همه چیز درباره استانبول کارت!

همه چیز درباره استانبول کارت!

استانبول كارت، كارت هوشمندى است كه براى تمامى وسايل نقليه عمومى داخل شهرى (مختص استانبول) قابل استفاده است. ما به شما یک توصیه بسیار کاربردی داریم:

چنانچه به استانبول سفر می‌کنید حتی به مدت کوتاه برای استفاده از مترو، اتوبوس، متروبوس، تراموای شهری و کشتی … حتما يك استانبول كارت براى خود تهيه كنيد. استفاده از اين كارت هم به رفت و آمد ارزان و سریع شما کمک ميكند و هم از نظر اقتصادى مقرون به صرفه ترین راه سفر درون شهری در استانبول است. این کارت به دفعات می تواند شارژ شود و برای چندین نفر (مثلا تمام اعضای خانواده) همزمان کاربرد داشته باشد. کارت استانبول به این صورت نیست که با یکبار استفاده نتوان همان موقع از آن استفاده مجدد کرد، بلکه در همان ثانیه می توان چند بار از دستگاه استفاده کرد و از ورودی اتوبوس یا مترو و یا کشتی عبور کرد.

 

انواع استانبول کارت
استانبول کارت در استانبول مورد استفاده کشتی، اتوبوس، متروبوس و تراموای شهری است.

استانبول کارت را از کجا تهیه کنیم؟

تاريخچه اين كارت به سال ٢٠٠٩ برميگردد كه برای اولین بار معرفى شد و جاى بليط الكترونيكى آكبيل (akbil) را گرفت. ابعاد اين كارت مانند كارتهاى معمولى (یعنی كارتهاى بانكى و کارت ویزیت) است و به راحتى در جيب و يا كيف پولتان جای ميگيرد. شما بدون ارائه مدرك خاصى ميتوانيد اين كارت را از دستگاه هاى اتوماتيك موجود در سطح شهر و ايستگاه ها و یا کیوسک های کنار ورودی اتوبوس ها و فرودگاه تهيه كنيد. با داشتن اين كارت ديگر نيازى نيست براى هر بار استفاده از وسايل نقليه، بليط تهيه كنيد و وقت خود را در صف بليط و يا گشتن باجه بليط فروشى تلف كنيد. مورد مهم اینکه کشتی های داخل شهر بلیت کاغذی دارند و اتوبوس ها به هیچ وقت بلیت کاغذی نداشته و شما به هر صورت باید از کارت استفاده کنید.

 

استانبول کارت
استانبول کارت در شهری مانند استانبول بسیار پرکاربرد و ضروری است.

مزایای استانبول کارت:

  • اعتبار كارت شما از قبل پرداخت شده: شما هنگام تهيه اين كارت هزينه مشخصى پرداخت ميكنيد و تا هميشه كارت با قابليت شارژ مجدد از آن شماست. هروقت نياز بود، كافيست اعتبار كارت خود را از دستگاه هاى تمام اتوماتيك و با پرداخت مبلغ دلخواهتان افزايش دهيد. تعداد اين دستگاه ها در سطح شهر و ايستگاه ها زياد هستند و فقط چند ثانیه (بسیار بسیار فوری) شارژ می شوند.
  • اين كارت برای استفاده از تمام وسایل نقليه كار آمد است (به جز تاكسى)
  • براى استفاده از اتوبوس،مترو،كشتى(واپور)، قطار كابلى و ترامواى شهری مي توانيد از اين كارت استفاده كنيد.
  • سفر دوم با حدود 30٪؜ تخفيف!
  • اگر با فاصله كمتر از ١ ساعت بعد از استفاده از كارت، سوار وسيله نقليه ديگرى شويد فقط 70٪؜ از كل مبلغ سفر از اعتبار كارت شما كم ميشود.
  • باقى مانده پول خود را پس بگيريد!!
  • چون مسيرهای متروبوس طولانى هستن، در ابتداى سفر دستگاه مخصوص پول كل مسير را از شما كم ميكند، اما زمانیکه شما مسير كوتاهتری را طى كردید به واسطه دستگاه هاى شارژ ميتوانيد باقيمانده پول خود را پس بگیرید.
  • اصطلاح پس گرفتن باقیمانده شارژتان در استانبول، اعاده نامیده می شود.
  • استفاده بسیار آسان!
  • فقط با نزديك كردن كارت به دستگاه نصب شده در وسايل نقليه ميتوانيد از آن استفاده كنيد. در صورتى كه پرداخت شما با موفقيت انجام شود، دستگاه بوق ميزند و نمایشگر آن سبز رنگ می شود و ميتوانيد در خط آخر صفحه نمايشگر، مقدار اعتبار باقى مانده كارت تان را مشاهده كنيد. چنانچه كارت شما، اعتبار كافى نداشته باشد عبارت “باقيمانده ناكافى” (yetersiz bakiye) را در صفحه مشاهده خواهيد كرد و صفحه به رنگ قرمز در می آید.
  • قیمت استانبول کارت برای هر بار استفاده  افراد عادی 3.50 لیر (سه لیر و پنجاه کوروش) است اما برای دانشجویان و دانش آموزان خیلی ارزان تر فروخته می شود. قیمت کارت استانبول دانشجویی برای هر سفر 1.75 لیر (یک لیر و هفتاد و پنج کوروش) است.
  • برای استانبول کارت یک اپلیکیشن مخصوص هم طراحی شده که قابل نصب در موبایل شما است و مقدار شارژ باقیمانده را براحتی نشان میدهد، تمام مسیرهای قبلی شما و بلیت های خرج شده را در حافظه خود نشان میدهد و شما بصورت آنلاین قادر به شارژ مجدد کارت خود هستید (پرداخت آنلاین با کارت بانکی ترکیه) بنابراین اگر دارای اقامت ترکیه () هستید، می‌توانید از این اپلیکیشن استفاده کنید و بجای مراجعه به ایستگاه ها و دستگاتهای اتوماتیک، فقط و فقط با موبایل خود کارت خود را شارژ کنید.
  • همانطور که در نکته آخر اشاره شد، برای استفاده از امکاناتی نظیر استانبول کارت، ضروری است در ترکیه حساب بانکی داشته باشید. صورتی‌که مایل به افتتاح حساب و اقامت در کشور ترکیه هستید با کسب اطلاعات از مشاورین خبره ام تی سی هوم، در عرض مدت کوتاهی اقامت شما در ترکیه میسر میشود.

برای اقامت ترکیه می توانید از طریق خرید خانه نیز اقدام قانونی کنید. یکی دیگر از راه های امن و پرسود برای اقامت ترکیه و افتتاح حساب بانکی در ترکیه خرید ملک در ترکیه است که اطلاعات کامل‌تر را از طریق تماس تلفنی با شماره‌های

  • 00905340610303
  • 00905312699346

شعبه استانبول ام تی سی هوم میسر می‌شود. ام تی سی هوم با ارائه اطلاعات دقیق راجع به تمام ریزه کار‌ی‌های زندگی در ترکیه، خصوصا شهر استانبول آینده شما و فرزندان‌تان را تضمین می‌کند.