما نزد مشاور اقامت ترکیه است.
مشاوران ام تی سی هوم با آشنایی به آخرین شرایط و قوانین مهاجرت، در ایران و ترکیه به شما کمک می‌کنند تا انتخاب درست و دقیقی داشته باشید. ام تی سی هوم به شما کمک می‌کند تا از آخرین شرایط اقامت در ترکیه با خرید ملک آگاه شوید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

راه‌های برقراری ارتباط با مشاوران ام تی سی هوم:

  • 905354588243
  • 905312699346
  • 02188664067
  • واتس‌اپ 09129533230

سوالات متداول

1.سریع‌ترین راه اخذ اقامت ترکیه چیست؟

خرید ملک به ارزش حداقل 400 هزار دلار در این روش بین 3 الی 5 ماه شهروندی ترکیه را دریافت خواهید کرد

2. آیا با خرید خانه می‌توانیم پاسپورت ترکیه را دریافت کنیم؟

بله در صورتی که ارزش آن بالاتر از 400 هزار دلار باشد، در مورد مبالغ کمتر، شرایط زمانی دریافت پاسپورت متفاوت خواهد بود.

3. آیا با اخذ اقامت ترکیه، شهروندی ایران را از دست می‌دهیم؟
خیر هم‌زمان اقامت هر دو کشور را خواهید داشت