امنیت ترکیه برای زندگی چگونه است؟

امنیت ترکیه برای زندگی چگونه است؟
01.05.04

ترکیه یک مقصد محبوب برای بسیاری از مسافران است. با این حال، هنگام رفتن به هر کشور خارجی من جمله ترکیه، طبیعی است که برخی از بازدیدکنندگان نگرانی‌های امنیتی داشته باشند؛ به ویژه اگر قصد خرید ملک در ترکیه را داشته باشند.. یک سؤال رایج این است: آیا ترکیه امن است؟ ترکیه با تفریحات عالی و زیبایی فوق‌العاده طبیعت همراه است. حقیقت این است که اکثریت قریب به اتفاق تعطیلات در ترکیه بدون دردسر است. با این وجود، به بازدیدکنندگان توصیه می‌شود که به محیط اطراف خود توجه کنند و اقدامات احتیاطی عقل سلیم را انجام دهند، درست مانند زمانی که از هر شهر بزرگ در سراسر جهان بازدید می‌کنند. با توجه به اینکه زندگی کردن در یک کشور با گذراندن تعطیلات در آن، دو تجربه متفاوت هستند، این کاملاً قابل درک است که نسبت به امنیت کشورها حساسیت بیشتری داشته باشید. همچنین بخواهید درباره در مورد میزان جرم و جنایت و اینکه چقدر برای زنان مجرد امن است بدانید. با ما ام تی سی هوم همراه باشید تا در این مقاله بررسی کنیم آیا ترکیه امن است؟

آیا سفر به ترکیه بی خطر است؟

به عنوان یک قاعده، ترکیه برای گردشگری امن است. این کشور همچنان یکی از محبوب‌ترین مقاصد در سراسر جهان است. سالانه 40 تا 45 میلیون بازدیدکننده به سواحل آن می‌آیند و اکثریت قریب به اتفاق هیچ مشکلی ندارند و از اقامت خود لذت می‌برند. حفظ محیط امن برای گردشگران خارجی اولویت اصلی ترکیه و اکثریت جمعیت آن است، زیرا گردشگری بخش عمده‌ای از اقتصاد این کشور را تشکیل می‌دهد. اکثر مسافران در مورد رفتار دوستانه و مهمان‌نوازی مردم ترکیه اظهارنظر می‌کنند که واقعاً استثنایی و دوستانه است. همچنین عقیده دارند ترکیه از بسیاری جهات به اندازه اروپا و آمریکای شمالی امن است. نگرانی‌های ایمنی که مسافران باید به آن توجه داشته باشند، جیب‌بری و کلاهبرداری مانند هر منطقه توریستی بزرگ در جهان است. اگر خانم هستید و قصد دارید به تنهایی به ترکیه سفر کنید در پاسخ به سؤال شما که آیا ترکیه امن است باید بگوییم که بله، زنان می‌توانند در خیابان‌ها، کافه‌ها و ساحل احساس راحتی کنند، همچنین تاکسی و حمل و نقل عمومی در هر زمانی از روز 100% ایمن هستند.

آیا ترکیه امن است؟

ترکیه در مورد جرم و جنایت عمدتاً امن است و بزرگ‌ترین خطرات آن از وضعیت سیاسی و خطرات تروریسم ناشی می‌شود. با این حال، این بدان معنا نیست که جنایات خشن و جزئی در ترکیه وجود ندارد، زیرا به ویژه در استانبول وجود دارد. کیف قاپی، جیب‌بری و سرقت از رایج‌ترین انواع جرایم کوچک هستند.
در مورد جیب‌بری هم باید گفت که در خیابان‌های ترکیه به خصوص استانبول که یکی از مقاصد پرطرف‌دار توریستی است، این یک دغدغه تکراری است، پس مراقب باشید و کیف‌های خود را محکم در کنار خود نگه دارید. مکان‌هایی که باید مراقب جیب‌برها باشید، میدان تقسیم، سلطان احمد، بازار بزرگ و بازار ادویه در استانبول هستند. با این حال، اخیراً با شبکه دوربین جدید توسعه‌یافته که بر خیابان‌های استانبول شبانه‌روز نظارت می‌کند، سرقت و کیف قاپی کاهش یافته است.
ترکیه نیز دوره‌ای از حملات تروریستی را پشت سر گذاشت و این امر به ویژه در سال‌های 2015 و 2016 بر صنعت گردشگری و تجارت املاک خارجی تأثیر گذاشت. با این حال، با سرکوب شدید تروریست‌ها از سوی دولت، از شب سال نو 2017 هیچ حمله‌ای صورت نگرفته است. ترک‌ها فقط طبق معمول کارهای خود را انجام می‌دهند و در سال 2018، گردشگری به دلیل محیط امن ده برابر به ترکیه بازگشته است. بنابراین، گردآوری آمار و حقایق ما باید هر کسی را که بپرسد آیا زندگی در ترکیه بی خطر است راضی کند، اما بهترین پاسخ این است که خودتان آن را تجربه کنید. بالاخره دیدن، باور کردن است.

امنیت در استانبول

استانبول شهری پر جنب و جوش است که در آن می‌توانید حس اصالت را در کنار مدرنیته احساس کنید. از این رو استانبول را به شهر تضادها نیز می‌شناسند. همان‌طور که تصور می‌شود، استانبول شهری پرجمعیت در عین حال امن است و سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده به استانبول می‌آیند. در استانبول میزان جرم و جنایت در مقایسه با سایر کلان شهرهای جهان بسیار پایین است. درست مانند هر شهر دیگری، جرایم جزئی مانند سرقت، جیب‌بری و کلاهبرداری ممکن است اتفاق بیفتد.
به یاد داشته باشید که استانبول شهر جنایت نیست. مردم بیرون می‌روند و با دوستان و خانواده خود به تفریح می‌پردازند. آن‌ها شب‌ها بیرون می‌روند، از یک بار یا رستوران دیدن می‌کنند و اوقات خوبی را سپری می‌کنند. در سال‌های اخیر، علی‌رغم بحران‌های اقتصادی، سیستم‌های دوربین مداربسته پیشرفته به کار گرفته شده در خیابان‌های استانبول به‌صورت شبانه‌روزی، باعث کاهش شدید جرایم خیابانی و سایر خطرات خشونت شده است. به طور خلاصه، استانبول شهری شگفت‌انگیز برای بازدید است و نیازی به نگرانی اضافی در مورد امنیت برای زندگی در استانبول نیست.

بیشتر بخوانید: هزینه زندگی در استانبول : از خرید غذا تا اجاره خانه

امن‌ترین مناطق استانبول

استانبول یکی از محبوب‌ترین مقاصد ترکیه است و سالانه میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند. اکثر بازدیدکنندگان از اقامت خود بدون مشکل لذت می‌برند. استانبول بدون شک بهترین شهر برای اقامت در ترکیه است. اکثر مهاجران در استانبول در مرکز استانبول، در مناطقی مانند بی اوغلو، شیشلی یا اورتاکوی زندگی می‌کنند. این محله‌های استانبول ترکیبی از تأثیرات غربی و شرقی را ارائه می‌کنند و آنها را به مکانی عالی برای تجربه بهترین‌های هر دو جهان تبدیل می‌کند.
مناطق بشیکتاش (Besiktas) ،کادیکوی (Kadikoy) ، بی‌اغلو (Beyoglu) ، سارییر (Sariyer) ، فاتح (Fatih) ، باکرکوی (Bakirkoy) ، آتاشهیر (Atasehir) ، شیشیلی (Sisili) و اسکودار (Uskudar) امن‌ترین مناطق در استانبول ترکیه هستند.

زندگی شبانه آرام در استانبول
زندگی شبانه آرام در استانبول

امنیت آنکارا در حال حاضر

آنکارا پایتخت ترکیه و در عین حال دومین شهر بزرگ این کشور پس از استانبول است، همچنین مرکز اداری ترکیه و یک شهر دانشگاهی بزرگ است. از آنجایی که بیش از ده دانشگاه در آنکارا وجود دارد، تعداد قابل توجهی از جمعیت شهر را دانشجویان تشکیل می‌دهند. از آنجایی که این شهر پایتخت است، میزبان بسیاری از فعالیت‌ها، کنسرت‌ها و سازمان‌های مختلف است و پارک‌های بزرگ بسیاری وجود دارد که می‌توانید در آنکارا وقت خود را سپری کنید.
آنکارا جمعیت شناسی متنوعی دارد، حضور مهاجران و قرارگیری مقر دولت و سفارتخانه‌های خارجی در آنکارا، یک شهر چند فرهنگی پر جنب و جوش ایجاد می‌کنند، با این حال، آنکارا یک شهر منظم است. اکثر مهاجران در آنکارا در مرکز شهر، در مناطقی مانند کاواکلیدر (Kavaklidere) یا سیهیه (Sihhiye) زندگی می‌کنند. اگر کنجکاوید بدانید آیا آنکارا مکانی امن برای زندگی است، پاسخ مثبت است! این شهر دارای نرخ جرم و جنایت بسیار پایینی است که آن را به یکی از امن‌ترین شهرهای ترکیه تبدیل کرده است. با این حال، این بدان معنا نیست که جنایات خشن و جزئی در آنکارا وجود ندارد، با این حال می‌توان ادعا کرد خرید ملک در آنکارا و سرمایه‌گذاری در این شهر گزینه‌ی مناسبی برای مهاجرت محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانیدهر چه باید درباره آنکارا بدانید

امن‌ترین شهرهای ترکیه

بر اساس شاخص جرم و جنایت و ایمنی، ترکیه خانه 6 شهر از امن‌ترین شهرهای جهان است. به ترتیب این شهرها عبارت‌اند از:

  • اسکی شهیر
  • بورسا
  • آنتالیا
  • ازمیر
  • آنکارا
  • استانبول

همه این شهرها از متوسط امن تا بسیار امن درجه‌بندی شده‌اند. شهر اسکی شهیر به همراه مونیخ، زوریخ و کبک سیتی در رتبه هشتم جهان قرار گرفته است و امن‌ترین شهر ترکیه است. اسکی شهیر یک شهر دانشجویی با زندگی شبانه فعال و کانال دیدنی است.

شماره‌های ضروری ترکیه

ترکیه برای راحتی مسافرانی که می‌خواهند تعطیلات آرام و دلپذیری را در ترکیه بگذرانند، هر روز در حال پیشرفت است. لیست زیر لیستی از شماره‌های اضطراری است که در مواقع اضطراری شبانه‌روز در دسترس هستند.

  • پلیس ترکیه – 117
  • کمک‌های پزشکی / نجات‌غریق – 144
  • داروخانه تعهدی – 0800 300 001
  • خدمات دندانپزشکی بحران – 0848 261
  • شماره تلفن اضطراری آسیب رساندن – 145
  • راهنمایی برای بزرگسالان – 14
  • راهنمایی برای کودکان و نوجوانان – 147
  • خط کمک اضطراری والدین – 0848 35 45 55
  • رفتار پرخاشگرانه در خانه (زنان) – 062 823 86 00
  • به کمک بیشتر نیاز دارید ALO 199

بیشتر بخوانیدشماره‌ های ضروری ترکیه که هر شخصی باید بداند

سخن پایانی

در پاسخ به سؤال که آیا ترکیه امن است باید بگوییم ترکیه برای زندگی امن است تا زمانی که به مناطق امن پایبند باشید. در ترکیه مکان‌های امن زیادی برای زندگی وجود دارد. از پایتخت آنکارا تا انتخاب شهر زیبای استانبول همگی از امن‌ترین شهرهای ترکیه برای زندگی هستند. در واقع، بسیاری از مهاجران برای زندگی شهرهای بزرگ ترکیه را انتخاب می‌کنند. شما باید تحقیقات خود را انجام دهید، بسته به محله‌ و شهری که برای زندگی انتخاب می‌کنید، امنیت زندگی متفاوت است. حتی در شهرهای مختلف ترکیه رفتار مردم نیز با شما بسیار متفاوت است. اما در کل ترکیه کشور امنی برای زندگی است، در این مقاله ابعاد این موضوع را بررسی کردیم و امن‌ترین مناطق شهر استانبول را هم معرفی کرده‌ایم.