راز پاموکاله در دنیزلی ترکیه

راز پاموکاله در دنیزلی ترکیه

دنیزلی شهری است با بیش از 1 میلیون جمعیت و مساحت 12.321 کیلومتر مربع که در قسمت داخلی منطقه اژه واقع شده است. پاموکاله نیز در این منطقه قرار دارد و با تراورتن ها و خروس‌هایش در جهان معروف است. تراورن‌های پاموکاله.که به عنوان هشتمین.شگفتی جهان.شناخته می‌شوند، سالانه توسط هزاران گردشگر محلی و خارجی بازدید می شوند. آثار و بناهای تاریخی دنیزلی متعلق به دوره های.مختلف ارزش توریستی و گردشگری این منطقه را دو برابر میکند. در ادامه همراه با ام تی سی هوم باشید تا با این منطقه بیشتر آشنا شویم.

دنیزلی و پاموکاله تاریخی‌اش

در دنیزلی یک ساختار شهری که قدمت آن.به 3000 سال قبل از میلاد باز می گردد،نمایان است. این شهر 2500 سال.پیش از میلاد توسط “تمدن لوی” گرفته شده بود، بعد ار آن توسط هیتی ها، فریکها، لیدیها، پارسیان، پادشاهی مقدونیه، پادشاهی پرگامون، رومی‌ها، ترک‌ها، بیزانس‌ها و در آخر توسط تمدن عثمانی تصرف شد.و از این همه فرهنگ‌های مختلف آثاری.به دست آورد و به امروز رسید. به همین دلیل این شهر مرکز گردشگری فرهنگی است و.همچنان میزبان میهمانان و مسافران خود می‌باشد.

سفری برای سلامتی روح و تن

دنیزلی شهری است.که با آب‌ها.و آبشارهای شفابخش.خود در.زمینه “گردشگری سلامت” نام خود.را در ردیف اول لیست‌ها نشان میدهد. دنیزلی که زیبایی‌های طبیعی بی‌نظیر را به نمایش.می‌گذارد، در عین.حال یک شهر صنعتی و تجاری است. دنیزلی که.با پیشرفت‌های خود به ویژه در زمینه منسوجات.مانند “شهر بورسا” محصولات خود را به بازارهای جهانی عرضه می کند، از این لحاظ در زمینه صنعت و تجارت نیز یک ستاره درخشان است.

این شهر زیبا همچنین با غذاهای بی نظیر و.سفره.های های گسترده ای که مزه ها و غذاهای دلپذیری را به نمایش.میگذارد، توجه مسافران و توریستها را به خود جلب میکند. دنیزلی به معنای واقعی کلمه “پایتخت.گردشگری” ترکیه است، شهری است.که با امکانات مدرن، مطالعات باستان شناسی، منابع تاریخی.و.ده‌ها مکان مهم از لحاظ میراث فرهنگی، می‌توانید از آن دیدن کنید.

مکانهای تاریخی و دیدنی در دنیزلی

←تراورتن های پاموکاله:

یکی از شگفتی‌های طبیعی این منطقه استخرهای آب گرم.پاموکاله است که در بین آیکون های گردشگری دنیزلی و ترکیه.مقام اول را به خود اختصاص می دهد. این تراورتن ها به دلیل خروج دی اکسید کربن از منابع آب و سنگ آهک موجود در آب، متبلور شده و یکی از چشم نوازترین سازه های.طبیعت را به نمایش میگذارد. پاموکاله در لیست مکانهای میراث جهانی یونسکو از قبیل کاپادوکیا،.کوه نمروت، شهر تروای باستانی، شهر لتون باستان، شهر باستانی هاتسوشا، خرابه ها و.دهکده کومالیکوزیک قرار دارد. پاموکاله یکی از مکانهای زیبا و جذاب است که باید قبل.از مرگ ببینید.

← شهر باستانی لائودیکیا

گفته می شود که پایه های درخشش شهر دنیزلی در زمینه.نساجی در 2300 سال پیش در شهر باستانی “لائودیکیا” گذاشته شده است. به حدی که “لائودیکیا” که مرکز تجاری و اقتصادی پیشرو دوره خود بود.

← کاروانسرای آکهان

این کاروانسرا که از ویژگی های معماری دوره.سلجوقی برخوردار است، از قرن سیزدهم.میلادی مهمان تاریخچه دنیزلی است. فضای مورد استفاده عمدتا رنگ.های سفید.استفاده شده و همچنان به عنوان یکی از محبوب ترین.مکانهای گردشگری خدمت رسانی می کند.

.St. Philippe Martyrion Kilisesi←

از آنجا که فیلیپ مارتین یکی از 12حواریون حضرت.عیسی بوده است، این مکان تاریخی به.ویژه نزد کسانی که اعتقادات.مسیحی دارند، بسیار محبوب است. فیلیپ مارتین.در راه گسترش این آیین، در سال 80 بعد از میلاد.مسیح، در.این منطقه وفات کرد. فیلیپ که در این منطقه.درگذشت و در محلی که کلیسای مذکور در آن واقع شده به.خاک سپرده شد. توصیه می کنیم این کلیسا را در لیست مکانهایی برای بازدید در دنیزلی قرار دهید.

← آبشار یشیلدره

این آبشار از ارتفاع 55 متری روان است.و یک نمونه عالی از زیبایی های طبیعی دنیزلی است.

← چشمه آب گرم “تکه کوی”

چشمه آب گرم، که در.مرزهای منطقه “سرایکوی” و در نقطه ای واقع شده است.که از.لحاظ حمل و نقل مشکلی برای دسترسی ندارد. این منبع آب مفید برای.درمان مشکلات پوست، روماتیسم، مجاری ادراری.و بیماری‌های زنان میباشد. شما باید از این منطقه.حتما دیدن کنید تا نمونه‌ای بارز از زیبایی های طبیعی دنیزلی را ببینید.

 

تا به حال به این منطقه سفر کردید؟ برای ام تی سی هوم از تجاربتان بنویسید.