همه چیز درباره برند ال سی وایکیکی

همه چیز درباره برند ال سی وایکیکی
99.07.07

خرید در ترکیه از محبوب‌ترین فعالیت‌های گردشگران ایرانی محسوب می‌شود. اگر هم ساکن ترکیه باشید، خرید از ال سی وایکیکی حتما برایتان جالب است. در ادامه همراه ام‌تی‌سی هوم باشید تا با هم نگاهی بیندازیم به تاریخچه‌ی فروشگاه‌های ال سی وایکیکی در ترکیه و بیشتر با این برند شناخته شده‌ی حوزه پوشاک آشنا شویم. همراه ما باشید.

داستان ال سی وایکیکی چیست؟

“ال‌ سی وایکیکی” یک شرکت تولید کننده پوشاک در ترکیه و از جمله مراکز خرید استانبول است، که محبوبیت زیادی در بین جوانان دارد. این شرکت بیش از 683 فروشگاه در سی و دو کشور دارد. این مجموعه در سال 2013 به عنوان “تحسین برانگیزترین کمپانی در محدوده پوشش” انتخاب شد. فروشگاه خرید اینترنتی “ال سی وایکیکی” نیز برای کشورها و زبانهای مختلف همچون انگلیسی، عربی، ترکی، روسی در دسترس است.

داستان برند محبوب “ال سی وایکیکی” در سال 1988 توسط طراح فرانسوی بنام گجرجس امویال و شریک زندگی اش در فرانسه آغاز شد. شرکای این برند با اضافه کردن کلمه “وایکیکی” که برگرفته از”ساحل وایکیکی” است به “ال سی” که اولین حرف “لس کوپیانس” به فرانسوی به معنای “دوستان” است، این برند را خلق کردند.

بعد در سال 1997، به عنوان شرکت تجارت و خدمات “ال سی وایکیکی” مجدداً فعالیت خود را آغاز کردند. از سال 2000 “ال سی وایکیکی” با افتتاح فروشگاه‌‌ هایش، خود را به عنوان یک نام تجاری خرده فروشی برجسته، مطرح کرد. به این ترتیب، توانست از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای مدرن، که روز به روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شد مشتریان خاص خودش را جذب کند.

در سال 2009، اولین فروشگاه بین المللی خود را در رومانی افتتاح کرد و یک شعار جالب داشت، آن شعار این بود: “یکی از سه خرده فروش اول لباس‌های اروپایی تا سال 2023″.

در سال 2014 تعداد فروشگاه‌های “ال سی وایکیکی” در خارج از کشور به 100 رسید و اکنون به منظور تبدیل شدن به یکی از موفق‌ترین برند‌های لباس اروپا در سال 2023 “ال سی وایکیکی” قدم مهمی در مقیاس جهانی برداشته است.

در حال حاضر این برند دارای بیش از 922 فروشگاه در45 کشور است و تلاش می‌کند با شعار “همه لایق بهترین پوشاک هستند”، کیفیت محصولات و دامنه مشتریان وفادارش را همزمان، گسترش بدهد.

←این شرکت 683 فروشگاه در ترکیه دارد و همیشه با سیاست قیمت نرخ رشدش، با “والمارت”، غول خرده فروشی ایالات متحده، مقایسه میشود!

“ال سی وایکیکی” یکی از برندهای قیمت مناسب، در ترکیه است که هم کیفیت بالایی دارد و هم مورد پسند عموم است و این نکته برجسته آن است. تولیدات این برند در سالهای اول ورود آن به ترکیه، فقط شامل پوشاک کودک و نوجوانان می شد اما در طی چند سال پیشرفت و گسترش، پوشاک بزرگسالان نیر به تولیدات این برند اضافه شد.

امروزه فروشگاههای ال سی وایکیکی پوشاک برای تمامی رده های سنی، کیف، کفش، لوازم ورزشی و منسوجات و حتی وسایل خانگی نیز عرضه می کند.

علی رغم کاهش ارزش لیر ترکیه در سال گذشته (با بالا رفتن دلار در این کشور)، این شرکت با افزایش 24 درصدی، 7 میلیارد لیر درآمد داشته است. براساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ; از بین سهامداران این شرکت، ارزش سهم “وهاب كوچوك” که سهم 9 درصدی دارد، 400 میلیون دلار برآورد شده است. در حالی كه سهم برادر كوچكتر وی “مصطفی كوچوک” که قبلا چوپان بوده است، 1.7 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

←نقاط قوت شرکت:

  • فروشگاه های “ال سی وایکیکی” معمولاً در مرکز شهر و یا در نزدیکی ادارات و مراکز کار افتتاح میشوند. در نتیجه، دسترسی به آنها بسیار آسان است.
  • دارای محوریت “رفاه مشتری در پیدا کردن اجناس” است. یعنی فروشگاههای این برند، این مزیت را دارند که براحتی کالاهایی که در فروشگاه به دنبال آن هستید را پیدا می کنید.
  • قدرت مالی زیاد شرکت از نقاط قوت دیگری است که میتوان در نظر گرفت به حدی که تا به حال هیچ وقت مشکل مالی و اقتصادی نداشته است.
  • برندی است که نبض خرید مشتری را به راحتی حفظ کرده و در نتیجه 100٪ رضایت مشتری را جلب می کند.
  • خطاب شرکت فقط به یک طبقه خاص جامعه نیست، بلکه کل جامعه است. این ویژگی شرکت، برای مردم خیلی جذاب است.
  • مجزا بودن شعب اصلی عمده فروشی و خرده فروشی شرکت، آن را از گزند هرگونه بحران ملی/ بین المللی در امان نگه داشته است.

←نقاط ضعف شرکت:

  •  مکان بیشتر فروشگاه های این برند، اجاره ای هستند. با توجه به ساختار معماری مکانها، فضای اختصاص یافته به محصولات و کابینهای پرو به اندازه کافی بزرگ نیست.
  •  به دلیل وجود قفسه های زیاد، ترافیک مصرف کننده در فروشگاهها زیاد است. در این صورت، تنوع محصولات نمی تواند به تمامی مصرف کننده ها منعکس شود.

 

←ال سی وایکیکی برند محبوب:

فروشگاه های ال سی وایکیکی (LC Waikiki) یکی از معروفترین و در دسترس ترین پوشاک ترکیه است که هم توریست‌ها و هم مردم ساکن ترکیه تمایل زیادی به خرید آن دارند. اگر به استانبول آمدید در تمام نقاط شهر براحتی شعبات ال سی وایکیکی را می توانید پیدا کنید و شیک ترین کیف و کفش و لباس را با قیمت مناسب خریداری کنید.

خرید از فروشگاه‌های ال سی وایکیکی با قیمت‌های مناسب می‌تواند فقط یک رویا نباشد. اگر قصد خرید ملک در ترکیه و مهاجرت به آن را دارید، مشاوران ما در ام‌تی‌سی هوم می‌توانند شما را برای پیدا کردن بهترین ملک متناسب با بودجه و نیازتان راهنمایی کنند.