۵ تا از معروف‌ترین رستوران‌های ایرانی در استانبول

۵ تا از معروف‌ترین رستوران‌های ایرانی در استانبول
99.07.16

ترکیه یکی از کشورهایی است که از لحاظ فرهنگ غذایی شباهت‌های زیادی به ایران دارد. تنوع غذایی هم در ترکیه یکی از عوامل تاثیرگذار در صنعت گردشگری این کشور شناخته می‌شود. کافی است در خیابان‌های و کوچه‌پس‌کوچه‌ها استانبول قدم بزنید تا رستوران‌ها و بوفه‌های بزرگ و کوچک غذایی را ببینید که مملو از مشتری هستند. تعداد رستوران‌‌های ایرانی در استانبول هم فراوان است و غذاهای ایرانی مختلف و متنوعی در این رستوران‌ها سرو می‌شود.

درست است که تعداد رستورا‌ن‌های ایرانی در پایتخت امپراطوری‌های عثمانی قابل شمارش نیست و هر کدام از آن‌ها کیفیت و غذاهای فوق‌العاده‌ای دارند. اما ما در ام تی سی هوم می‌خواهیم ۵ تا از معروف‌ترین و بهترین رستوران‌های ایرانی که در استانبول هستند را معرفی کنیم.

1- رستوران ایرانی ریحون استانبول، بهترین رستوران ایرانی در استانبول

شاید اگر یک سفر چند روزه به استانبول بروید در این مدت کوتاه دلتنگ غذاهای ایرانی نشوید. اما افرادی که با خرید ملک در ترکیه به این کشور مهاجرت کرده‌اند ممکن است دلتنگ عطر و طعم خوب غذاهای ایرانی و همنشینی با هم‌وطنان خود شوند. یکی از رستوران‌های ایرانی درجه یک در استانبول که شهرت بسیاری پیدا کرده است، ریحون نام دارد.

رستوران ریحون در سال 1393 در استانبول افتتاح شد و هم اکنون جزو معروف‌ترین رستوران‌های خارجی این شهر است. در این رستوران می‌توانید انواع کباب‌ها، خوراک‌ها و خورش‌های ایرانی را سفارش دهید و از طعم و کیفیت غذا لذت ببرید. دکوراسیون داخلی رستوران ریحون حال‌وهوایی ایرانی دارد و با تابلوهایی از جاذبه‌های دیدنی ایران تزیین شده است.

آدرس رستوران ریحون در استانبول: خیابان ینی کارسی، شماره ۸، محله توم توم

ساعت کار: از ۱۲ ظهر تا ۱۱ شب

ریحون بهترین رستوران ایرانی در استانبول

2- رستوران ایرانی نایب در استانبول، رستورانی آشنا برای ایرانی‌ها

ایرانی‌های زیادی با خرید آپارتمان در ترکیه و استانبول در این شهر زیبا و دوست‌داشتنی زندگی می‌کنند. رستوران‌های ایرانی یکی از جاهایی است که می‌توانید از هم‌نشینی با هم‌میهنان خود در آن‌ها لذت ببرید. رستوران نایب یکی از رستوران‌های نام آشنا در ایران و برخی از کشورهای دیگر است. این رستوران قدیمی در استانبول هم شعبه دارد و می‌توانید با کیفیت‌ترین غذاهای ایرانی را در آن میل کنید. در رستوران نایب شعبه استانبول، همان غذاهایی که در شعبه‌های ایرانی وجود دارد، سرو می‌شود و در این رستوران غذاهای ترکی و بین‌المللی وجود ندارد.

ظرفیت رستوران نایب در استانبول ۱۲۰ نفر بوده و برای وعده‌های صبحانه، ناهار و شام آماده پذیرایی از مهمانان است. کیفیت مواد غذایی و طبخ غذای خوش عطر و طعم یکی از مهم‌ترین اصولی است که در رستوران نایب شعبه استانبول به اندازه شعبه‌های ایرانی رعایت می‌شود. گوش سپردن به موسیقی زنده در کنار میل کردن یک غذای خوش طعم ایرانی، لطف حضور در این رستوران را چند برابر می‌کند.

آدرس رستوران نایب در استانبول: منطقه فاتح، آکسارای، میدان فندک زاده، خیابان ملت

ساعت کار: ۹ صبح تا ۱۲ شب

رستوران درجه یک نایب در استانبول، صرف غذا همراه با موسیقی زنده

3- کافه رستوران گیلان در استانبول، یک رستوران کوچک اما صمیمی

کافه رستوران گیلان در استانبول یک رستوران دنج و کوچک با منویی از لذیذترین غذاهای ایرانی است. شاید در ابتدا تصور کنید با توجه به نام گیلان، در این رستوران غذاهای شمالی سرو شود، اما به این صورت نیست. شما در رستوران گیلان می‌توانید خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی را سفارش دهید و نوش جان کنید. قرمه‌سبزی و کباب‌های این رستوران شهرت بسیاری بین مشتریان خود پیدا کرده است.

کافه رستوران گیلان از دو بخش داخلی و محیط خارجی کافه تشکیل شده و می‌توانید هر کدام از این قسمت‌ها را به دلخواه برای سرو غذا انتخاب کنید. گیلان از رستوران‌های لوکس نیست اما محیطی گرم و صمیمی دارد و قیمت غذاهای این رستوران به صرفه است.

اگر شما هم به اخذ اقامت ترکیه و افتتاح رستوران علاقه دارید با مطالعه شرایط اخذ شهروندی ترکیه می‌توانید بهترین تصمیم را اتخاذ و برنامه‌ریزی کنید.

آدرس رستوران گیلان در استانبول: محله آسی‌بادم

ساعت کار: ۹ صبح تا ۱۰ شب

بیشتر بخوانید: معرفی خوشمزه‌ترین غذاهای محلی ترکیه

4- رستوران شیراز استانبول، طعم خوش غذاهای ایرانی را در ترکیه تجربه کنید

یکی دیگر از رستوران‌ های ایرانی استانبول که حتما باید طعم غذاهای آن را بچشید، رستوران شیراز است. در منوی رستوران شیراز علاوه‌بر غذاهای ایرانی، غذاهای ترکی هم وجود دارد. داخل رستوران حال‌وهوایی شهر شیراز را دارد و با نمادهای ایرانی تزیین شده است. با اینکه فضای این رستوران کوچک است اما فضایی راحت و دوستانه دارد و حس می‌کنید در رستوران‌های داخل ایران هستید.

طعم خوب، کیفیت و تازگی غذا و برخورد کارکنان از مهم‌ترین عواملی‌اند که مورد استقبال مشتری‌های این رستوران قرار گرفته است. دسترسی راحت به مترو و تراموا یکی دیگر از امتیازهای رستوران شیراز به شمار می‌رود. برای خرید ملک در استانبول می‌توانید از طریق ام تی سی هوم اقدام کنید و در بهترین محله‌ها استانبول صاحب خانه شوید و از شکم‌گردی در خیابان‌های این شهر لوکس و قدیمی لذت ببرید.

آدرس رستوران شیراز در استانبول: خیابان علی صراف شماره ۷، خیابان مودا

ساعت کار: ۳ ظهر تا ۱۲ شب

رستوران شیراز در استانبول، فرصتی برای هم‌نشینی و هم‌صحبت با ایرانی‌های ترکیه

5- رستوران مژگان استانبول، رستورانی مناسب برای برگزاری جشن‌های خودمانی

اگر به حس خوب لحظه‌های غذا خوردن، همراه با موسیقی زنده علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما رستوران مژگان در استانبول را در لیست رستوران‌های معروف ایرانی قرار دهید. رستوران مژگان فضایی مدرن و سنتی دارد و ظرفیت آ» برای برپایی مهمانی و جشن‌های خودمانی مناسب است. کباب‌های رستوران مژگان معروف است و مشتریان زیادی دارد.

آدرس رستوران مژگان در استانبول: محله کوکاته

ساعت کار: ۲۴ ساعت در طول شبانه‌روز

رستوران ایرانی مژگان در استانبول،‌ محلی مناسب برای مهمانی‌ها و جمع‌های دوستانه

فرقی نمی‌کند در کدام شهر جهان می‌خواهید به رستوران بروید مهم‌ترین اصل کیفیت غذای آن رستوران است. به عبارت دیگر کیفیت غذا، برگ برنده رستوران است. در این مقاله تلاش کردیم شما را با بهترین و معروف‌ترین رستوران‌های ایرانی در استانبول آشنا کنیم. اگر تجربه سفارش غذا در این رستوران‌ها یا رستوران‌های ایرانی دیگری را در استانبول دارید، در پایین همین صفحه با ما و خوانندگان ام تی سی هوم به اشتراک بگذارید.