بازارهای هفتگی استانبول شبیه بازارهای رشت است؟

بازارهای هفتگی استانبول شبیه بازارهای رشت است؟

بازارهای هفتگی استانبول، مکان های محبوب خرید بیشتر مردم در ترکیه هستند. این یک عادت سنتی و مردمی است که ترک‌ها در یک روز مشخص از هفته به بازار هفتگی بروند و به خرید در بازار بپردازند. در هر شهر ترکیه، بازارهای هفتگی در روز خاصی از هفته در روستا یا شهر برگزار می‌شود. حتی در شهرهای بزرگ، بازار هر.منطقه در روز دیگری برگزار می‌شود. خرید در این بازارها از صبح خیلی زود شروع می شود و تا عصر ادامه می یابد. در ادامه همراه ام تی سی هوم باشید تا با هم نگاهی بیندازیم به بازارهای هفتگی ترکیه.

بازارهای هفتگی ترکیه: رفع دلتنگی برای رشت

ترک‌ها ترجیح می‌دهند سبزیجات و میوه‌ها را از این بازارها خریداری کنند، و اصلا به همین دلیل به بازار هفتگی می‌روند. زیرا محصولات تازه و متنوع با قیمت مناسب.در این بازارها یافت می شوند. تفاوت قیمت با سوپرمارکت‌ها زیاد بوده و در بازارها همه چیز ارزانتر است. یکی از دلایلی که مردم به بازار می روند، دسترسی مستقیم به محصولات طبیعی و محلی است. در این بازارها، بسیاری از تولیدکنندگان و کشاورزان محلی می‌توانند محصولات خود را به صورت مستقیم بفروشند.

اگر ایرانی هستید و به تازگی از طریق خرید ملک در ترکیه یا روش‌های دیگر به ترکیه مهاجرت کردید، این بازارها می‌توانند دلتنگی‌تان برای وطن را کمتر کنند.

بازار هفتگی استانبول
بعضی تصویرها را می‌شود بو کشید، نه؟

برخی از زنان خانه دار حتی غذا و یا اشیاء دست ساز (صنایع دستی) ساخته شده خود را در این بازارها به فروش می‌رسانند. اگرچه عمدتا سبزیجات و میوه‌ها در بازارهای هفتگی به فروش می رسند، اما می توان چیزهای دیگری نیز یافت. در بعضی از بازارهای کوچک.فقط محصولات غذایی وجود دارد. در حالی‌که در بسیاری دیگر از بازارها می‌توانید محصولات مختلفی را نیز مشاهده کنید. عبارت معروفی برای مکان‌هایی که همه چیز را می‌توان یافت در زبان ترکی وجود دارد.که می گوید “نیست؟ نیست!”.

در حقیقت، این جمله برای بازارهای خیابانی و هفتگی بسیار مناسب است.

چه چیزی در بازار فروخته می‌شود؟

در این بازارهای خوشرنگ هر چیزی که رنگ و بوی محلی داشته باشد فروخته می‌شود، مثلا چه چیزهایی؟

  • سبزیجات تازه، میوه و صیفی جات
  • آجیل، میوه های خشک
  • انواع ادویه جات، ترشی جات
  • محصولات لبنی و غذاهای مختلف حیوانات(دانه و…)
  • نان دستی و سنتی، بسیاری از غذاهای خانگی و سنتی
  • غذاهای خیابانی (پنکیک ، شیرینی و غیره)
  • انواع لباس، کفش
  • محصولات و منسوجات خانگی (حوله، پتو، پرده و…)
  • جواهرات مصنوعی و وسایل تزئینی
  • ظروف کوچک خانگی و آشپزخانه

محصولات بسیاری مانند لوازم التحریر را.نیزمی توانید.در این بازارها مشاهده کنید.

محیط بازار و بازاریان

 بازارهای هفتگی که بارزترین نمونه فرهنگ خرید خیابانی در ترکیه هستند. محیط‌های صمیمی با رنگ، صدا، طعم و بوی مخصوص هستند که با محیط و زندگی روزمره همراه و یکپارچه شده است. به طور کلی برای یک محیط بازار معمول می‌توان گفت؛

– بازاریان (فروشندگان) با فریاد زدن هنگام فروش محصولاتشان، توجه مشتریان را جلب می کنند. هر بازاری استایل خاص خود را در فروش دارد.

ممکن است بشنوید که آن‌ها بعضی از کلمات یا شعارها را برای تبلیغ محصولاتشان مدام تکرار می کنند.

– اگر به میز فروش محصولات نزدیک شوید، فروشنده.بلافاصله یک کیسه یا ظرف را.در اختیار شما قرار می‌دهد و به شما امکان می‌دهد محصولات مورد نظر خود را انتخاب کنید.

بدین ترتیب مشتری می‌تواند سبزیجات یا میوه‌ها را برای خرید انتخاب کند (این کار ممکن است در همه بازارهای ترکیه معتبر نباشد).

– خرید سبزیجات و میوه ها به صورت عددی در بازارها مناسب نیست. در بازارهای هفتگی معمولاً خرید با کیلو انجام می شود. در عوض در سوپرمارکت ها می توانید به صورت عددی خرید کنید.

– بسیاری از فروشنده ها نیز دوست دارند محصولاتی را که به مشتری می فروشند، توسط مشتری مزه شوند. آن‌ها بابت این کاراز شما پولی.دریافت نمیکنند و شما مجبور به خرید چیزی را که آن را مزه کرده اید، نیستید.

– خرید با پول نقد در بازار انجام می‌شود.

– در دست بیشتر مشتریان می‌توانید.کیف هایی به نام “کیف بازار” یا همان “سبد خرید” را ببینید. ترک‌ها (مخصوصا افراد با سن بالا) معمولاً به دلیل انجام خرید هفتگی از بازار با این کیف‌ها می‌روند.

– اگرچه این بازارها خیابانی و هفتگی هستند، اما چانه زدن برای خرید.مواد غذایی امکان‌پذیر نیست.