کافه گردی در محله بالات

کافه گردی در محله بالات

اگر از شلوغی های خیابان تکسیم.و استقلال و خرید در محله های استانبول خسته شده‌اید و مایلید.یک روز کاملا آرام و.مکانی رویایی برای عکاسی.خود بسازید، محله بالات استانبول را دریابید. مراقب باشید در گشت و گذار در محله بالات رنگی نشوید، چرا که اینجا دنیایی پر از رنگ‌های شاد است که می‌تواند بهترین لوکیشن برای عکس‌های شما هم باشد. با ام تی سی هوم همراه باشید تا با هم گشتی بزنیم در خیابان‌های رنگارنگ جادویی بالات!

محله بالات کجاست؟

بالات در بخش اروپایی استانبول واقع شده،.یعنی.دقیقا در همان بخشی که اکثر موزه‌ها و مکان‌های توریستی استانبول قرار دارند..بنابراین فقط کافی است از تاکسیم یا همان میدان تقسیم، خودتان را.به یکی از مناطق امینونو، کاراکوی.یا اسکودار برسانید و سپس با استفاده از اتوبوس خود را به بالات برسانید. بالات آنقدر معروف است که فقط کافی است از کلمه بالات استفاده کنید و دیگر نگران چیزی نباشید، چرا که دقیقا به سمت اتوبوس‌های.بالات راهنمایی خواهید شد.

بالات (به ترکی استانبولی Balat) محله‌ای از منطقه فاتح است که به لحاظ موقعیت جغرافیایی.بین ایوانسرای و فنر در ساحل شاخ طلایی وجود دارد. نام بالات از کلمه‌ای یونانی.برگرفته شده که به معنی کاخ است.و به دلیل نزدیکی به کاخ Blaherna به معنای دیوارها به این نام معروف شده است.

اهمیت ویژه بالات در تاریخ استانبول به این دلیل است.که یهودیان اسپانیا در اینجا سکنی گزیده بودند و.تا همین اواخر محله اصلی یهودیان بود. علاوه بر این، اسکان یهودیان در اطراف بالات، یهودیان گرجی را نیز به این منطقه جلب کرد و این نکته قابل ذکر است که از قرن پانزدهم میلادی، جامعه یهودی استانبول در بالات و در سراسر شاخ طلایی زندگی می کردند. بعدها یهودیان بالات از دهه 1950 به اسرائیل مهاجرت کردند و فقط تعداد کمی از یهودیان.در بالات باقی ماندند. و خانه های رنگی و سبک معماری این محله دستخوش تغییرات اندکی شد.

محله بالات:

ام تی سی هوم:

اکنون همینقدر برای شما بگوییم که مدت‌هاست این محله.در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده و واقعا ارزش پیاده روی و عکاسی در آن مطابق با سرزمین های رویایی و کارتونی دنیاست.

دانشگاه کادیر خاص (Kadir Has) شروع کنید.و مسیرتان را به سمت دریا ادامه دهید تا به کلیسای بلغاری سنت استفان برسید،.این کلیسا با معماری زیبا.و نمای سفید رنگش شما را مجذوب خود می‌سازد. اما صبر کنید! جذابیت‌های این محله هنوز.به اتمام نرسیده‌اند، پس از عبور از کلیسای سنت استفان.می‌توانید به سمت محله‌ی کولی‌ها بروید و آنجا.به تماشای.کالج ارتدوکس یونانی بنشینید، ساختمان 500 ساله‌ی قرمز رنگ آن از دور شما را به سمت خود می‌کشاند و.زمانی غافلگیر خواهید شد که به نزدیکی.کلیسا برسید و چشم انداز بی نظیر.استانبول را در برابر چشمان خود ببیند.

ناگفته نماند در این محله می‌توانید از ساختمان منحصربه‌فرد دانشگاه کادیر خاص (Kadir Has) دیدن کنید و همچنین کلیسای بلغاری سنت و محله‌ی کولی‌ها و کالج ارتدوکس یونانی سر راه پیاده روی شماست تا نهایتا به دریا نزدیک شوید و منظره استانبول را از شاخ طلایی تماشا کنید.

بیشتر بخوانید: رنگارنگ‌ترین محله ترکیه

لیستی از جذاب‌ترین کافه‌های بالات

و حالا قصد داریم از کافه های بالات نیز برایتان بگوییم و شما را به بهترین کافه‌ها و رستوران‌های بالات راهنمایی کنیم.

 

1. کافه پاپ بالات Pop’s Balat

کافه‌ای با سقف بسیار بلند ، گلدان زیبای فراوان ، فضای داخلی گسترده و پر نور ، اجاق گاز چوبی نوستالژیک شبیه کلبه‌های قصه‌های کودکانه و سینی شاه بلوط پخته خصوصا در زمستان. راستی منوی بلند بالایی از انواع قوه های درجه یک دارند که حتما به شما پیشنهاد میکنیم از پیشخدمت های مهربان و خونگرم شان بخواهید برای شما سرو  نمایند.

آدرس کافه پاپ به ترکی استانبولی:

Adres: Balat Mahallesi, Ayan Cd. No:62, 34087 Fatih. Tel: (0212) 531 16 16 Konum içn tıklayın

 

2. کافه نفتالین Cafe Naftalin K

کافه‌ای با انواع قهوه های جذاب که هیچ جای دیگر نظیر آنها را پیدا نمی کنید انوع قهوه ترک به روش سنتی و قهوه چسبناک ترکی و قهوه ماردین و چای نوشیدن

آدرس کافه نفتالین را به ترکی همراه خود داشته باشید چون اکثر ترک‌ها به انگلیسی مسلط نیستند:

Adres: Balat Mahallesi, Yıldırım Cd No:22, 34087 Fatih. Tel: 0535 643 80 98 Konum için tıklayın

 

3. کافه رستوران فیندیک Fındık Kabuğu Restoran

یک کافه رستوران مناسب برای ناهارو میان وعده

به دلیل گوشت‌های خالص و تازه اش و  کباب هایش بسیار مشهور است همچنین دسرهای شیرین و حلوا  ترکی که زبانزد عام و خاص است. طبق فصل ، انواع روغن زیتون و لوبیا خشک نیز سرو می کند و علاوه بر کیفیت بالای غذاهایش گران قیمت هم نیست.

آدرس این کافه هم به ترکی استانبولی برایتان می نویسیم و در نظر داشته باشید که با توجه به مسلط نبودن ترک‌ها به انگلیسی بهتر است آدرس را بزبان ترکی به همراه خود داشته باشید :

Adres: Balat Mahallesi, Mürselpaşa Cd. No:89, 34087 Fatih. Tel: (0212) 635 33 10

خرید خانه در بالات ترکیه

این خانه‌های رنگارنگ از فکرتان بیرون نمی‌آید؟ شما هم به خرید ملک در ترکیه فکر می‌کنید و دوست دارید از قیمت خانه در محله بالات ترکیه مطلع شوید؟ اگر این محله رنگارنگ دل شما را هم ربوده و دوست دارید یکی از خانه‌های این محله را برای زندگی انتخاب کنید، کارشناسان ام تی سی هوم می‌توانند با تسلط کامل بر محله‌های استانبول و داشتن دو دفتر در تهران و استانبول می‌توانند شما را به درستی راهنمایی کنند.

شماره واتس‌اپ مجموعه: 09129533230